Na autosalonu v Ženevě se počátkem března odehraje světová premiéra modelu 4007. Peugeot představuje při této příležitosti exkluzivní stylový koncept tohoto vozu, na kterém spolupracoval výrobce luxusních doplňků, společnost Holland&Holland.
Na autosalonu v Ženevě se počátkem března odehraje světová premiéra modelu 4007. Peugeot představuje při této příležitosti exkluzivní stylový koncept tohoto vozu, na kterém spolupracoval výrobce luxusních doplňků, společnost Holland&Hland.
Exteriér Vůz je lakován bronzovou barvou s perleťgovým efektem, nazvanou Hagénias Bronze. Barva karoserie harmonicky ladí s chromovými detaily vozu a podtrhuje exkluzivní charakter tohoto provedení modelu 4007 zdůrazněním jeho výkonu i charakteru terénního vozu.
Kryty vnějších zpětných zrcátek a znak lva na kapotě jsou vyrobeny z vodovzdorné kůže. Logo společnosti Holland&Holland, tedy čepička královského sokola, se nachází na bocích zadní části vozu na C sloupcích.
Vůz je osazen obrovskými litými koly o průměru 20 palců, která jsou vyrobena z jednoho dílu. Tato pětipaprsková kola dodávají vzhledu vozu na exkluzivitě.
Interiér V okamžiku, kdy nastoupíte do vozu, dýchne na vás duch kreativní aliance stylového centra Peugeot a společnosti Holland&Holland. Interiér je proveden v kombinaci černé kůže "Ebony" a zelené kůže "Chartreuse Green" (názvy barev Holland&Holland), atmosféra je dotvářena jemným povrchem lemů a originálním stehováním, což vytváří přirozený, exkluzivní a inovativní dojem. Kůží potažená přístrojová deska u spolujezdce je vyráběna ručně řemeslníky ve stylovém centru Peugeot. Harmonicky ladí s provedením dveřních panelů a speciálním potažením sedaček. Ve střešním obložení je integrován přehrávač DVD s výklopným LCD panelem.
Ebenová vlna byla použita i pro potah podlahy a vkládané koberečky. Ty jsou proto jemné, měkké a vytvářejí teplé a útulné prostředí. Tmavě chromované části ve stylu ruthenia dále umocňují exkluzivitu vozu, a to zvláště kolem středové konzoly a voliče jízdních režimů (který umožňuje přepínat mezi pohonem dvou kol, pohonem 4x4 nebo režimem s uzamčeným mezinápravovým diferenciálem).
V zadní části vozu, mezi dělenou zadní sedačkou, která se skládá ze dvou samostatně vyjímatelných a sklopných částí, a zadními dělenými výklopnými dveřmi, se nachází ohromný zavazadlový prostor, který byl speciálně vyroben a upraven firmou Holland&Holland.
Pod kapotou tohoto exkluzivního modelu 4007 se skrývá čtyřválcový dieselový motor HDI o objemu 2,2 litru, který dává výkon 115 kW (156 koní) a nejvyšší točivý moment 380 Nm. Vůz je standardně vybaven také filtrem pevných částic (DPFS).
Foto: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.