Populární minivan Opel Meriva je podle každoročně zveřejňovaného žebříčku renomované německé agentury TÜV nejméně poruchovým vozem. Meriva, uvedená na trh v roce 2003, za sebou nechala dalších 113 do třech let stáří.
V případě Merivy se závady projevily pouze u 1,8 procent vozů, zatímco průměrná hodnota činí 5,9 procent.
„Náš systematický tlak na otázky kvality nese výsledky,“ říká Hans H. Demant, ředitel automobilky Opel. „Jen těžko si totiž lze představil objektivnější indikátor kvality, než jsou masové průzkumy agentury TÜV. Navíc kvalitativní zlepšení se projevilo i u dalších modelů značky Opel, což avizuje, že jsme na dobré cestě.“
V hodnocení poruchovosti agentury TÜV si meziročně polepšily i modely Corsa (nyní 4,4 %), Vectra (4,5 %), Agila (4,8 %) a Astra (5,1 %) - všechny si vedou lépe, než je průměr, a řadí se mezi málo poruchové vozy.
Vítězství Merivy je ještě obdivuhodnější, pokud porovnáme její výsledek (poruchovost 1,8 %) s nejbližším konkurentem, jehož poruchovost již činí 2,6 %.
Žebříček spolehlivosti, resp. poruchovosti „TÜV-Report 2007“ odráží výsledky povinných technických kontrol (podle § 29 německého silničního zákonu), kterým se v centrech TÜV podrobilo od července 2005 do června 2006 více než sedm milionů automobilů. Opel
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?