Populární minivan Opel Meriva je podle každoročně zveřejňovaného žebříčku renomované německé agentury TÜV nejméně poruchovým vozem. Meriva, uvedená na trh v roce 2003, za sebou nechala dalších 113 do třech let stáří.
V případě Merivy se závady projevily pouze u 1,8 procent vozů, zatímco průměrná hodnota činí 5,9 procent.
„Náš systematický tlak na otázky kvality nese výsledky,“ říká Hans H. Demant, ředitel automobilky Opel. „Jen těžko si totiž lze představil objektivnější indikátor kvality, než jsou masové průzkumy agentury TÜV. Navíc kvalitativní zlepšení se projevilo i u dalších modelů značky Opel, což avizuje, že jsme na dobré cestě.“
V hodnocení poruchovosti agentury TÜV si meziročně polepšily i modely Corsa (nyní 4,4 %), Vectra (4,5 %), Agila (4,8 %) a Astra (5,1 %) - všechny si vedou lépe, než je průměr, a řadí se mezi málo poruchové vozy.
Vítězství Merivy je ještě obdivuhodnější, pokud porovnáme její výsledek (poruchovost 1,8 %) s nejbližším konkurentem, jehož poruchovost již činí 2,6 %.
Žebříček spolehlivosti, resp. poruchovosti „TÜV-Report 2007“ odráží výsledky povinných technických kontrol (podle § 29 německého silničního zákonu), kterým se v centrech TÜV podrobilo od července 2005 do června 2006 více než sedm milionů automobilů. Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.