Populární minivan Opel Meriva je podle každoročně zveřejňovaného žebříčku renomované německé agentury TÜV nejméně poruchovým vozem. Meriva, uvedená na trh v roce 2003, za sebou nechala dalších 113 do třech let stáří.
V případě Merivy se závady projevily pouze u 1,8 procent vozů, zatímco průměrná hodnota činí 5,9 procent.
„Náš systematický tlak na otázky kvality nese výsledky,“ říká Hans H. Demant, ředitel automobilky Opel. „Jen těžko si totiž lze představil objektivnější indikátor kvality, než jsou masové průzkumy agentury TÜV. Navíc kvalitativní zlepšení se projevilo i u dalších modelů značky Opel, což avizuje, že jsme na dobré cestě.“
V hodnocení poruchovosti agentury TÜV si meziročně polepšily i modely Corsa (nyní 4,4 %), Vectra (4,5 %), Agila (4,8 %) a Astra (5,1 %) - všechny si vedou lépe, než je průměr, a řadí se mezi málo poruchové vozy.
Vítězství Merivy je ještě obdivuhodnější, pokud porovnáme její výsledek (poruchovost 1,8 %) s nejbližším konkurentem, jehož poruchovost již činí 2,6 %.
Žebříček spolehlivosti, resp. poruchovosti „TÜV-Report 2007“ odráží výsledky povinných technických kontrol (podle § 29 německého silničního zákonu), kterým se v centrech TÜV podrobilo od července 2005 do června 2006 více než sedm milionů automobilů. Opel
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.