Koncept Dodge Demon je kompaktním a mrštným roadsterem s elegantním postojem a perfektním vyvážením proporcí klasického sportovního vozu s jednoduchostí, moderním designem a výkonností.
Vůz bude veřejnosti poprvé představen v březnu na 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě. Jak říká šéfdesignér modelu Dodge Demon, Jae Chung: "zatímco Dodge Viper je ikonou mezi sportovními vozy a pro mnohé je autem snů, Dodge Demon je navržen tak, aby se stal automobilem, po kterém budou lidé toužit, ale který pro většinu z nich bude dostupným. Design exteriéru je jednoduchý a robustní a představuje energickou kombinaci křivek a příčných ploch."
Dodge Demon má výrazné nárazníky, které zdůrazňují skutečnost, že jde o vůz s pohonem zadních kol. V zadním nárazníku jsou barevně odlišené otvory, které přivádějí chladící vzduch k zadním brzdám. Zadní část vozu je rozdělena do tří ploch ve směru osy vozu a dvou zkosených ploch na bocích. Dominantním prvkem jsou dlouhé, zužující se trapezoidní koncové svítilny. Uprostřed zadních svítilen jsou světla s LED diodami, kolem nichž jsou čočky se sportovním červeným překrytím.
Přední části vozu dominuje znak Dodge, figurující jako masivní symbol, který opticky rozděluje trapezoidní mřížku chladiče. V rozích přední části jsou umístěna trojúhelníkové projektorové světlomety.
Půspbivý je design kol, která jsou umístěna v rozích karoserie, což zajišťuje dramaticky působící vzhled vozu a jeho výbornou stabilitu. Kola mají průměr 19 palců a jsou vyrobena z leštěného hliníku.
Uvnitř najdeme dobře rozvržený panel přístrojů, kdy všechny ovladače působí moderně, ale zároveň i důvěrným a známým dojmem. Vše, co řidič potřebuje, tedy ukazatele, výdechy klimatizace nebo rádio, je ohraničeno a integrováno v části, vyrobené z leštěného hliníku. Tato plocha zároveň podtrhuje šířku kabiny vozu. Ovladače klimatizace, topení a větrání a další ovládací prvky jsou umístěny pod hliníkovým panelem na středové konzoli.
Také na tříramenném volantu najdeme dvojité hliníkové paprsky, a volant tak působí velmi sportovně. Věnec volantu má dvě části - vnitřní je také hliníková, zatímco vnější je vyrobena z vinylu potaženého kontrastně prošívanou kůží. Před řidičem se nacházejí čtyři kruhové ukazatele, které také vuyžívají kontrastu světlého kruhu s tmavou vnitřní částí. Koncept Dodge Demon v sobě spojuje kouzlo sportovních vozů značky Dodge, robustní design, dostatečný výkon a zábavnou charakteristiku roadsterů - vozů, které je radost řídit.
Předběžné technické specifikace:
Motor: benzinový, objem 2,4 litru Výkon: 172 koní (128 kW) při 6000 otáčkách Toč. moment: 224 Nm při 4400 otáčkách Převodovka: šestistupňový manuál Pohon: zadních kol Délka: 3974 mm Šířka: 1736 mm Výška: 1315 mm Rozvor: 2429 mm Přední převis: 777mm Zadní převis: 769 mm Hmotnost: 1179 kg Kola: 19J x 8 Barva karoserie: jantarová Bright Amber s perleťovým efektem Barva in teriéru: černá Carbon Black
Foto: DaimlerChrysler
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.