Koncept dostupného roadsteru - Dodge Demon

Jan Fiala, 13. února 2007, 13:20 Google+

Koncept Dodge Demon je kompaktním a mrštným roadsterem s elegantním postojem a perfektním vyvážením proporcí klasického sportovního vozu s jednoduchostí, moderním designem a výkonností.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Demon

Demon | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Vůz bude veřejnosti poprvé představen v březnu na 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě.
Jak říká šéfdesignér modelu Dodge Demon, Jae Chung: "zatímco Dodge Viper je ikonou mezi sportovními vozy a pro mnohé je autem snů, Dodge Demon je navržen tak, aby se stal automobilem, po kterém budou lidé toužit, ale který pro většinu z nich bude dostupným. Design exteriéru je jednoduchý a robustní a představuje energickou kombinaci křivek a příčných ploch."

Dodge Demon má výrazné nárazníky, které zdůrazňují skutečnost, že jde o vůz s pohonem zadních kol. V zadním nárazníku jsou barevně odlišené otvory, které přivádějí chladící vzduch k zadním brzdám.
Zadní část vozu je rozdělena do tří ploch ve směru osy vozu a dvou zkosených ploch na bocích. Dominantním prvkem jsou dlouhé, zužující se trapezoidní koncové svítilny. Uprostřed zadních svítilen jsou světla s LED diodami, kolem nichž jsou čočky se sportovním červeným překrytím.

Přední části vozu dominuje znak Dodge, figurující jako masivní symbol, který opticky rozděluje trapezoidní mřížku chladiče. V rozích přední části jsou umístěna trojúhelníkové projektorové světlomety.

Půspbivý je design kol, která jsou umístěna v rozích karoserie, což zajišťuje dramaticky působící vzhled vozu a jeho výbornou stabilitu. Kola mají průměr 19 palců a jsou vyrobena z leštěného hliníku.

Uvnitř najdeme dobře rozvržený panel přístrojů, kdy všechny ovladače působí moderně, ale zároveň i důvěrným a známým dojmem. Vše, co řidič potřebuje, tedy ukazatele, výdechy klimatizace nebo rádio, je ohraničeno a integrováno v části, vyrobené z leštěného hliníku. Tato plocha zároveň podtrhuje šířku kabiny vozu. Ovladače klimatizace, topení a větrání a další ovládací prvky jsou umístěny pod hliníkovým panelem na středové konzoli.

Také na tříramenném volantu najdeme dvojité hliníkové paprsky, a volant tak působí velmi sportovně.  Věnec volantu má dvě části - vnitřní je také hliníková, zatímco vnější je vyrobena z vinylu potaženého kontrastně prošívanou kůží. Před řidičem se nacházejí čtyři kruhové ukazatele, které také vuyžívají kontrastu světlého kruhu s tmavou vnitřní částí.
Koncept Dodge Demon v sobě spojuje kouzlo sportovních vozů značky Dodge, robustní design, dostatečný výkon a zábavnou charakteristiku roadsterů - vozů, které je radost řídit.

Předběžné technické specifikace:

Motor: benzinový, objem 2,4 litru
Výkon: 172 koní (128 kW) při 6000 otáčkách
Toč. moment: 224 Nm při 4400 otáčkách
Převodovka: šestistupňový manuál
Pohon: zadních kol
Délka: 3974 mm
Šířka: 1736 mm
Výška: 1315 mm
Rozvor: 2429 mm
Přední převis: 777mm
Zadní převis: 769 mm
Hmotnost: 1179 kg
Kola: 19J x 8
Barva karoserie: jantarová Bright Amber s perleťovým efektem
Barva in teriéru: černá Carbon Black

Foto: DaimlerChrysler

Vytisknout

Diskuze: Koncept dostupného roadsteru - Dodge Demon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Meriva

Opel Meriva potvrzuje špičkovou kvalitu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud