Koncept Dodge Demon je kompaktním a mrštným roadsterem s elegantním postojem a perfektním vyvážením proporcí klasického sportovního vozu s jednoduchostí, moderním designem a výkonností.
Vůz bude veřejnosti poprvé představen v březnu na 77. mezinárodním autosalonu v Ženevě. Jak říká šéfdesignér modelu Dodge Demon, Jae Chung: "zatímco Dodge Viper je ikonou mezi sportovními vozy a pro mnohé je autem snů, Dodge Demon je navržen tak, aby se stal automobilem, po kterém budou lidé toužit, ale který pro většinu z nich bude dostupným. Design exteriéru je jednoduchý a robustní a představuje energickou kombinaci křivek a příčných ploch."
Dodge Demon má výrazné nárazníky, které zdůrazňují skutečnost, že jde o vůz s pohonem zadních kol. V zadním nárazníku jsou barevně odlišené otvory, které přivádějí chladící vzduch k zadním brzdám. Zadní část vozu je rozdělena do tří ploch ve směru osy vozu a dvou zkosených ploch na bocích. Dominantním prvkem jsou dlouhé, zužující se trapezoidní koncové svítilny. Uprostřed zadních svítilen jsou světla s LED diodami, kolem nichž jsou čočky se sportovním červeným překrytím.
Přední části vozu dominuje znak Dodge, figurující jako masivní symbol, který opticky rozděluje trapezoidní mřížku chladiče. V rozích přední části jsou umístěna trojúhelníkové projektorové světlomety.
Půspbivý je design kol, která jsou umístěna v rozích karoserie, což zajišťuje dramaticky působící vzhled vozu a jeho výbornou stabilitu. Kola mají průměr 19 palců a jsou vyrobena z leštěného hliníku.
Uvnitř najdeme dobře rozvržený panel přístrojů, kdy všechny ovladače působí moderně, ale zároveň i důvěrným a známým dojmem. Vše, co řidič potřebuje, tedy ukazatele, výdechy klimatizace nebo rádio, je ohraničeno a integrováno v části, vyrobené z leštěného hliníku. Tato plocha zároveň podtrhuje šířku kabiny vozu. Ovladače klimatizace, topení a větrání a další ovládací prvky jsou umístěny pod hliníkovým panelem na středové konzoli.
Také na tříramenném volantu najdeme dvojité hliníkové paprsky, a volant tak působí velmi sportovně. Věnec volantu má dvě části - vnitřní je také hliníková, zatímco vnější je vyrobena z vinylu potaženého kontrastně prošívanou kůží. Před řidičem se nacházejí čtyři kruhové ukazatele, které také vuyžívají kontrastu světlého kruhu s tmavou vnitřní částí. Koncept Dodge Demon v sobě spojuje kouzlo sportovních vozů značky Dodge, robustní design, dostatečný výkon a zábavnou charakteristiku roadsterů - vozů, které je radost řídit.
Předběžné technické specifikace:
Motor: benzinový, objem 2,4 litru Výkon: 172 koní (128 kW) při 6000 otáčkách Toč. moment: 224 Nm při 4400 otáčkách Převodovka: šestistupňový manuál Pohon: zadních kol Délka: 3974 mm Šířka: 1736 mm Výška: 1315 mm Rozvor: 2429 mm Přední převis: 777mm Zadní převis: 769 mm Hmotnost: 1179 kg Kola: 19J x 8 Barva karoserie: jantarová Bright Amber s perleťovým efektem Barva in teriéru: černá Carbon Black
Foto: DaimlerChrysler
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.