Peugeot chystá na Ženevský autosalon hned několik novinek, veřejnosti se tak odhalí model 207 ve třech verzích nebo SUV 4007, ale k vidění boudou také koncepty 908 či 207 Epure.
Jen za rok 2006 se prodalo modelů 207 cca 334.000 kusů, což francouzské automobilce jasně naznačuje kam má směřovat. Teď už nejsme daleko od cíle a víme, že v nejbližší době přijde nový model 207 CC, 207 GTi a 207 SW.
207 CC bude následník úspěšné 206 CC, kterých se prodalo dosud 360.000, koncepce dvou-dvéřového kabrioletu s atraktivním designem a pevnou skládací střechou bude zachována, stejně jako její automatické stahování během 20 vteřin. CC by mělo být také velmi bezpečné a už si brousí zuby na crash testy!
Další světovou premiérou je 207 GTi, která navazuje na modely 205 GTi a 206 GTi a sportovní kořeny značky. Výkon „Gétéíčka“ se bude pohybovat okolo 175 koní, který vyprodukuje přeplňovaná 1,6. Kroutící moment bude mít hodnotu 240 Nm v 1.600 ot/min. Na výrobě jeho agregátu spolupracoval PSA (citroen a peugeot) spolu s BMW. Speciálně bude vyvinut podvozek a řízení, z nějž by měl mít radost každý řidič, krom toho Peugeot slibuje i praktičnost.
Ovšem srdcem Peugeotu bude nová 207 SW, to má za úkol rozšířit paletu a rozmanitost modelů a přinést další zákazníky. Kombi SW bude opět velmi praktické a všestranné.
Dále se na Ženevském autosalonu objeví model 4007, který vezme Peugeot do nového sektoru SUV a pohonu všech kol 4x4, na jehož vývoji se podílelo Mitsubishi. Pohánět jej bude 2,2 HDi s fitrem pevných částic DPFS o výkonu 156k a 380Nm. Chybět nebude ani koncept 908 v V12 HDi nebo 207 Epure.
zdroj: Peugeot
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.