Peugeot chystá na Ženevský autosalon hned několik novinek, veřejnosti se tak odhalí model 207 ve třech verzích nebo SUV 4007, ale k vidění boudou také koncepty 908 či 207 Epure.
Jen za rok 2006 se prodalo modelů 207 cca 334.000 kusů, což francouzské automobilce jasně naznačuje kam má směřovat. Teď už nejsme daleko od cíle a víme, že v nejbližší době přijde nový model 207 CC, 207 GTi a 207 SW.
207 CC bude následník úspěšné 206 CC, kterých se prodalo dosud 360.000, koncepce dvou-dvéřového kabrioletu s atraktivním designem a pevnou skládací střechou bude zachována, stejně jako její automatické stahování během 20 vteřin. CC by mělo být také velmi bezpečné a už si brousí zuby na crash testy!
Další světovou premiérou je 207 GTi, která navazuje na modely 205 GTi a 206 GTi a sportovní kořeny značky. Výkon „Gétéíčka“ se bude pohybovat okolo 175 koní, který vyprodukuje přeplňovaná 1,6. Kroutící moment bude mít hodnotu 240 Nm v 1.600 ot/min. Na výrobě jeho agregátu spolupracoval PSA (citroen a peugeot) spolu s BMW. Speciálně bude vyvinut podvozek a řízení, z nějž by měl mít radost každý řidič, krom toho Peugeot slibuje i praktičnost.
Ovšem srdcem Peugeotu bude nová 207 SW, to má za úkol rozšířit paletu a rozmanitost modelů a přinést další zákazníky. Kombi SW bude opět velmi praktické a všestranné.
Dále se na Ženevském autosalonu objeví model 4007, který vezme Peugeot do nového sektoru SUV a pohonu všech kol 4x4, na jehož vývoji se podílelo Mitsubishi. Pohánět jej bude 2,2 HDi s fitrem pevných částic DPFS o výkonu 156k a 380Nm. Chybět nebude ani koncept 908 v V12 HDi nebo 207 Epure.
zdroj: Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.