Po dlouhé odmlce se přeci jen japonská automobilka ozvala a své sliby o plochém turbodieselu předvede na blížím se Ženevském autosalonu.
Plochý agregát s válci proti sobě je velmi technicky náročný, zvláště pak u dieselových motorů, kde vibrace jsou ještě vyšší než u klasického benzínového motoru. Další velkou nevýhodou ploché koncepce typu „boxer“ je vysoká hladina hlučnosti a v kombinaci se vznětovým principem by to mohlo být pro Subaru osudné. Naopak výhodou je plochý rozměr a velmi nízké těžiště a jedinečné rozložení hmotnosti pak přispívá vynikající ovladatelnostem vozů.
Jak se s tím Subaru vypořádá je zatím všem nejasné, přesto Subaru slibuje tichý chod motoru a oproti konkurenci vyšší výkon v nižších otáčkách. Se sériovou výrobou se počítá až z kraje příštího roku, pravděpodobně u modelu Legacy. Přesný objem ani výkon není dosud oficiálně zveřejněn, zatím víme, že se bude jednat o čtyřválec s přímým vstřikováním common- rail.
zdroj: Subaru
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.