Po dlouhé odmlce se přeci jen japonská automobilka ozvala a své sliby o plochém turbodieselu předvede na blížím se Ženevském autosalonu.
Plochý agregát s válci proti sobě je velmi technicky náročný, zvláště pak u dieselových motorů, kde vibrace jsou ještě vyšší než u klasického benzínového motoru. Další velkou nevýhodou ploché koncepce typu „boxer“ je vysoká hladina hlučnosti a v kombinaci se vznětovým principem by to mohlo být pro Subaru osudné. Naopak výhodou je plochý rozměr a velmi nízké těžiště a jedinečné rozložení hmotnosti pak přispívá vynikající ovladatelnostem vozů.
Jak se s tím Subaru vypořádá je zatím všem nejasné, přesto Subaru slibuje tichý chod motoru a oproti konkurenci vyšší výkon v nižších otáčkách. Se sériovou výrobou se počítá až z kraje příštího roku, pravděpodobně u modelu Legacy. Přesný objem ani výkon není dosud oficiálně zveřejněn, zatím víme, že se bude jednat o čtyřválec s přímým vstřikováním common- rail.
zdroj: Subaru
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.