Dnes byla v Chicagu oficiálně představena nová KIA. Koncept nese jméno Rondo SX a je to další asijský crossover s typicky americkými vlastnostmi a jako bonus má sportovní vzhled.
Rondo SX je zcela nový crossover, který by měl mít praktické funkce a současně působit agresivně a sportovně. Jeho podvozek pochází z modelu Optima.
"Rondo je funkční a přizpůsobivý automobil," říká Len Hunt, výkonný viceprezident společnosti KMA. "Náš koncept Rondo SX je důkazem, že chytré aprostorné vozy nemusejí být nudné, a že i kupci praktických vozů mohou být vášniví řidiči."
KIA Rondo SX Concept, jak zní celé jméno novinky, má metalízově šedou barvu a sportovní paket, díky němuž auto obzvláště zepředu a zezadu vypadá docela agresivně. Tomu napomáhají i kola, osmnáctipalcové Micheliny na hliníkových discích, které mají sportovní jízdu podporovat. I v interiéru došlo k pokusu o sportovní vzhled, bohužel v evropských zemích tento design příliš neobstojí: stejně jako naprostá většina aut určených proamerický trh, i Rondo SX působí velmi umělohmotně a lacině, nepomohou ani barevné dekorace na sedadlech a dveřích.
Co se týká ceny, podle automobilky by měl tento sportovně užitkový vůz, jehož cílem je potěšit i řidiče, nejen jejich pasažéry a náklad, být velmi levný, přesná cena však ještě není stanovena.
Technické údaje: délka 4547 mm šířka 1821 mm výška 1575 mm rozvor 2700 mm
kola: 18", pětipaprskové hliníkové disky pneumatiky: 235/40R18 Michelin® Pilot Sport motor: 2.7L DOHC V6, 192 koní
Foto: KIA Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.