Dnes byla v Chicagu oficiálně představena nová KIA. Koncept nese jméno Rondo SX a je to další asijský crossover s typicky americkými vlastnostmi a jako bonus má sportovní vzhled.
Rondo SX je zcela nový crossover, který by měl mít praktické funkce a současně působit agresivně a sportovně. Jeho podvozek pochází z modelu Optima.
"Rondo je funkční a přizpůsobivý automobil," říká Len Hunt, výkonný viceprezident společnosti KMA. "Náš koncept Rondo SX je důkazem, že chytré aprostorné vozy nemusejí být nudné, a že i kupci praktických vozů mohou být vášniví řidiči."
KIA Rondo SX Concept, jak zní celé jméno novinky, má metalízově šedou barvu a sportovní paket, díky němuž auto obzvláště zepředu a zezadu vypadá docela agresivně. Tomu napomáhají i kola, osmnáctipalcové Micheliny na hliníkových discích, které mají sportovní jízdu podporovat. I v interiéru došlo k pokusu o sportovní vzhled, bohužel v evropských zemích tento design příliš neobstojí: stejně jako naprostá většina aut určených proamerický trh, i Rondo SX působí velmi umělohmotně a lacině, nepomohou ani barevné dekorace na sedadlech a dveřích.
Co se týká ceny, podle automobilky by měl tento sportovně užitkový vůz, jehož cílem je potěšit i řidiče, nejen jejich pasažéry a náklad, být velmi levný, přesná cena však ještě není stanovena.
Technické údaje: délka 4547 mm šířka 1821 mm výška 1575 mm rozvor 2700 mm
kola: 18", pětipaprskové hliníkové disky pneumatiky: 235/40R18 Michelin® Pilot Sport motor: 2.7L DOHC V6, 192 koní
Foto: KIA Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.