Honda představuje před autosalonem v Ženevě několik novinek. První z nich je koncept malého sportovního vozu s hybridním pohonem, který reprezentuje představy Hondy o tom, jakým směrem se bude ubírat vývoj těchto aut.
Koncept demonstruje unikátní spojení pokročilé hybridní technologie a charaktoretistiky sportovního vozu, který nabízí požitek z řízení. Koncept byl navržen výzkumným střediskem Honda R&D Europe, které sídlí v německém Offenbachu a názorně předvádí, že i vůz s nízkými dopady na životní prostředí může poskytovat zážitky, které očekáváme od kompaktních sportovních vozů.
Plně funkční koncept Honda FCX demostrující pokročilou technologii Hondy v oblasti palivových článků
Na autosalonu v Ženevě představí Honda v Evropě poprvé svůj plně funkční koncept Honda FCX. Tento nově vyvinutý koncept kompaktního a vysoce účinného palivového článku Honda FC Stack se vyznačuje nízkou světlou výškou, dlouhým rozvorem a krátkými převisy karoserie. Nabízí komfortní a prostornou kabinu a futuristický styling, a také významná vylepšení výkonu i ohleduplnosti k životnímu prostředí. Koncept FCX nabízí dostatečnou výkonnost a má dojezd až 570 km (odhad Hondy při provozování v řežimu LA4). Maximální rychlost konceptu je omezena na 160 km/h. Na rok 2008 je plánováno představení zcela nového vozu, poháněného palivovým článkem. Tento vůz bude vycházet z konceptu FCX a je plánován jeho prodej na trzích v Japonsku a USA.
Další generace "čistého" dieselového motoru
Na autosalonu v Ženevě představí kromě uvedených konceptů Honda také další technické inovace. Jednou z nich bude nová generace dieselového motoru Honda, která bude premiérově využívat technologii pro redukci emisí škodlivin, jejichž úroveň poklesne až na úroveň srovnatelného benzinového motoru. Principem bude využité revolučního katalyzátoru, omezujícího emise oxidů dusíku NOx natolik, že motor splní požadavky nejpřísnější americké emisní normy US Environmental Protection Agency (EPA) Tier II/Bin 5.
Katalyzátor bude vybaven inovativním systémem, který využívá reakce mezi čpavkem a výfukovými plynu, díky níž dochází k přeměně oxidů dusíku (NOx) na kyslík s dusík. Narozdíl od systému Selective Catalytic Reduction (SCR) však nebude docházet ke vstřikování speciálně čerpaného vodného roztoku močoviny, nýbrž bude čpavek vytvářen přímo uvnitř katalyzátoru. Honda plánuje praktické použití své nové generace dieselového motoru v horizontu tří let.
Produkční vozy Honda a příslušenství
Na stánku Hondy na autosalonu v Ženevě budou vystaveny také nové modely CR-V a Civic Type R i další zástupci vozů Honda. V horním patře stánku pak bude k vidění rozsáhlá nabídka originálního příslušenství Honda včetně balíčku doplňků CR-V Aero Performance Pack.
Foto: Honda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.