Honda představuje před autosalonem v Ženevě několik novinek. První z nich je koncept malého sportovního vozu s hybridním pohonem, který reprezentuje představy Hondy o tom, jakým směrem se bude ubírat vývoj těchto aut.
Koncept demonstruje unikátní spojení pokročilé hybridní technologie a charaktoretistiky sportovního vozu, který nabízí požitek z řízení. Koncept byl navržen výzkumným střediskem Honda R&D Europe, které sídlí v německém Offenbachu a názorně předvádí, že i vůz s nízkými dopady na životní prostředí může poskytovat zážitky, které očekáváme od kompaktních sportovních vozů.
Plně funkční koncept Honda FCX demostrující pokročilou technologii Hondy v oblasti palivových článků
Na autosalonu v Ženevě představí Honda v Evropě poprvé svůj plně funkční koncept Honda FCX. Tento nově vyvinutý koncept kompaktního a vysoce účinného palivového článku Honda FC Stack se vyznačuje nízkou světlou výškou, dlouhým rozvorem a krátkými převisy karoserie. Nabízí komfortní a prostornou kabinu a futuristický styling, a také významná vylepšení výkonu i ohleduplnosti k životnímu prostředí. Koncept FCX nabízí dostatečnou výkonnost a má dojezd až 570 km (odhad Hondy při provozování v řežimu LA4). Maximální rychlost konceptu je omezena na 160 km/h. Na rok 2008 je plánováno představení zcela nového vozu, poháněného palivovým článkem. Tento vůz bude vycházet z konceptu FCX a je plánován jeho prodej na trzích v Japonsku a USA.
Další generace "čistého" dieselového motoru
Na autosalonu v Ženevě představí kromě uvedených konceptů Honda také další technické inovace. Jednou z nich bude nová generace dieselového motoru Honda, která bude premiérově využívat technologii pro redukci emisí škodlivin, jejichž úroveň poklesne až na úroveň srovnatelného benzinového motoru. Principem bude využité revolučního katalyzátoru, omezujícího emise oxidů dusíku NOx natolik, že motor splní požadavky nejpřísnější americké emisní normy US Environmental Protection Agency (EPA) Tier II/Bin 5.
Katalyzátor bude vybaven inovativním systémem, který využívá reakce mezi čpavkem a výfukovými plynu, díky níž dochází k přeměně oxidů dusíku (NOx) na kyslík s dusík. Narozdíl od systému Selective Catalytic Reduction (SCR) však nebude docházet ke vstřikování speciálně čerpaného vodného roztoku močoviny, nýbrž bude čpavek vytvářen přímo uvnitř katalyzátoru. Honda plánuje praktické použití své nové generace dieselového motoru v horizontu tří let.
Produkční vozy Honda a příslušenství
Na stánku Hondy na autosalonu v Ženevě budou vystaveny také nové modely CR-V a Civic Type R i další zástupci vozů Honda. V horním patře stánku pak bude k vidění rozsáhlá nabídka originálního příslušenství Honda včetně balíčku doplňků CR-V Aero Performance Pack.
Foto: Honda
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?