Ani MPV model Touran neunikl změně pod kapotou, automobilka Volkswagen se rozhodla pro doplnění palety motorů o 1,4 TSI s výkonem 170 koní.
O tomto motoru jsme již psali, jedná se o benzínový 1.390 ccm přeplňován dvojicí turbodmychadel, respektive jednoho turba a jednoho kompresoru, zatímco kompresor dopuje motor již od 1.500 ot/min, ve vyšších otáčkách se k němu přidá turbodmychadlo, výhodou je především plynulý kroutící moment 240Nm v rozsahu od 1.500 ot/min do 4.750 ot/min, ale také úctyhodný výkon – 125kw/ 170k.
Touran tak nemá problém zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,5 vteřiny a uhánět rychlostí až 212 km/h. Zajímavou hodnotou je i spotřeba, maloobjemový agregát si řekne jen o 7,6 l/100km kombinovaně. Stejně jako u modelu Golf a Jetta je Touran osazen 6-ti stupňovou sekvenční převodovkou DSG.
Celkově tak Touran nabízí velmi vysokou užitnou hodnotu, zákazník získá výkon typický spíše pro 2,5 litrové motory, ovšem s podstatně nižší spotřebou paliva a levným povinným ručením. V prodeji se objeví koncem příštího měsíce standardně v nejvyšší výbavě Highline. Cena pro ČR není zatím určena, v Německu je však stanovena na 31.000 eur.
zdroj. VW
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?