Ani MPV model Touran neunikl změně pod kapotou, automobilka Volkswagen se rozhodla pro doplnění palety motorů o 1,4 TSI s výkonem 170 koní.
O tomto motoru jsme již psali, jedná se o benzínový 1.390 ccm přeplňován dvojicí turbodmychadel, respektive jednoho turba a jednoho kompresoru, zatímco kompresor dopuje motor již od 1.500 ot/min, ve vyšších otáčkách se k němu přidá turbodmychadlo, výhodou je především plynulý kroutící moment 240Nm v rozsahu od 1.500 ot/min do 4.750 ot/min, ale také úctyhodný výkon – 125kw/ 170k.
Touran tak nemá problém zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,5 vteřiny a uhánět rychlostí až 212 km/h. Zajímavou hodnotou je i spotřeba, maloobjemový agregát si řekne jen o 7,6 l/100km kombinovaně. Stejně jako u modelu Golf a Jetta je Touran osazen 6-ti stupňovou sekvenční převodovkou DSG.
Celkově tak Touran nabízí velmi vysokou užitnou hodnotu, zákazník získá výkon typický spíše pro 2,5 litrové motory, ovšem s podstatně nižší spotřebou paliva a levným povinným ručením. V prodeji se objeví koncem příštího měsíce standardně v nejvyšší výbavě Highline. Cena pro ČR není zatím určena, v Německu je však stanovena na 31.000 eur.
zdroj. VW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.