Ani MPV model Touran neunikl změně pod kapotou, automobilka Volkswagen se rozhodla pro doplnění palety motorů o 1,4 TSI s výkonem 170 koní.
O tomto motoru jsme již psali, jedná se o benzínový 1.390 ccm přeplňován dvojicí turbodmychadel, respektive jednoho turba a jednoho kompresoru, zatímco kompresor dopuje motor již od 1.500 ot/min, ve vyšších otáčkách se k němu přidá turbodmychadlo, výhodou je především plynulý kroutící moment 240Nm v rozsahu od 1.500 ot/min do 4.750 ot/min, ale také úctyhodný výkon – 125kw/ 170k.
Touran tak nemá problém zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,5 vteřiny a uhánět rychlostí až 212 km/h. Zajímavou hodnotou je i spotřeba, maloobjemový agregát si řekne jen o 7,6 l/100km kombinovaně. Stejně jako u modelu Golf a Jetta je Touran osazen 6-ti stupňovou sekvenční převodovkou DSG.
Celkově tak Touran nabízí velmi vysokou užitnou hodnotu, zákazník získá výkon typický spíše pro 2,5 litrové motory, ovšem s podstatně nižší spotřebou paliva a levným povinným ručením. V prodeji se objeví koncem příštího měsíce standardně v nejvyšší výbavě Highline. Cena pro ČR není zatím určena, v Německu je však stanovena na 31.000 eur.
zdroj. VW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.