Inženýři malosériové automobilky Caterham, která vyrábí svůj bestseller, model Seven, dodali jemu na síle.
Caterham Seven využívá ke svému pohonu agregátů značky Ford. Vývojové oddělení pracovalo na zvýšení výkonu, což se povedlo. Z původních 140 koní se jejich výkon vyšplhal na nynějších 150. To je ideální pro verzi Roadsport, která dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 4,9 sekundy a verze Superlight za 4,6 sekundy.
Tento malý dravec, vzhlížející jako cestovní bugina, původně předpokládal použití ultra-spolehlivého motoru z Fordu Sigma o výkonu 125 koní, který měl být vyladěn na výkon 140 koní a měl nahradit dlouho používaný motor série K od automobilky Rover. Ale nové, tužší šasi je prostě schopno přenášet vyšší výkony, takže bylo přistoupeno k dalším úpravám sání a motor nyní dosahuje výkonu 150 koní. Nová úprava motorů se má dle vývojového oddělení projevit i vyšší spolehlivostí.
Cena modelu Caterham Seven Roadsport 150 startuje od sumy 17,495 liber. Foto: Caterham
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?