Inženýři malosériové automobilky Caterham, která vyrábí svůj bestseller, model Seven, dodali jemu na síle.
Caterham Seven využívá ke svému pohonu agregátů značky Ford. Vývojové oddělení pracovalo na zvýšení výkonu, což se povedlo. Z původních 140 koní se jejich výkon vyšplhal na nynějších 150. To je ideální pro verzi Roadsport, která dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 4,9 sekundy a verze Superlight za 4,6 sekundy.
Tento malý dravec, vzhlížející jako cestovní bugina, původně předpokládal použití ultra-spolehlivého motoru z Fordu Sigma o výkonu 125 koní, který měl být vyladěn na výkon 140 koní a měl nahradit dlouho používaný motor série K od automobilky Rover. Ale nové, tužší šasi je prostě schopno přenášet vyšší výkony, takže bylo přistoupeno k dalším úpravám sání a motor nyní dosahuje výkonu 150 koní. Nová úprava motorů se má dle vývojového oddělení projevit i vyšší spolehlivostí.
Cena modelu Caterham Seven Roadsport 150 startuje od sumy 17,495 liber. Foto: Caterham
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.