Přestože se Mazda snaží na každém autosalonu zaujmout více koncepty, tento bude posledním z vývojové studie osobních automobilů návrhového centra Mazdy, koncept nese název Hakaze.
Design Hakaze by se tedy měl co nejvíce podobat verzím, od kterých se bude vyvíjet budoucí styl japonských vozů. Netypická přední maska je v duchu loga Mazdy, zde si můžete udělat představu jak bude vypadat nová generace Mazdy 3. Hakaze má dveře otvírané vzhůru, ale pochybujeme, že tento prvek se objeví v sériové verzi, stejně jako odjímatelná část střechy. Prosvětlený interiér je koncipován pro čtyři osoby a je pojat velmi futuristicky, ale přitom luxusně, nechybí zde například multimediální systém s LCD obrazovkou, nebo natáčecí parkovací kamery. Řidič má svou paměťovou kartu, pomocí které se automaticky otevře vůz a aktivuje vaše nastavení za volantem, navíc funguje jako USB disk pro uložení vaši oblíbené hudby, filmu nebo trasy, kterou snadno zobrazíte na LCD obrazovce.
Zajímavosti je také motorový prostor, Mazda použila osvědčený 2,3 litrový čtyřválec a přidala turbodmychadlo, to si vyžádalo i kvalitní převodovku – šestistupňovou automatickou, výkon je přenášen na všechna kola o velikosti 20".
Veřejnosti se koncept Hakaze představí na blížícím se Ženevském autosalonu, ovšem na nové modely Mazdy si budeme muset počkat až do příštího roku.
Foto: autoindex.org
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.