Přestože se Mazda snaží na každém autosalonu zaujmout více koncepty, tento bude posledním z vývojové studie osobních automobilů návrhového centra Mazdy, koncept nese název Hakaze.
Design Hakaze by se tedy měl co nejvíce podobat verzím, od kterých se bude vyvíjet budoucí styl japonských vozů. Netypická přední maska je v duchu loga Mazdy, zde si můžete udělat představu jak bude vypadat nová generace Mazdy 3. Hakaze má dveře otvírané vzhůru, ale pochybujeme, že tento prvek se objeví v sériové verzi, stejně jako odjímatelná část střechy. Prosvětlený interiér je koncipován pro čtyři osoby a je pojat velmi futuristicky, ale přitom luxusně, nechybí zde například multimediální systém s LCD obrazovkou, nebo natáčecí parkovací kamery. Řidič má svou paměťovou kartu, pomocí které se automaticky otevře vůz a aktivuje vaše nastavení za volantem, navíc funguje jako USB disk pro uložení vaši oblíbené hudby, filmu nebo trasy, kterou snadno zobrazíte na LCD obrazovce.
Zajímavosti je také motorový prostor, Mazda použila osvědčený 2,3 litrový čtyřválec a přidala turbodmychadlo, to si vyžádalo i kvalitní převodovku – šestistupňovou automatickou, výkon je přenášen na všechna kola o velikosti 20".
Veřejnosti se koncept Hakaze představí na blížícím se Ženevském autosalonu, ovšem na nové modely Mazdy si budeme muset počkat až do příštího roku.
Foto: autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.