Rakouský výrobce motocyklů KTM zase boduje, minulý rok představil netypický čtyř-kolový koncept X-Bow, a že to myslí vážně nám dokáže ještě letos – chystá se totiž do sériové výroby.
KTM je úspěšnou značkou v mistrovství světa silničních motocyklů, přesto má velkou šanci zaujmout i mezi čtyř-kolovými auty! Koncept X-Bow je nyní sestaven v konečné podobě, ale v měřítku 1:2,5 a jeho design se právě testuje v aerodynamickém tunelu. Ve skutečné velikosti ho budeme moci spatřit na Ženevském autosalonu začátkem března.
X-Bow využívá čtyř-válcový 2,0 litr s vozů Audi, je však vyladěn na 220 koní a v budoucnu se připravuje i verze s 300k, spjat bude se známou 6-ti stupňovou sekvenční převodovkou DSG. KTM tvrdí, že stovku atakuje za méně jak 4 vteřiny. Pro cestující to bude asi skvělý zážitek, zvláště když X-Bow postrádá čelní okno.
Celkem 100 kusů bude vyrobeno firmou Dallada, která je specialistou na závodní automobily, pokud se projekt ujme, další kusy na sebe nebudou dlouho čekat, KTM potom plánuje až 500 ks ročně. Cena základní verze se odhaduje na 40.000 eur, což je v přepočtu více jak 1 milion korun.
foto: autoindex.org
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?