Rakouský výrobce motocyklů KTM zase boduje, minulý rok představil netypický čtyř-kolový koncept X-Bow, a že to myslí vážně nám dokáže ještě letos – chystá se totiž do sériové výroby.
KTM je úspěšnou značkou v mistrovství světa silničních motocyklů, přesto má velkou šanci zaujmout i mezi čtyř-kolovými auty! Koncept X-Bow je nyní sestaven v konečné podobě, ale v měřítku 1:2,5 a jeho design se právě testuje v aerodynamickém tunelu. Ve skutečné velikosti ho budeme moci spatřit na Ženevském autosalonu začátkem března.
X-Bow využívá čtyř-válcový 2,0 litr s vozů Audi, je však vyladěn na 220 koní a v budoucnu se připravuje i verze s 300k, spjat bude se známou 6-ti stupňovou sekvenční převodovkou DSG. KTM tvrdí, že stovku atakuje za méně jak 4 vteřiny. Pro cestující to bude asi skvělý zážitek, zvláště když X-Bow postrádá čelní okno.
Celkem 100 kusů bude vyrobeno firmou Dallada, která je specialistou na závodní automobily, pokud se projekt ujme, další kusy na sebe nebudou dlouho čekat, KTM potom plánuje až 500 ks ročně. Cena základní verze se odhaduje na 40.000 eur, což je v přepočtu více jak 1 milion korun.
foto: autoindex.org
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.