Rakouský výrobce motocyklů KTM zase boduje, minulý rok představil netypický čtyř-kolový koncept X-Bow, a že to myslí vážně nám dokáže ještě letos – chystá se totiž do sériové výroby.
KTM je úspěšnou značkou v mistrovství světa silničních motocyklů, přesto má velkou šanci zaujmout i mezi čtyř-kolovými auty! Koncept X-Bow je nyní sestaven v konečné podobě, ale v měřítku 1:2,5 a jeho design se právě testuje v aerodynamickém tunelu. Ve skutečné velikosti ho budeme moci spatřit na Ženevském autosalonu začátkem března.
X-Bow využívá čtyř-válcový 2,0 litr s vozů Audi, je však vyladěn na 220 koní a v budoucnu se připravuje i verze s 300k, spjat bude se známou 6-ti stupňovou sekvenční převodovkou DSG. KTM tvrdí, že stovku atakuje za méně jak 4 vteřiny. Pro cestující to bude asi skvělý zážitek, zvláště když X-Bow postrádá čelní okno.
Celkem 100 kusů bude vyrobeno firmou Dallada, která je specialistou na závodní automobily, pokud se projekt ujme, další kusy na sebe nebudou dlouho čekat, KTM potom plánuje až 500 ks ročně. Cena základní verze se odhaduje na 40.000 eur, což je v přepočtu více jak 1 milion korun.
foto: autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.