Aktuální model Chevrolet Corvette covertible bude Pace carem na 91. ročníku slavného závodu 500 mil Indianapolis, který se uskuteční 27. května 2007.
Na oslavu toho, že byl vůz zvolen oficiální Pace Carem, se Chevrolet rozhodl vyrobit několi identicky připravených a unikátně vybavených modelů Corvette convertible, které budou lakovány novou oranžovou barvou Atomic Orange se zřetelnými zlatými pásy. Vozy budou sloužit pro potřeby závodu, ale také se zúčastní aktivit doprovodného programu.
Dalších 500 replik těchto oficiálních vozů bude vyrobeno v rámci speciální série a tato série vozů Corvette convertible bude k dispozici zákazníkům. Vozy budou dostupné od počátku jara letošního roku.
Speciální výbava replik oficiálního Pace caru Corvette convertible zahrnuje:
Oranžovou barvu vozu Atomic Orange, včetně klik dveří Grafické prvky na exteriéru, reprezentující závod 500 mil Indianapolis, včetně zlatých pruhů na přední kapotě a bocích vozu. Na dveřích bude logo závodu 500 mil Indianapolis Speciální znaky závodu 500 mil Indianapolis na předních blatnících Zadní spoiler Z06 Nová hliníková kola s paralelními paprsky ve stříbrné barvě Sterling Silver Kožené sedačky v barvě ebenového dřeva, ozdobené logem závodu 500 mil Indianapolis Prvky interiéru v barvě Atomic Orange Kryt motoru v barvě Atomic Orange
Všechny repliky budou vybaveny standardním motorem LS2. Jde o osmiválec V8 s kompaktním blokem, který bude doplněn výkonovým balíčkem Z51. Standardní výbavou je šestistupňová manuální převodovka, volitelně lze objednat šestistupňový automat s řazením páčkami pod volantem. Vůz je vybaven navigačním systémem a audiosystémem Bose, standardní vybavou je i systém OnStar.
Cena repliky oficiálního Pace Caru Corvette convertible je stanovena na 66995 dolarů. V případě objednání šestistupňového automatu, který je jedinou položkou volitelné výbavy, vzroste cena na 68245 dolarů.
Modely Corvette, které plní úlohu Pace Caru, jsou takřka identické s běžnými produkčními vozy. Drobné úpravy se týkají jen bezpečnostní výbavy, vyžadované pro vozy na závodních okruzích, a vůz také používá stroboskopická světla. V minulosti bylo běžné, že Pace Cary, ketré byly vybrány pro závod v Indy, vyžadovaly rozsáhlé úpravy, aby vůbec mohly plnit své poslání. To však není případ modelu Corvette convertible, jenž již ve standardu disponuje dostatečně výkonným motorem LS2 V8 o výkonu 400 koní (298 kW) a patřičně dimenzovaným podvozkem. To vše je více než dostatečné k tomu, aby vůz udržel potřebnou rychlost, měl dostatečnou akceleraci a byl dobře ovladatelný - což jsou vlastnosti, nezbytné k vedení balíku závodních vozů po známé trati "ve staré cihelně".
Tento rok bude model Corvette sloužit jako oficiální Pace Car závodu 500 mil Indianapolis již po deváté. Předtím to bylo v letech 1978, 1986, 1995, 1998, 2002, 2004, 2005 a 2006. Model Corvette také ustavil rekord, když byl vybrán již počtvrté za sebou. Jde také o rekord pro Chevrolet, jehož vůz byl vybrán jako Pace Car již po osmnácté.
Foto: Chevrolet
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.