Je to právě 60 let, kdy na konci roku 1946 Enzo Ferrari zreorganizoval svou firmu a dal ji nové jméno – Ferrari, k tomuto výročí připravila italská automobilka speciální edici supersportu 612 Scaglietti.
Oslavy 60.tého výročí zahrnují také mimořádnou výstavní akci v Maranellu, kde si fanoušci mohou prohlédnou kompletní historii automobilky. Součástí je i vybudování zábavného parku Ferrari v Perském zálivu - Abu Dhabi, o nějž se zasloužil al-Nahyah – majitel 5% akcií italské automobilky, výdělek má jit na podporu budoucnosti značky se spínajícím se koněm v erbu.
Zpět k vozu Scaglietti, ten bude vyroben v počtu 60ti kusů a určen jen pro nejlepší zákazníky Ferrari. Speciální edice zahrnuje zvláštní černé lakování s vysokým leskem. V interiéru čeká nové majitelé kožené čalounění v kombinaci s alcantarou a „elektrochromic“ prosklenou střechou s automatickým stmíváním. Nechybí ani výrobní štítek s pořadovým číslem. Technika 612 ovšem zůstává stejná.
zdroj: Ferrari
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?