Je to právě 60 let, kdy na konci roku 1946 Enzo Ferrari zreorganizoval svou firmu a dal ji nové jméno – Ferrari, k tomuto výročí připravila italská automobilka speciální edici supersportu 612 Scaglietti.
Oslavy 60.tého výročí zahrnují také mimořádnou výstavní akci v Maranellu, kde si fanoušci mohou prohlédnou kompletní historii automobilky. Součástí je i vybudování zábavného parku Ferrari v Perském zálivu - Abu Dhabi, o nějž se zasloužil al-Nahyah – majitel 5% akcií italské automobilky, výdělek má jit na podporu budoucnosti značky se spínajícím se koněm v erbu.
Zpět k vozu Scaglietti, ten bude vyroben v počtu 60ti kusů a určen jen pro nejlepší zákazníky Ferrari. Speciální edice zahrnuje zvláštní černé lakování s vysokým leskem. V interiéru čeká nové majitelé kožené čalounění v kombinaci s alcantarou a „elektrochromic“ prosklenou střechou s automatickým stmíváním. Nechybí ani výrobní štítek s pořadovým číslem. Technika 612 ovšem zůstává stejná.
zdroj: Ferrari
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.