Je to právě 60 let, kdy na konci roku 1946 Enzo Ferrari zreorganizoval svou firmu a dal ji nové jméno – Ferrari, k tomuto výročí připravila italská automobilka speciální edici supersportu 612 Scaglietti.
Oslavy 60.tého výročí zahrnují také mimořádnou výstavní akci v Maranellu, kde si fanoušci mohou prohlédnou kompletní historii automobilky. Součástí je i vybudování zábavného parku Ferrari v Perském zálivu - Abu Dhabi, o nějž se zasloužil al-Nahyah – majitel 5% akcií italské automobilky, výdělek má jit na podporu budoucnosti značky se spínajícím se koněm v erbu.
Zpět k vozu Scaglietti, ten bude vyroben v počtu 60ti kusů a určen jen pro nejlepší zákazníky Ferrari. Speciální edice zahrnuje zvláštní černé lakování s vysokým leskem. V interiéru čeká nové majitelé kožené čalounění v kombinaci s alcantarou a „elektrochromic“ prosklenou střechou s automatickým stmíváním. Nechybí ani výrobní štítek s pořadovým číslem. Technika 612 ovšem zůstává stejná.
zdroj: Ferrari
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.