Brabus přichází s příběhem, kterak se z běžné dodávky stane výkonný a luxusní van, a představuje upravenou verzi Mercedesu Sprinter. Rozsáhlý seznam úprav zahrnuje výkonový tuning motoru,
exkluzivní úpravy vzhledu, zákaznická litá kola z lehké slitiny a možnosti úprav interiéru, které zahrnují kompletní zákaznické balíčky pro business i multimediální zábavu.
Pro dieselové verze nabízí BRABUS tuning motoru, chráněný zárukou po dobu 3 let, nebo ujetí 100000km (podle záručních podmínek BRABUS, platných od června 2003). Výkonový kit PowerXtra je navržen tok, aby spolupracoval se standardně montovaným filtrem pevných částic DPF a tím bylo dosaženo stejně nízké úrovně emisí, jaké dosahují produkční vozy.
Pro motor CDI o objemu 2,2 litru, který je montovám do modelů 215, 315 a 415 CDI, nabízí BRABUS výkonový kit PowerXtra D3 (III). Tento kit může být nainstalován kterýmkoliv autorizovaným dealerem Mercedes-Benz v průběhu zhruba 30 minut. Kit dělá z běžného turbodieselového motoru se systémem common-rail jednotku s vysokým točivým momentem a výkonem. Maximum točivého momentu vrcholí ve 2000 otáčkách za minutu na hodnotě 380 Nm, což je hodnota více než dostatečná pro snadné ovládání vozidla ve všech jízdních situacích. Maximální výkon motoru se zvyšuje ze standardních 150 koní / 110 kW na 180 koní / 132 kW ve 4000 otáčkách.
Pro špičkové turbodieselové modely Sprinter 218, 318 a 418 CDI navrhl BRABUS výkonový kit PowerXtra D6 (III). Tento kit navyšuje maximální výkon na 224 koní / 165 kW a nejvyšší hodnota točivého momentu 480 Nm je k dispozici v širokém rozmezí od 1600 do 2600 otáček. Kit poskytuje upravené dodávce Sprinter, ať již prázdné nebo plně naložené, příkladnou elasticitu umožňující klidnou jízdu bez nutnosti neustálého podřazování, nebo také sprint s větrem o závod.
Pro navýšení výkonu špičkových modelů Sprinter 224, 324 a 424 nabízí BRABUS ověřenou metodu - výměnu motoru. V rámci této výměny se namísto původního šestiválce V6 o objemu 3,5 litru dostane pod kapotu modelu Sprinter šestiválec se zvětšeným zdvihovým objeme 4,0 litery. Výsledkem je navýšení výkonu z 258 koní / 190 kW na 310 koní/ 228 kW. V kombinaci s maximálním točivým momentem, jehož hodnota stoupla ze sériových 340 Nm na 400 Nm ve 4200 otáčkách, nabízí motor BRABUS 4,0 nadbytek výkonu v jakékoliv situaci.
BRABUS také nabízí tuningovou dvojitou koncovku výfuku z nerezové oceli, a to pro všechny sériové výfuky a všechny motorizace nového modelu Mercedes Sprinter.
Společným znakem všech nových dílů karoserie pro Mercedes Sprinter od BRABUSu je nápadný design, počínaje na míru navrženými předními dálkovými světly, přes přední mlhovky, které propůjčují modelu Sprinter dynamičtější vzhled a zlepšují jeho aktivní bezpečnost. Návrháři BRABUSu také upravili přední nárazník.
Nástavce blatníků BRABUS přidávají šířce na modelu Sprinter 30 milimetrů na přední i zadní nápravě a dávají vozu ještě agresivnější vzhled. Současně vytvářejí dostatek prostoru pro kola BRABUS Monoblock E o rozměru 8Jx18, která byla vyvinuta speciálně pro Sprinter. Mají sportovně-exkluzivní design s devíti nápadně tvarovanými paprsky a lakovaným středem. Kola umožňují bezproblémovou jízdu i při maximálním zatížení a plném využití užitečné nosnosti vozu. Na kola jsou standardně montovány výkonné pneumatiky Pirelli nebo YOKOHAMA v rozměru 255/55 R 18.
BRABUS dále nabízí exkluzivní výbavu pro prostorný interiér Sprintera, a to podle individuálních přání zákazníka. Mezi těmito výbavami figuruje například celokožený interiér ze zvláště jemné kůže BRABUS Mastik, a dále atraktivní doplňky jako jsou chrániče prahů s logem BRABUS nebo hliníkové pedály a pojistky zámků dveří.
Zadní prostor dodávky, určený pro náklad, umožňuje nejrůznější druhy úprav. BRABUS nabízí jeho úpravu na komfortní a exkluzivní konferenční místnost nebo plně funkční pojízdnou kancelář. Mercedes Sprinter také nabízí ideální základ pro vytvoření pojízdného multimediálního studia, vybaveného nejmodernějším zařízením.
Foto: Brabus
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?