Brabus přichází s příběhem, kterak se z běžné dodávky stane výkonný a luxusní van, a představuje upravenou verzi Mercedesu Sprinter. Rozsáhlý seznam úprav zahrnuje výkonový tuning motoru,
exkluzivní úpravy vzhledu, zákaznická litá kola z lehké slitiny a možnosti úprav interiéru, které zahrnují kompletní zákaznické balíčky pro business i multimediální zábavu.
Pro dieselové verze nabízí BRABUS tuning motoru, chráněný zárukou po dobu 3 let, nebo ujetí 100000km (podle záručních podmínek BRABUS, platných od června 2003). Výkonový kit PowerXtra je navržen tok, aby spolupracoval se standardně montovaným filtrem pevných částic DPF a tím bylo dosaženo stejně nízké úrovně emisí, jaké dosahují produkční vozy.
Pro motor CDI o objemu 2,2 litru, který je montovám do modelů 215, 315 a 415 CDI, nabízí BRABUS výkonový kit PowerXtra D3 (III). Tento kit může být nainstalován kterýmkoliv autorizovaným dealerem Mercedes-Benz v průběhu zhruba 30 minut. Kit dělá z běžného turbodieselového motoru se systémem common-rail jednotku s vysokým točivým momentem a výkonem. Maximum točivého momentu vrcholí ve 2000 otáčkách za minutu na hodnotě 380 Nm, což je hodnota více než dostatečná pro snadné ovládání vozidla ve všech jízdních situacích. Maximální výkon motoru se zvyšuje ze standardních 150 koní / 110 kW na 180 koní / 132 kW ve 4000 otáčkách.
Pro špičkové turbodieselové modely Sprinter 218, 318 a 418 CDI navrhl BRABUS výkonový kit PowerXtra D6 (III). Tento kit navyšuje maximální výkon na 224 koní / 165 kW a nejvyšší hodnota točivého momentu 480 Nm je k dispozici v širokém rozmezí od 1600 do 2600 otáček. Kit poskytuje upravené dodávce Sprinter, ať již prázdné nebo plně naložené, příkladnou elasticitu umožňující klidnou jízdu bez nutnosti neustálého podřazování, nebo také sprint s větrem o závod.
Pro navýšení výkonu špičkových modelů Sprinter 224, 324 a 424 nabízí BRABUS ověřenou metodu - výměnu motoru. V rámci této výměny se namísto původního šestiválce V6 o objemu 3,5 litru dostane pod kapotu modelu Sprinter šestiválec se zvětšeným zdvihovým objeme 4,0 litery. Výsledkem je navýšení výkonu z 258 koní / 190 kW na 310 koní/ 228 kW. V kombinaci s maximálním točivým momentem, jehož hodnota stoupla ze sériových 340 Nm na 400 Nm ve 4200 otáčkách, nabízí motor BRABUS 4,0 nadbytek výkonu v jakékoliv situaci.
BRABUS také nabízí tuningovou dvojitou koncovku výfuku z nerezové oceli, a to pro všechny sériové výfuky a všechny motorizace nového modelu Mercedes Sprinter.
Společným znakem všech nových dílů karoserie pro Mercedes Sprinter od BRABUSu je nápadný design, počínaje na míru navrženými předními dálkovými světly, přes přední mlhovky, které propůjčují modelu Sprinter dynamičtější vzhled a zlepšují jeho aktivní bezpečnost. Návrháři BRABUSu také upravili přední nárazník.
Nástavce blatníků BRABUS přidávají šířce na modelu Sprinter 30 milimetrů na přední i zadní nápravě a dávají vozu ještě agresivnější vzhled. Současně vytvářejí dostatek prostoru pro kola BRABUS Monoblock E o rozměru 8Jx18, která byla vyvinuta speciálně pro Sprinter. Mají sportovně-exkluzivní design s devíti nápadně tvarovanými paprsky a lakovaným středem. Kola umožňují bezproblémovou jízdu i při maximálním zatížení a plném využití užitečné nosnosti vozu. Na kola jsou standardně montovány výkonné pneumatiky Pirelli nebo YOKOHAMA v rozměru 255/55 R 18.
BRABUS dále nabízí exkluzivní výbavu pro prostorný interiér Sprintera, a to podle individuálních přání zákazníka. Mezi těmito výbavami figuruje například celokožený interiér ze zvláště jemné kůže BRABUS Mastik, a dále atraktivní doplňky jako jsou chrániče prahů s logem BRABUS nebo hliníkové pedály a pojistky zámků dveří.
Zadní prostor dodávky, určený pro náklad, umožňuje nejrůznější druhy úprav. BRABUS nabízí jeho úpravu na komfortní a exkluzivní konferenční místnost nebo plně funkční pojízdnou kancelář. Mercedes Sprinter také nabízí ideální základ pro vytvoření pojízdného multimediálního studia, vybaveného nejmodernějším zařízením.
Foto: Brabus
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.