Německý úpravce IMSA předvádí svou verzi Lamborghini Gallardo. Navzdory komplexnosti návrhu a špičkových technologií,
jež tento vůz používá, je sportovní vůz Lamborghini s uprostřed umístěným motorem výborně použitelný i pro každodenní jízdy.
Pod kapotou se skrývá špičkový desetiválec V10 o zdvihovém objemu 5,0 litrů, který dává výkon přes 600 koní. Díky němu uspokojí vůz i nejnáročnější požadavky a přání, co se týká prémiové výkonnosti i ve smyslu točivého momentu a zrychlení, které vyvolá jemné mrazení v zádech a přitom řidiči slibuje ještě velké rezervy. Výroba i kontrola kvality vylepšené pohonné jednotky a posíleným výkonem je zajišťována za pomoci nejkvalitnějších strojů, které se jinak používají pouze pro účely konstrukce motorů Formule 1. Díky tomu je dosaženo ještě lepší přesnosti výroby, nežli u standardních modelů Lamborghini. Každý zákazník může přitom sledovat přesnou práci strojů a jejich filigránský tanec online. Do vozu je implementován sportovní systém pohonu všech kol 4WD, který zajišťuje radost a požitek z jízdy i za zhoršených povětrnostních podmínek.
Bez zásahu do původních tvarových linií vozu se podařilo společnosti IMSA vyvinout a integrovat body-kit, který jde ve stopách tradice vozů Lamborghini, harmonicky ladí s karoserií a společně s ní tvoří vyvážený komplet. Desing IMSA dělá vůz sportovnějším a také jeho exkluzivní vzhled jde ve šlépejích stejné myšlenky. Dokonce i ráfky s dvojitými paprsky, vycházejícími z výrazného středového kruhu bezvýhradně podporují tuto koncepci. Mnohostranně přesně nastavitelný sportovní podvozek vozu bude vždy vyladěn přesně podle přání konkrétního zákazníka.
Vůz je vybaven brzdovým systémem, který disponuje dostatečnými bezpečnostními rezervami a umožňuje tak deceleraci, kvalitativně srovnatelnou se závodními automobily. Je to až vášnivý pocit, když se přední osmipístkové a zadní šestipístkové brzdové třmeny zakousnou při brzdění do velkoryse dimenzovaných brzdových kotoučů. V Interiéru nelezneme jen ty nejkvalitnější materiály. Vonná kůže, pohodlná alcantara, nejkvalitnější hliník a dřevěné doplňky společně vytvářejí v kokpitu útulné a luxusní klima. Finalizace celého vozu je řízena přáním zákazníka podle sloganu "po důkladné poradě upravíme dle Vašeho přání". Společnost IMSA tradičně snoubí italský temperament s pověstnou německou precizností a zručností a výsledkem jsou vždy vozy špičkové kvality.
Foto: IMSA
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.