V Berlíně byl představen nový model Seatu León s přízviskem Pies Descalzos neboli Bosé nohy, který byl vyvinut ve spolupráci automobilky a zpěvačky Shakiry.
Zpěvačka se v průběhu prací na jedinečném modelu podílela na designu, především ve funkci konzultantky k používaným materiálům a barvám. Běžný León Cupra se tak proměnil v jediný, unikátní kousek, který můžete získat jen tehdy, pokud darujete alespoň jedno euro charitativní nadaci Fundación Pies Descalzos, kterou založila Shakira ve spolupráci právě s automobilkou Seat.
Seat při představení vozu na konto nadace věnoval 27 300 euro, což je cena tohoto vozu ve Španělsku. Další peníze na účet budou chodit prostřednictvím SMS zpráv ze zemí, v nichž se můžete "charitativního losování" zúčastnit. Potěšující zprávou pro české fanoušky Seatu a Shakiry je, že mezi patnácti zeměmi, kde bude sbírka probíhat, je i Česká republika. Dále se do projektu zapojila zastoupení Seatu v Rakousku, Belgii, Holandsku, Velké Británii, Švýcarsku, Norsku, švédsku, Finsku, Dánsku, Francii, Itálii, Německu, Maďarsku a samozřejmě ve španělsku.
León Pies Descalzos je postaven na platformě nedávno představeného Leónu Cupra, který disponuje 240 koňskými silami. Odlišuje se především barvou laku - fialová metalíza opravdu není na autech úplně běžná, a interiérovými doplňky v téže barvě. Běžně dodávaná osmnáctipalcová kola jsou pro změnu černá, a v kabině i na karosérii najdete znak tohoto modelu, bosou nohu.
Další informace o nadaci najdete na stránkách www.fundacionpiesdescalzos.com
Foto: Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.