Bude mít nové velké kupé od Hondy konečně u nás úspěch? Vzhled už na to má..
Třídveřový model automobilky Honda se jménem Accord Coupé u nás nikdy neměl velký úspěch, na rozdíl od Spojených států a na rozdíl od svých pětidveřových kolegů Accord. Možná to bylo způsobeno zvláštním vzhledem auta, možná prostě jen tím, že u nás kupé nejsou tolik populární.
Koncept Accord Coupé, který se objevil na autosalonu v Detoritu, však může všechno změnit. Nové kupé působí úplně jinak, a pokud se dostane do výroby přesně v té podobě, jak bylo představeno vna severoamerické výstavě aut, máme se skutečně na co těšit.
Američtí zákazníci budou mít pod kapotou krásného kupé nové vidlicové šestiválce, Evropě bude muset stačit čtyřválec stejně jako v předchozích modelech - ale u nás si stejně tolik na objemné motory nepotrpíme.
Honda potvrdila, že při stavbě vozu použije systém ACE - Advanced Complatibility Engineering, způsob konstrukce vnitřní struktury auta, která v případě, že narazíte, lépe rozkládá energii a vůz je tudíž bezpečnější - především při srážce s vozem jiné velikosti. To je v době, kdy se různá SUV a crossovery množí jako houby po dešti, docela výhoda.
Foto: Honda Motor
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.