Čtenáři časopisu Business Car zvolili už podruhé za sebou XJ luxusním autem roku.
V konkurenci značek BMW, Audi a Lexus se dokázal udržet na první pozici. Geoff Cousins, manažer britského Jaguaru, k tomu řekl: "Jsme velmi rádi, že se nám podařilo získat cenu podruhé po sobě, obzvláště proto, že taktovolili právě čtenáři magazínu Business Car. Toto ocenění jen potvrzuje stále rostoucí úspěchy XJ v prodeji - v roce 2006 vzrostly prodeje o celých 23% ve srovnání s rokem 2005. Uvedení dieselového motoru v roce 2005 znamenalo pro Jaguar XJ hodně."
Podle některých zdrojů má Jaguar XJ ve Velké Británii dvacetiprocentní podíl na trhu luxusních vozů a od jeho uvedení v roce 2002 se tohoto vozu prodalo více, než kteréhokoli jeho konkurenta.
Nedávné představení modelu XJ Long Wheelbase s 2.7l dieselovým motorem znamená pro Jaguar vstup na trh vozů, které řídí profesionální řidiči. Jen v Londýně se například loni vydalo přes 36 milionů liber za auta s řidičem pro bohaté či velmi zaměstnané lidi. A protože Jaguar XJ je levnější než jeho nejbližší konkurenti v tomto segmentu, těší se další zisky.
Úspěšné XJ v poslední době již získalo ocenění "Nejlepší luxusní auto" (Fleet World honurs v roce 2006), "Dieselové auto roku" (skotské Auto roku 2005) a "Nejlepší velké manažerské auto" (Auto Express Used Car Honours, 2006).
Foto: Jaguar
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.