Čtenáři časopisu Business Car zvolili už podruhé za sebou XJ luxusním autem roku.
V konkurenci značek BMW, Audi a Lexus se dokázal udržet na první pozici. Geoff Cousins, manažer britského Jaguaru, k tomu řekl: "Jsme velmi rádi, že se nám podařilo získat cenu podruhé po sobě, obzvláště proto, že taktovolili právě čtenáři magazínu Business Car. Toto ocenění jen potvrzuje stále rostoucí úspěchy XJ v prodeji - v roce 2006 vzrostly prodeje o celých 23% ve srovnání s rokem 2005. Uvedení dieselového motoru v roce 2005 znamenalo pro Jaguar XJ hodně."
Podle některých zdrojů má Jaguar XJ ve Velké Británii dvacetiprocentní podíl na trhu luxusních vozů a od jeho uvedení v roce 2002 se tohoto vozu prodalo více, než kteréhokoli jeho konkurenta.
Nedávné představení modelu XJ Long Wheelbase s 2.7l dieselovým motorem znamená pro Jaguar vstup na trh vozů, které řídí profesionální řidiči. Jen v Londýně se například loni vydalo přes 36 milionů liber za auta s řidičem pro bohaté či velmi zaměstnané lidi. A protože Jaguar XJ je levnější než jeho nejbližší konkurenti v tomto segmentu, těší se další zisky.
Úspěšné XJ v poslední době již získalo ocenění "Nejlepší luxusní auto" (Fleet World honurs v roce 2006), "Dieselové auto roku" (skotské Auto roku 2005) a "Nejlepší velké manažerské auto" (Auto Express Used Car Honours, 2006).
Foto: Jaguar
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.