Při příležitosti prezentace nového vozu Renault F1, který bude obhajovat jak titul v poháru konstruktérů, tak v poháru jezdců, se Renault rozhodl vyrobit speciální edici svého oblíbeného kompaktního vozu Clio.
Po vzoru svého idolu, formule Renault F1, modelu R27, nese i Clio název F1 R27. Na jeho vývoji spolupracovala sportovní divize Renault Sport Technologies a nové Clio představili v Amsterodamu členové týmu a závodní i testovací piloti Renault F1 Team. Nové Clio se pro formulové nadšence a příznivce značky Renault stane unikátní příležitostí, jak oslavit zisk dvou po sobě jdoucích titulů světových šampionů týmem Formula 1 Team.
Renault Clio F1 R27 je unikátním vozem, doslova nabitým sportovními vlastnostmi a výbavou i nejmodernějšími technologiemi. Nabízí možnost zažít čistý výkon, vášeň a požitek z jízdy. Speciální edice Clio Renault Sport dává najevo svou identitu nejen unikátním vzhledem a sportovní dynamikou, ale podporuje ji také rozsáhlé použití prvků, odvozených z nejlepších závodních vozů.
Utužování identity týmu Renault F1 Team
Clio F1 R7 dostává do vínku červeně lakované brzdové třmeny, novou žlutou barvu karoserie Sirius a exkluzivní označení jménem týmu Renault F1 Team; vůz se honosí i ziskem titulu světových šampionů, značkou "World Champion". Díky tomu lze tuto speciální edici Renaultu Clio okamžitě vizuálně přirovnat k jehostaršímu sourozenci, modelu Mégane Renault F1 Team. V interiéru Clia F1 R27 najdeme sportovní sedačky Recaro a číslovanou plaketku, což navozuje unikátní sportovní atmosféru v kokpitu.
Podvozek a jeho nastavení pro maximální účinnost
Clio Renault F1 Team R27 je postaveno na bázi závodního podvozku Cup. V rozích karoserie najdeme tmavě antracitová 17" kola BeBop, díky nimž řidič lépe vnímá povrch silnice nebo okruhu a získává více gripu. Světlá výška vozu je nižší, než je tomu u modelu Clio Renault Sport a výkon podvozku je dále vylepšen použitím upravených tlumičů a speciálních pružin. Díky tomu je možno z vozu doslova vymáčknout lepší výkon a zažít při jízdě extrémní zážitky. Nejširší veřejnost se bude moci seznámit se všemi detaily o této speciální edici modelu Clio Renault F1 Team R27 ne nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Později budou nabízeny i testovací jízdy.
Foto: Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.