Při příležitosti prezentace nového vozu Renault F1, který bude obhajovat jak titul v poháru konstruktérů, tak v poháru jezdců, se Renault rozhodl vyrobit speciální edici svého oblíbeného kompaktního vozu Clio.
Po vzoru svého idolu, formule Renault F1, modelu R27, nese i Clio název F1 R27. Na jeho vývoji spolupracovala sportovní divize Renault Sport Technologies a nové Clio představili v Amsterodamu členové týmu a závodní i testovací piloti Renault F1 Team. Nové Clio se pro formulové nadšence a příznivce značky Renault stane unikátní příležitostí, jak oslavit zisk dvou po sobě jdoucích titulů světových šampionů týmem Formula 1 Team.
Renault Clio F1 R27 je unikátním vozem, doslova nabitým sportovními vlastnostmi a výbavou i nejmodernějšími technologiemi. Nabízí možnost zažít čistý výkon, vášeň a požitek z jízdy. Speciální edice Clio Renault Sport dává najevo svou identitu nejen unikátním vzhledem a sportovní dynamikou, ale podporuje ji také rozsáhlé použití prvků, odvozených z nejlepších závodních vozů.
Utužování identity týmu Renault F1 Team
Clio F1 R7 dostává do vínku červeně lakované brzdové třmeny, novou žlutou barvu karoserie Sirius a exkluzivní označení jménem týmu Renault F1 Team; vůz se honosí i ziskem titulu světových šampionů, značkou "World Champion". Díky tomu lze tuto speciální edici Renaultu Clio okamžitě vizuálně přirovnat k jehostaršímu sourozenci, modelu Mégane Renault F1 Team. V interiéru Clia F1 R27 najdeme sportovní sedačky Recaro a číslovanou plaketku, což navozuje unikátní sportovní atmosféru v kokpitu.
Podvozek a jeho nastavení pro maximální účinnost
Clio Renault F1 Team R27 je postaveno na bázi závodního podvozku Cup. V rozích karoserie najdeme tmavě antracitová 17" kola BeBop, díky nimž řidič lépe vnímá povrch silnice nebo okruhu a získává více gripu. Světlá výška vozu je nižší, než je tomu u modelu Clio Renault Sport a výkon podvozku je dále vylepšen použitím upravených tlumičů a speciálních pružin. Díky tomu je možno z vozu doslova vymáčknout lepší výkon a zažít při jízdě extrémní zážitky. Nejširší veřejnost se bude moci seznámit se všemi detaily o této speciální edici modelu Clio Renault F1 Team R27 ne nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Později budou nabízeny i testovací jízdy.
Foto: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.