Zvládne Fiat Panda Cross 70.000km?

Martin Kovalčík, 25. ledna 2007, 10:31 Google+

Sedmdesát tisíc kilometrů Evropou, Asií a Afrikou v Pandě Cross 4x4 1.3 Multijet 16v chtějí zdolat dva mladí polští cestovatelé, Jolanta Czupik a Domink Stoklosa, s podporou Fiatu Auto Polsko. Cestu odstartovali ve čtvrtek 18. ledna 2007 z polského Krakova.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Panda Cross

Panda Cross | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Oba mají za sebou již několik podobných cest: v roce 2004 ujeli 16,000 km do Kazachstánu přes Ukrajinu a Rusko. Později podnikli 27,000 kilometrů dlouhou cestu za pouhých 58 dní, během které navštívili Írán, Pakistán, a Kašmír. Tentokrát bude jejich cesta mnohem delší a náročnější. Pojedou přes Německo, Francii a Španělsko do Maroka, Mauretánie, Mali, Nigeru, Nigérie, Kamerunu, Konga, Angoly, Namibie, Jižní Afriky a zpět přes Botswanu, Zimbabwe, Zambii, Mozambik, Tanzanii, Ugandu, Súdán, Egypt, Jordánsko, Sýrii, Turecko, Gruzii a Ukrajinu. Svoji cestu zakončí doma v Krakově někdy v červnu.

Panda Cross 4x4 1.3 Multijet 16v, kterou si vybrali ke své cestě, je vybavena šesti airbagy, ABS s EBD, automatickou klimatizací, ovládáním rádia na kůží potaženém volantu a rádiem s MP3 přehrávačem jako nadstandardním vybavením k bohaté základní výbavě, která obsahuje posilovač řízení Dualdrive, centrální zamykání, elektricky ovládaná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Jolanta a Domink se ke své volbě vyjádřili jasně: „Vybrali jsme si Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet 16v, protože máme plnou důvěru v tento automobil a značku. Zkušenosti z našich předešlých cest s Cinquecentem jsou perfektní, nikdy nás nenechalo na holičkách.“

Pohon všech kol:
Panda Cross je vybavena viskózní spojkou zajišťující optimální rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Za optimálních jízdních podmínek je 98% točivého momentu přenášeno na přední nápravu. Dojde-li při prokluzu předních kol k rozdílu otáček mezi přední a zadní nápravou, ztuhne vlivem tření kapalina ve viskózní spojce a až 70% točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu.

Elektronická uzávěrka diferenciálu:
Funkce, která přibrzdí prokluzující kola a tím přenese točivý moment na zbylá kola, čímž výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozidla za ztížených podmínek nebo pokud dojde ke zkřížení náprav. Elektronická uzávěrka diferenciálu může být aktivována manuálně řidičem a funguje až do rychlosti 30 km/h.

Pohonná jednotka MultiJet:
Jeden z nejmodernějších turbodieselových motorů koncernu Fiat, šestnáctiventilový
1.3 Multijet, je ve Fiatu Panda 4x4 Cross použit ve variantě s výkonem 70 koní.
Je vybaven systémem vstřikování Common Rail druhé generace, který oproti první generaci pracuje s většími plnícími tlaky a větším počtem vstřiků. Docílí tak přesnějšího dávkování paliva, optimalizace jeho prohoření a snížení hlučnosti a vibrací. Spolu se šestnáctiventilovou technikou rozvodů je tak tento motor špičkou v úsporném provozu.

zdroj: Fiat

Vytisknout

Diskuze: Zvládne Fiat Panda Cross 70.000km?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia

Nová Škoda Fabia se představila novinářům

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud