Sedmdesát tisíc kilometrů Evropou, Asií a Afrikou v Pandě Cross 4x4 1.3 Multijet 16v chtějí zdolat dva mladí polští cestovatelé, Jolanta Czupik a Domink Stoklosa, s podporou Fiatu Auto Polsko. Cestu odstartovali ve čtvrtek 18. ledna 2007 z polského Krakova.
Oba mají za sebou již několik podobných cest: v roce 2004 ujeli 16,000 km do Kazachstánu přes Ukrajinu a Rusko. Později podnikli 27,000 kilometrů dlouhou cestu za pouhých 58 dní, během které navštívili Írán, Pakistán, a Kašmír. Tentokrát bude jejich cesta mnohem delší a náročnější. Pojedou přes Německo, Francii a Španělsko do Maroka, Mauretánie, Mali, Nigeru, Nigérie, Kamerunu, Konga, Angoly, Namibie, Jižní Afriky a zpět přes Botswanu, Zimbabwe, Zambii, Mozambik, Tanzanii, Ugandu, Súdán, Egypt, Jordánsko, Sýrii, Turecko, Gruzii a Ukrajinu. Svoji cestu zakončí doma v Krakově někdy v červnu.
Panda Cross 4x4 1.3 Multijet 16v, kterou si vybrali ke své cestě, je vybavena šesti airbagy, ABS s EBD, automatickou klimatizací, ovládáním rádia na kůží potaženém volantu a rádiem s MP3 přehrávačem jako nadstandardním vybavením k bohaté základní výbavě, která obsahuje posilovač řízení Dualdrive, centrální zamykání, elektricky ovládaná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Jolanta a Domink se ke své volbě vyjádřili jasně: „Vybrali jsme si Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet 16v, protože máme plnou důvěru v tento automobil a značku. Zkušenosti z našich předešlých cest s Cinquecentem jsou perfektní, nikdy nás nenechalo na holičkách.“
Pohon všech kol: Panda Cross je vybavena viskózní spojkou zajišťující optimální rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Za optimálních jízdních podmínek je 98% točivého momentu přenášeno na přední nápravu. Dojde-li při prokluzu předních kol k rozdílu otáček mezi přední a zadní nápravou, ztuhne vlivem tření kapalina ve viskózní spojce a až 70% točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu.
Elektronická uzávěrka diferenciálu: Funkce, která přibrzdí prokluzující kola a tím přenese točivý moment na zbylá kola, čímž výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozidla za ztížených podmínek nebo pokud dojde ke zkřížení náprav. Elektronická uzávěrka diferenciálu může být aktivována manuálně řidičem a funguje až do rychlosti 30 km/h.
Pohonná jednotka MultiJet: Jeden z nejmodernějších turbodieselových motorů koncernu Fiat, šestnáctiventilový 1.3 Multijet, je ve Fiatu Panda 4x4 Cross použit ve variantě s výkonem 70 koní. Je vybaven systémem vstřikování Common Rail druhé generace, který oproti první generaci pracuje s většími plnícími tlaky a větším počtem vstřiků. Docílí tak přesnějšího dávkování paliva, optimalizace jeho prohoření a snížení hlučnosti a vibrací. Spolu se šestnáctiventilovou technikou rozvodů je tak tento motor špičkou v úsporném provozu.
zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.