Zvládne Fiat Panda Cross 70.000km?

Panda Cross
Panda Cross, foto: Fiat Group
Martin Kovalčík 25. ledna 2007 10:31
Sdílej:

Sedmdesát tisíc kilometrů Evropou, Asií a Afrikou v Pandě Cross 4x4 1.3 Multijet 16v chtějí zdolat dva mladí polští cestovatelé, Jolanta Czupik a Domink Stoklosa, s podporou Fiatu Auto Polsko. Cestu odstartovali ve čtvrtek 18. ledna 2007 z polského Krakova.

Oba mají za sebou již několik podobných cest: v roce 2004 ujeli 16,000 km do Kazachstánu přes Ukrajinu a Rusko. Později podnikli 27,000 kilometrů dlouhou cestu za pouhých 58 dní, během které navštívili Írán, Pakistán, a Kašmír. Tentokrát bude jejich cesta mnohem delší a náročnější. Pojedou přes Německo, Francii a Španělsko do Maroka, Mauretánie, Mali, Nigeru, Nigérie, Kamerunu, Konga, Angoly, Namibie, Jižní Afriky a zpět přes Botswanu, Zimbabwe, Zambii, Mozambik, Tanzanii, Ugandu, Súdán, Egypt, Jordánsko, Sýrii, Turecko, Gruzii a Ukrajinu. Svoji cestu zakončí doma v Krakově někdy v červnu.

Panda Cross 4x4 1.3 Multijet 16v, kterou si vybrali ke své cestě, je vybavena šesti airbagy, ABS s EBD, automatickou klimatizací, ovládáním rádia na kůží potaženém volantu a rádiem s MP3 přehrávačem jako nadstandardním vybavením k bohaté základní výbavě, která obsahuje posilovač řízení Dualdrive, centrální zamykání, elektricky ovládaná zrcátka a výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Jolanta a Domink se ke své volbě vyjádřili jasně: „Vybrali jsme si Fiat Panda Cross 4x4 1.3 Multijet 16v, protože máme plnou důvěru v tento automobil a značku. Zkušenosti z našich předešlých cest s Cinquecentem jsou perfektní, nikdy nás nenechalo na holičkách.“

Pohon všech kol: Panda Cross je vybavena viskózní spojkou zajišťující optimální rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu. Za optimálních jízdních podmínek je 98% točivého momentu přenášeno na přední nápravu. Dojde-li při prokluzu předních kol k rozdílu otáček mezi přední a zadní nápravou, ztuhne vlivem tření kapalina ve viskózní spojce a až 70% točivého momentu je přenášeno na zadní nápravu.

Elektronická uzávěrka diferenciálu: Funkce, která přibrzdí prokluzující kola a tím přenese točivý moment na zbylá kola, čímž výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti vozidla za ztížených podmínek nebo pokud dojde ke zkřížení náprav. Elektronická uzávěrka diferenciálu může být aktivována manuálně řidičem a funguje až do rychlosti 30 km/h.

Pohonná jednotka MultiJet: Jeden z nejmodernějších turbodieselových motorů koncernu Fiat, šestnáctiventilový 1.3 Multijet, je ve Fiatu Panda 4x4 Cross použit ve variantě s výkonem 70 koní. Je vybaven systémem vstřikování Common Rail druhé generace, který oproti první generaci pracuje s většími plnícími tlaky a větším počtem vstřiků. Docílí tak přesnějšího dávkování paliva, optimalizace jeho prohoření a snížení hlučnosti a vibrací. Spolu se šestnáctiventilovou technikou rozvodů je tak tento motor špičkou v úsporném provozu.

zdroj: Fiat

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.