Nissan, zástupce japonské automobilové školy, rozšiřuje svá odbytiště nejen v Evropě nebo Americe, ale také v Asii.
Jeho thajská dceřinná společnost Siam Nissan Automobile Co., Ltd. (SNA) oznámila své plány pro tento rok a předvedla svůj zcela nový vůz s karoserií pickup, nazvaný Nissan Frontier Navara. V Česku známe tento vůz pod jménem Nissan PickUp a také u nás je k dostání s verzí výbavy Navara, takže je otázkou, nakolik jde skutečně o novinku. Faktem však zůstává, že na thajském trhu Nissan dosud takovýto vůz neprodával. Nový Nissan Frontier Navara tak má přinést svěží vítr do obchodních plánů Nissanu v Thajsku a navýšit prodeje automobilů této značky. V Thajsku totiž mezi nejprodávanější vozy patří právě pickupy o nosnosti kolem jedné tuny. Model Frontier Navara tak má společnosti SNA pomoci na thajském trhu ve fiskálním roce 2007 dosáhnout prodeje 40000 vozů v segmentu pickupů a celkového prodeje 55000 vozů značky Nissan.
Thierry Viadieu, prezident společnosti SNA, říká: "Rok 2007 je pro obchodní plány Nissanu v Thajsku rokem kritickým. Nový model Frontier Navara by nám měl pomoci k růstu a upevnění pozice na trhu. Nissan Frontier Navara je pro nás v tomto roce jedním ze tří klíčových modelů Nissanu, jež rozhodnou o prodejním úspěchu. Spolu s tímto pickupem jsou klíčovými modely kompaktní Nissan Tiida a sedan prémiové třídy Nissan Teana. Věříme, že tyto tři modelu nám pomohou nastartovat úspěšnou a dlouhodobou prodejní ofenzivu Nissanu v Thajsku. Kromě zaměření na úspěšné prodejen na thajském trhu se však chceme pokusit z Thajska vytvořit také důležitou výrobní zemi modelů Nissan a zde vyráběné vozy exportovat. V současné době již exportujeme Nissan Tiida do Austrílie a očekáváme na tomto trhu v letošním roce prodej 15000 vozů. Navíc hodláme začít exportovat i nový model Frontier Navara, a to na konci prvního pololetí tohoto roku."
Nový Nissan Frontier Navara nabízí zákazníkům působivou kombinaci výkonnosti, robustní stavby a nové úrovně inovací na trhu pickupů. Frontier Navara nabízí inovativní vlastnosti a výbavu, které jsou navrženy tak, aby model byl dostatečně flexibilním a umožnoval nejen použití pro práci, ale mohl sloužit i jako rodinný vůz.
V interiéru nabízí Frontier Navara kombinaci komfortu a posezu jako v SUV s technologií spíše se hodící k luxusnímu sedanu. Frontier Navara je prvním pickupem v Thajsku, ketrý je vybaven šestirychlostní manuální převodovkou, nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Obě lze kombinovat s výkonným dieselovým motorem systému common-rail. Motor YD25DDTi se systémem common-rail, přeplňováním a mezichladičem stlačeného vzduchu dává výkon 174 koní a maximální točivý moment vrcholí na hodnotě 403 Nm. Dále je pickup vybaven electronicky řízeným pohonem všech kol 4WD a diferenciálem LSD s omezenou svorností, který umožňuje automatické připojení pohonu všech kol "Shift-on-the-Fly". Duiferenciál tak umožňuje přepínat mezi pohonem 2WD a pohonem 4WD, aniž by bylo nutné zastavit. Dále diferenciál LSD automaticky umožňuje lepší brždění a trakci. Model Nissan Frontier Navara dále vyniká komfortním interiérem s výjimečným odhlučněním, umožňuje skvělé zážitky při jízdě a pritom nabízí výbornou ovladatelnost. Vůz využívá stejnou koncepci odolného rámu, jako americký model Nissan Titan. Je také vybaven dvojitými dveřmi, umožňujícími snadné nastupování i náklad materiálu nebo zavazadel.
Nový Nissan Frontier Navara je vyráběn v továrně ve městě Bangna Trad, které se nachází zhruba 20 kilometrů východně od Bangkoku. Nissan Frontier Navara bude v prodeji od 26. ledna 2007 u všech dealerů značky Nissan v Thajsku.
Foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.