Seat Altea je na trhu již nějaký ten pátek. Byl prvním modelem Seatu, který je navržen podle nového designového směru a současně prvním vozem MSV.
Ve španělské síti dealerů vozů značky SEAT je již možno zakoupit nové provedení modelu Altea, nazvané "Black & White". Jde o limitovanou sérii vozů, z níž je pouhých 200 vozů určeno pro španělský trh. Název této limitované série vyjadřuje kontrast mezi černou barvou karoserie Magic Black a světlým koženým čalouněním sedaček. Jde v rámci modelové řady Altea o unikátní barevnou kombinaci, která zdůrazňuje prostornost vozu a modelu Altea současně propůjčuje nádech elegance, jakou jí může závidět nejeden vůz z vyššího segmentu.
Exkluzivita vozu Seat Altea Black & White se však neomezuje pouze na elegantní barevnou kombinaci a špičkovou úroveň výbavy tohoto modelu. Rozsáhlý seznam položek standardní výbavy, nabízený komfort a bezpečnostní výbava staví Seat Altea Black & White rovnou na samotný vrchol vozů v nižší střední třídě.
Pokud porovnáme Alteu Black & White s Alteou s úrovní výbavy Stylance, nabízí verze Black & White navíc kožené čalounění Moonrock, vyřívané sedačky, audiosystém s přehrávačem MP3 a osmi reproduktory, možnost bezdrátového připojení telefonu k hand-free sadě pomocí technologie Bluetooth, metalickou barvu karoserie a sedmnáctipalcová litá kola v designu Zenith.
Tyto prvky standardní výbavy jsou doplněny mimo jiné například volantem s ovládacími prvky audiosystému a telefonu, zadními parkovacími senzory, systémem kontroly stability ESP, prostorovým alarmem, stěrači s integrovaným dešťovým senzorem, světly se světelným senzorem a automatickým rozsvěcením, dvouzónovou automatickou klimatizací, palubním počítačem, tempomatem, elektrickým ovládáním oken vpředu i vzadu nebo vnějšími zpětnými zrcátky s elektrickým sklápěním do parkovací polohy.
SEAT Altea Black & White je exkluzivně k dispozici pouze s motorem 2.0 TDI o výkonu 103 kW/140 koní, a její cena je 25280 euro.
Foto: Seat
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?