Nissan představuje na severoamerické mezinárodní autoshow v Detroitu (NAIAS) zajímavý koncept víceúčelového vozu, nazvaný Nissan Bevel.
Tvar karoserie konceptu Bevel je dán dvěma bočními dveřmi, určenými pro nástup cestujících, a zadními výklopnými dveřmi, které nabízejí výjimečně široký úhel otevření. Při jejich otevření vznikne otvor o rozměru takřka 1,7 metru. Obrovské zadní výklopné dveře konceptu Bevel jsou uchyceny na speciálním, horizontálně orientovaném závěsném mechanismu. Při jejich vyklopení dosahují až do výšky 1,88m. Jsou-li zadní dveře otevřeny, lze vyklopit speciální desku, která pak vytváří robustní pracovní či odkládací stolek.
Koncept Bevel je vybaven dvěma typy elektrických zásuvek. První z nich je tradiční automobilová zásuvka pro zapojení spotřebičů, vyžadujících napětí 12V, a druhým typem je klasická zásuvka (v tomto případě amerického typu a s napětím dle americké normy 110V), která umožňuje připojení klasických elektrických spotřebičů. Napájena je solárními články, které má koncept Bevel integrovány a které se nacházejí pod rozsáhlými skleněnými střešními panely konceptu. Nissan Bevel je také vybaven unikátním systémem pro přepravu nákladu, který je uchycen ke střeše vozu a je určen pro přepravu nákladu do hmotnosti 115 kg. Toto zařízení se skládá ze šesti hexagonálních poliček s výklopnými háčky.
V interiéru konceptu Bevel najdeme kombinaci komfortu, praktičnosti a pokročilých technologických řešení. Pracovní prostor řidiče zahrnuje komfortní pevnou sedačku, potaženou kůží, a unikátní lištový panel přístrojů, který se při otevření a zavření dveří posunuje o 10 cm ve směru od nebo k řidiči.
Ovládací středová informační a technologická zóna je vybavena několika obrazovkami, které zobrazují obrazy z kamer v bočních zrcátkách a dále pět informačních nabídek. Jednotlivé položku v nabídkách jsou pojmenovány Informace o vozidle, Topení a větrání, Navigace, Zábava a Domů a jsou řízeny ovladačem, integrovaným do středového panelu.
Ovládací centum pro zábavu dovoluje řidiči přistupovat k nastavení telefonu, předpovědi a informacím o počasí a dopravě, nabízí přístup k Internetu a osobním e-mailovým účtům, ovládá hudební zařízení. Řidič se také jeho prostřednictvím může připojit ke své domácí síti a sledovat bezpečnostní systém, zámky, topení, klimatizaci, ovládat domácí spotřebiče, osvětlení nebo svá garážová vrata.
V zavazadlovém prostoru konceptu Bevel je zóna pro zavazadla nebo přepravu domácích mazlíčků, která nabízí maximální prostor pro zavazadla v případě, že je vůz osazen pouze řidičem a složení předního i zadních sedadel vznikne dlouhá, rozměrná a zcela rovná přepravní nebo pracovní plocha. Samotná podlaha je vyrobena z laminovaného recyklovaného ořechového dřeva, čímž vzniká extrémně tvrdý povrch, jaký najdeme například na pracovním stole.
Koncept Bevel poskytuje unikátní možnosti pro přepravu domácích mazlíčků, a to včetně "vodítka", které umožní pejskovi neomezený pohyb v rozsahu 360 stupňů díky uchycení vodítka otočným způsobem ve střeše konceptu. K dispozici je také velký, vyjímatelný přepravní box, který je navržen tak, aby jej bylo možno bezpečně ukotvit v zadním prostoru pro zavazadla.
Pod kapotou konceptu Bevel by se měl objevit malý a efektivní šestiválec V6 o objemu 2,5 litru, používající systém HEV a nabízející nejen požitek z řízení, ale také ohleduplnost vůči životnímu prostředí.
Foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.