Mercedes GL 420 CDI a Mercedes ML 420 CDI jsou bezesporu vozy s dostatkem výkonu, ale věhlasná tuningová společnost Brabus, která se zaměřuje na úpravy vozů značky Mercedes,
nabízí pro motor 420 CDI v obou těchto modelech ještě více výkonu i točivého momentu. Nárůst výkonu činí 44 koní/32,4 kW, maximální hodnota točivého momentu naroste o nezanedbatelných 100 Nm. Zmíněné hodnoty jsou nejdůležitějšími výkonovými údaji pro vozy, vybavené tuningovým kitem BRABUS PowerXtra D8 (III). BRABUS nabízí úpravu pohonné jednotky pomocí této tuningové sady, přičemž přebírá na sebe rizika a poskytuje na úpravu záruku BRABUS Tuning Warranty(R). Tato záruka platí po dobu tří let, nebo nejvýše 100000 kilometrů (v souladu se záručními podmínkami BRABUS, které jsou platné od června 2003).
Pojďme si tuningový kit BRABUS PowerXtra D8 (III) přiblížit. Kit plně využívá - aniž by vyčerpal nezbytné bezpečnostní rezervy motoru stran jeho životnosti - skutečnou sílu, která se skrývá v osmiválcovém turbodieselovém motoru V8 420 CDI s přímým vstřikováním paliva systémem common-rail. S kitem BRABUS PowerXtra D8 (III) dosahuje motor, jehož standardní výkon činí 306 koní/225 kW, výkonu 350 koní/257 kW, a to v pouhých 3800 otáčkách za minutu. Současně narostla také maximální hodnota poskytovaného točivého momentu, a to ze standardních 700 Nm na úroveň 800 Nm.
Spolu s nárůstem výkonových parametrů se zlepšily také dynamické schopnosti obou vozů. Upravený Mercedes ML 420 CDI sprintuje z klidu na rychlost 100 km/h za pouhých 6,0 sekundy, což je o půl sekundy rychlejší, nežli u standardního provedení. Maximální rychlost vozu vzrostla z 235 km/h na 245 km/h. Model Mercedes GL 420 CDI, opatřený kitem BRABUS PowerXtra D8 (III), také předvádí živější charakter. Zrychlení z klidu na 100 km/h se z původních 7,6 sekundy zlepšilo nově na 7,1 sekundy, a maximální rychlost narostla, podobně jako u modelu ML, o 10 km/h - z původních 230 km/h na 240 km/h. Pro takto velké a těžké SUV jde o hodnoty vskutku zajímavé.
Jak na cestě, tak v terénu lze s výhodou využít vozy s CDI motory, upravenými společností BRABUS. Tyto vozy totiž poskytují nejen excelentní výkon, ale také - což je možná ještě důležitější - lepší točivý moment a nízkou spotřebu paliva, která navzdory navýšení výkonu motoru zůstává na úrovni neupravených vozů s původním standardním výkonem.
Vpravdě příkladné jsou také emise škodlivých plynů upravených motorů. Podobně jako u neupravených motorů CDI splňují motory, vybavené tuningovým kitem BRABUS PowerXtra D8 (III), přísné limity emisní normy Euro 4. Kit D8 je tak vhodný pro všechny modely Mercedes, vybavené dieselovým motorem s filtrem pevných částic.
Procesorem ovládaná přídavná řídící jednotka BRABUS PowerXtra je navržena jako zařízení 'plug & play', které lze u jakéhokoliv autorizovaného dealera značky Mercedes-Benz nainstalovat za méně než 30 minut.
Foto: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.