Honda na autosalonu v Detroitu představuje celou řadu konceptů. Podívejme se dnes na koncept příští generace Hondy Accord Coupe.
Představovaný koncept Honda Accord Coupe odhaluje zcela nový vzhled příští generace modelové řady Accord. Kromě jiného předvádí koncept celou řadu klíčových technologií na poli bezpečnosti, nízké spotřeby paliva i patřičného výkonu. Americká pobočka Hondy, společnost American Honda Motor Co., Inc., vystavuje tento koncept na mezinárodní severoamerické autoshow (NAIAS) v Detroitu. Model Accord je nejprodávanějším modelem Hondy v Severní Americe a jeho debut na autoshow NAIAS je historickou premiérou konceptu Accord na velké mezinárodní automobilové výstavě.
Styling konceptu Accord Coupe má působit na pozorovatele svalnatým a dynamickým dojmem. Za tímto účelem má koncept dlouhou kapotu, výrazně řezané rysy karoserie a dynamicky se svažující linii střechy. Ochranná mřížka chladiče je sestavena ze šestiúhelníků a koncept disponuje projektorovými reflektory, ukrytými hluboko uvnitř předních blatníků. To vše přispívá k nezaměnitelnému a agresivnímu vzhledu přední části vozu. Koncovky výfuku jsou čtyři a jsou integrovány do zadního difuzéru, což dále umocňuje dojem výkonnosti vozu a působí stylověji, než jakýkoliv předchozí Accord.
John Mendel, viceprezident americké Hondy, říká: "Koncept Accord Coupe demonstruje sm+r, kterým se bude ubírat styling příští, již osmé generace Hondy Accord. Jako vzor pro všechny ostatní výrobce bude zcela nový Accord, zástupce modelů středního segmentu, určovat trend v oblastech bezpečnosti, hospodárnosti, výkonnosti, dokonalisti zpracování i stylu."
Koncept Honda Accord Coupe je poháněn ještě výkonnějším motorem V6. Současně bylo dosaženo nižší úrovně emisí škodlivých plynů a vyšší hospodárnosti motoru, a to díky integraci nové generace technologie Honda Variable Cylinder Management (VCM). Honda je také na čele v oblasti hodnocení celkové průměrné hospodárnosti Corporate Average Fuel Economy (CAFE), přičemž do tohoto pořadí jsou započteni výrobci vozů, kteří nabízejí úplnou škálu modelů. Průměrná celková spotřeba vozů Honda činí 8,05 l/100km, celková průměrná spotřeba všech výrobců, zahrnutých v tomto hodnocení, dosahuje pak 9.3 l/100km.
Jakou součást iniciativy Hondy "ezpečnost pro všechny" budou všechny modely nové generace Hondy Accord disponovat karosérií, navrženou podle koncepce Advanced Compatibility Engineering(TM) (ACE(TM)). Tato koncepce řešení karoserie v sobě integruje přední strukturální rám, pomáhající absorbovat a rozdělovat energii při čelním nárazu na co nejrozsáhlejší plochu. Koncepce ACE také napomáhá při čelních střetech vozidel s rozdílnou světlou výškou.
Ze současných vozů Honda disponují karoserií, navrženou v souladu s koncepcí ACE, modely Odyssey (2005), Civic (2006) a CR-V (2007). Celkově již vozy Honda, které disponují karoserií dle koncepce ACE, budou tvořit více než 50 procent všech vozů Honda, které se v letošním roce prodají. Poté, co se do prodeje dostane i příští generace Hondy Accord, vzroste podíl vozů s karoserií dle koncepce ACE na více než 75 procent.
Foto: Honda Motor
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.