Honda na autosalonu v Detroitu představuje celou řadu konceptů. Podívejme se dnes na koncept příští generace Hondy Accord Coupe.
Představovaný koncept Honda Accord Coupe odhaluje zcela nový vzhled příští generace modelové řady Accord. Kromě jiného předvádí koncept celou řadu klíčových technologií na poli bezpečnosti, nízké spotřeby paliva i patřičného výkonu. Americká pobočka Hondy, společnost American Honda Motor Co., Inc., vystavuje tento koncept na mezinárodní severoamerické autoshow (NAIAS) v Detroitu. Model Accord je nejprodávanějším modelem Hondy v Severní Americe a jeho debut na autoshow NAIAS je historickou premiérou konceptu Accord na velké mezinárodní automobilové výstavě.
Styling konceptu Accord Coupe má působit na pozorovatele svalnatým a dynamickým dojmem. Za tímto účelem má koncept dlouhou kapotu, výrazně řezané rysy karoserie a dynamicky se svažující linii střechy. Ochranná mřížka chladiče je sestavena ze šestiúhelníků a koncept disponuje projektorovými reflektory, ukrytými hluboko uvnitř předních blatníků. To vše přispívá k nezaměnitelnému a agresivnímu vzhledu přední části vozu. Koncovky výfuku jsou čtyři a jsou integrovány do zadního difuzéru, což dále umocňuje dojem výkonnosti vozu a působí stylověji, než jakýkoliv předchozí Accord.
John Mendel, viceprezident americké Hondy, říká: "Koncept Accord Coupe demonstruje sm+r, kterým se bude ubírat styling příští, již osmé generace Hondy Accord. Jako vzor pro všechny ostatní výrobce bude zcela nový Accord, zástupce modelů středního segmentu, určovat trend v oblastech bezpečnosti, hospodárnosti, výkonnosti, dokonalisti zpracování i stylu."
Koncept Honda Accord Coupe je poháněn ještě výkonnějším motorem V6. Současně bylo dosaženo nižší úrovně emisí škodlivých plynů a vyšší hospodárnosti motoru, a to díky integraci nové generace technologie Honda Variable Cylinder Management (VCM). Honda je také na čele v oblasti hodnocení celkové průměrné hospodárnosti Corporate Average Fuel Economy (CAFE), přičemž do tohoto pořadí jsou započteni výrobci vozů, kteří nabízejí úplnou škálu modelů. Průměrná celková spotřeba vozů Honda činí 8,05 l/100km, celková průměrná spotřeba všech výrobců, zahrnutých v tomto hodnocení, dosahuje pak 9.3 l/100km.
Jakou součást iniciativy Hondy "ezpečnost pro všechny" budou všechny modely nové generace Hondy Accord disponovat karosérií, navrženou podle koncepce Advanced Compatibility Engineering(TM) (ACE(TM)). Tato koncepce řešení karoserie v sobě integruje přední strukturální rám, pomáhající absorbovat a rozdělovat energii při čelním nárazu na co nejrozsáhlejší plochu. Koncepce ACE také napomáhá při čelních střetech vozidel s rozdílnou světlou výškou.
Ze současných vozů Honda disponují karoserií, navrženou v souladu s koncepcí ACE, modely Odyssey (2005), Civic (2006) a CR-V (2007). Celkově již vozy Honda, které disponují karoserií dle koncepce ACE, budou tvořit více než 50 procent všech vozů Honda, které se v letošním roce prodají. Poté, co se do prodeje dostane i příští generace Hondy Accord, vzroste podíl vozů s karoserií dle koncepce ACE na více než 75 procent.
Foto: Honda Motor
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.