Honda na autosalonu v Detroitu představuje celou řadu konceptů. Podívejme se dnes na koncept příští generace Hondy Accord Coupe.
Představovaný koncept Honda Accord Coupe odhaluje zcela nový vzhled příští generace modelové řady Accord. Kromě jiného předvádí koncept celou řadu klíčových technologií na poli bezpečnosti, nízké spotřeby paliva i patřičného výkonu. Americká pobočka Hondy, společnost American Honda Motor Co., Inc., vystavuje tento koncept na mezinárodní severoamerické autoshow (NAIAS) v Detroitu. Model Accord je nejprodávanějším modelem Hondy v Severní Americe a jeho debut na autoshow NAIAS je historickou premiérou konceptu Accord na velké mezinárodní automobilové výstavě.
Styling konceptu Accord Coupe má působit na pozorovatele svalnatým a dynamickým dojmem. Za tímto účelem má koncept dlouhou kapotu, výrazně řezané rysy karoserie a dynamicky se svažující linii střechy. Ochranná mřížka chladiče je sestavena ze šestiúhelníků a koncept disponuje projektorovými reflektory, ukrytými hluboko uvnitř předních blatníků. To vše přispívá k nezaměnitelnému a agresivnímu vzhledu přední části vozu. Koncovky výfuku jsou čtyři a jsou integrovány do zadního difuzéru, což dále umocňuje dojem výkonnosti vozu a působí stylověji, než jakýkoliv předchozí Accord.
John Mendel, viceprezident americké Hondy, říká: "Koncept Accord Coupe demonstruje sm+r, kterým se bude ubírat styling příští, již osmé generace Hondy Accord. Jako vzor pro všechny ostatní výrobce bude zcela nový Accord, zástupce modelů středního segmentu, určovat trend v oblastech bezpečnosti, hospodárnosti, výkonnosti, dokonalisti zpracování i stylu."
Koncept Honda Accord Coupe je poháněn ještě výkonnějším motorem V6. Současně bylo dosaženo nižší úrovně emisí škodlivých plynů a vyšší hospodárnosti motoru, a to díky integraci nové generace technologie Honda Variable Cylinder Management (VCM). Honda je také na čele v oblasti hodnocení celkové průměrné hospodárnosti Corporate Average Fuel Economy (CAFE), přičemž do tohoto pořadí jsou započteni výrobci vozů, kteří nabízejí úplnou škálu modelů. Průměrná celková spotřeba vozů Honda činí 8,05 l/100km, celková průměrná spotřeba všech výrobců, zahrnutých v tomto hodnocení, dosahuje pak 9.3 l/100km.
Jakou součást iniciativy Hondy "ezpečnost pro všechny" budou všechny modely nové generace Hondy Accord disponovat karosérií, navrženou podle koncepce Advanced Compatibility Engineering(TM) (ACE(TM)). Tato koncepce řešení karoserie v sobě integruje přední strukturální rám, pomáhající absorbovat a rozdělovat energii při čelním nárazu na co nejrozsáhlejší plochu. Koncepce ACE také napomáhá při čelních střetech vozidel s rozdílnou světlou výškou.
Ze současných vozů Honda disponují karoserií, navrženou v souladu s koncepcí ACE, modely Odyssey (2005), Civic (2006) a CR-V (2007). Celkově již vozy Honda, které disponují karoserií dle koncepce ACE, budou tvořit více než 50 procent všech vozů Honda, které se v letošním roce prodají. Poté, co se do prodeje dostane i příští generace Hondy Accord, vzroste podíl vozů s karoserií dle koncepce ACE na více než 75 procent.
Foto: Honda Motor
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?