Nejekonomičtější Volkswagen Polo?

Jan Fiala, 16. ledna 2007, 09:20 Google+

Znáte nejnovější verzi Volkswagenu Polo? Znáte jeho motorizace? Ano? Pak možná nejen Vás překvapí, že mírně upravená verze jedné z nich je nejekonomičtějším Volkswagenem, prvním zástupcem iniciativy BlueMotion.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo BlueMotion

Polo BlueMotion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Polo BlueMotion na cestě za úspěchem po celé Evropě

Aktuální evropské trendy říkají, že
- Evropa miluje šetrné vozy vyvinuté ve Wolfsburgu
- Poptávka vysoce překračuje veškerá očekávání

Nejekonomičtější pětimístný automobil v Evropě, Polo BlueMotion, míří za úspěchem napříč evropským kontinentem. Stále více importérů se nemůže dočkat představení modelu Polo BlueMotion na jejich národních trzích, a to dokonce včetně verze s pravostranným řízením, určené pro kupce ve Velké Británii.
Koncept Polo BlueMotion, kombinující požitek z řízení s ekonomikou provozu a nízkou spotřebou, má být prodáván s minimální marží. Tento koncept dosáhl v době stále se zvyšujících cen pohonných hmot v Evropě extrémního úspěchu. K uspokojení nezměrných očekávání, které tento vůz vyvolal,
 byla nyní navýšena produkce továrny ve španělské Pamploně více než trojnásobně. To umožnilo co nejrychlejší zkrácení dodacích lhůt z původních několika týdnů na přijatelnější dobu.

Navzdory svým prokázaným ekonomickým a ekologickým výhodám nabízí přesto Polo BlueMotion také nevšední požitek z řízení. Vůz, osazený známým dieselovým motorem o výkonu 59 kW/80 koní, využívá technologii přímého vstřiku paliva do válců, je vybaven filtrem pevných částic a točivý moment motoru dosahuje hodnoty 195 Nm již při 1800 otáčkách za minutu. Díky těmto vlastnostem propůjčuje motor vozu dostatečnou dynamiku. Pokud využije řidič naplno dynamického potenciálu tohoto tříválcového motoru TDI, zrychlí Polo BlueMotion o hmotnosti pouhých 1084 kg z klidu na rychlost 100 km/h za 12,8 sekundy. Maximální rychlost vozu je pak 176 km/h. Takto výjimečně vyvážený poměr mezi agilitou a ekonomikou provozu je výsledkem upravené aerodynamiky, doplněné vysokou úrovní funkcionality této pohonné jednotky.

Základní cena vozu činí 16157,33 euro a vůz má tak výjimečný předpoklad k udržení ceny, podobný, jaký vždy nabízely všechny modely Polo. Nové Polo BlueMotion se tak pro kupce stává ekonomicky vyváženou a vhodnou volbou.
Oproti srovnatelné verzi Polo Trendline je tento šetrný vůz dále vybaven standardně čtrnáctipalcovými litými koly, nárazníky a vnějšími zpětnými zrcátky kompletně lakovanými v barvě karoserie, aerodynamicky optimalizovanou přední částí vozu, zadním spoilerem, sportovními sedačkami v nové designu "Popcorn" nebo "Select"  a multifunkčním displejem, který nabízí přístup k celé řadě informací o jízdě, včetně okamžité a průmerné spotřebě paliva. Dalším ekonomicky atraktivním apektem tohoto vozu jsou i podmínky a možnosti jeho financování.

Polo BlueMotion je nejpůsobivějším modelem Volkswagenu, co se týká ekonomiky pořízení a provozu, a je tak vhodným prvním zástupcem trvalé iniciativy Volkswagenu BlueMotion. Toto označení není jen pojmenováním modelu, nevztahuje se pouze na vůz s nízkou spotřebou a emisemi škodlivých plynů, ale také příhodně vykresluje společnost Volkwagen jako celek. Modrá barva "Blue" je barvou  Volkswagenu a současně zastupuje vodu a vzduch, tedy elementy, které je potřeba ochránit a zachovat i pro budoucí generace. Slůvko "Motion" znamená pohyb a reprezentuje pokrokový design, který bere ohled na budoucnost a přináší neustálá vylepšení. Deklarovaným cílem je uchovat pozemské zdroje pro budoucí generace. Společnost Volkswagen hodlá profilovat vozy se jmenovkou BlueMotion jako modely, nabízející v té které modelové řadě nejlepší kvalitu z čistě ekonomického pohledu. Polo BlueMotion je prvním modelem, který je v rámci této iniciativy představován.

Foto: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Nejekonomičtější Volkswagen Polo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 2

Peugeot Partner

Test Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130, užitkáč s výkonem "jedničkové" Fabie RS

Nový Peugeot 208

Britský časopis WHAT CAR? vybral malý elektromobil roku

reklama

Doporučujeme

Cee´d SportyWagon

Prodeje vozů Kia v roce 2006 opět vzrostly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

  2. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  3. Restaurování ikony malých Hot Hatch

  4. Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud