Znáte nejnovější verzi Volkswagenu Polo? Znáte jeho motorizace? Ano? Pak možná nejen Vás překvapí, že mírně upravená verze jedné z nich je nejekonomičtějším Volkswagenem, prvním zástupcem iniciativy BlueMotion.
Polo BlueMotion na cestě za úspěchem po celé Evropě
Aktuální evropské trendy říkají, že - Evropa miluje šetrné vozy vyvinuté ve Wolfsburgu - Poptávka vysoce překračuje veškerá očekávání
Nejekonomičtější pětimístný automobil v Evropě, Polo BlueMotion, míří za úspěchem napříč evropským kontinentem. Stále více importérů se nemůže dočkat představení modelu Polo BlueMotion na jejich národních trzích, a to dokonce včetně verze s pravostranným řízením, určené pro kupce ve Velké Británii. Koncept Polo BlueMotion, kombinující požitek z řízení s ekonomikou provozu a nízkou spotřebou, má být prodáván s minimální marží. Tento koncept dosáhl v době stále se zvyšujících cen pohonných hmot v Evropě extrémního úspěchu. K uspokojení nezměrných očekávání, které tento vůz vyvolal, byla nyní navýšena produkce továrny ve španělské Pamploně více než trojnásobně. To umožnilo co nejrychlejší zkrácení dodacích lhůt z původních několika týdnů na přijatelnější dobu.
Navzdory svým prokázaným ekonomickým a ekologickým výhodám nabízí přesto Polo BlueMotion také nevšední požitek z řízení. Vůz, osazený známým dieselovým motorem o výkonu 59 kW/80 koní, využívá technologii přímého vstřiku paliva do válců, je vybaven filtrem pevných částic a točivý moment motoru dosahuje hodnoty 195 Nm již při 1800 otáčkách za minutu. Díky těmto vlastnostem propůjčuje motor vozu dostatečnou dynamiku. Pokud využije řidič naplno dynamického potenciálu tohoto tříválcového motoru TDI, zrychlí Polo BlueMotion o hmotnosti pouhých 1084 kg z klidu na rychlost 100 km/h za 12,8 sekundy. Maximální rychlost vozu je pak 176 km/h. Takto výjimečně vyvážený poměr mezi agilitou a ekonomikou provozu je výsledkem upravené aerodynamiky, doplněné vysokou úrovní funkcionality této pohonné jednotky. Základní cena vozu činí 16157,33 euro a vůz má tak výjimečný předpoklad k udržení ceny, podobný, jaký vždy nabízely všechny modely Polo. Nové Polo BlueMotion se tak pro kupce stává ekonomicky vyváženou a vhodnou volbou. Oproti srovnatelné verzi Polo Trendline je tento šetrný vůz dále vybaven standardně čtrnáctipalcovými litými koly, nárazníky a vnějšími zpětnými zrcátky kompletně lakovanými v barvě karoserie, aerodynamicky optimalizovanou přední částí vozu, zadním spoilerem, sportovními sedačkami v nové designu "Popcorn" nebo "Select" a multifunkčním displejem, který nabízí přístup k celé řadě informací o jízdě, včetně okamžité a průmerné spotřebě paliva. Dalším ekonomicky atraktivním apektem tohoto vozu jsou i podmínky a možnosti jeho financování.
Polo BlueMotion je nejpůsobivějším modelem Volkswagenu, co se týká ekonomiky pořízení a provozu, a je tak vhodným prvním zástupcem trvalé iniciativy Volkswagenu BlueMotion. Toto označení není jen pojmenováním modelu, nevztahuje se pouze na vůz s nízkou spotřebou a emisemi škodlivých plynů, ale také příhodně vykresluje společnost Volkwagen jako celek. Modrá barva "Blue" je barvou Volkswagenu a současně zastupuje vodu a vzduch, tedy elementy, které je potřeba ochránit a zachovat i pro budoucí generace. Slůvko "Motion" znamená pohyb a reprezentuje pokrokový design, který bere ohled na budoucnost a přináší neustálá vylepšení. Deklarovaným cílem je uchovat pozemské zdroje pro budoucí generace. Společnost Volkswagen hodlá profilovat vozy se jmenovkou BlueMotion jako modely, nabízející v té které modelové řadě nejlepší kvalitu z čistě ekonomického pohledu. Polo BlueMotion je prvním modelem, který je v rámci této iniciativy představován.
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.