Nejekonomičtější Volkswagen Polo?

Jan Fiala, 16. ledna 2007, 09:20 Google+

Znáte nejnovější verzi Volkswagenu Polo? Znáte jeho motorizace? Ano? Pak možná nejen Vás překvapí, že mírně upravená verze jedné z nich je nejekonomičtějším Volkswagenem, prvním zástupcem iniciativy BlueMotion.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo BlueMotion

Polo BlueMotion | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Polo BlueMotion na cestě za úspěchem po celé Evropě

Aktuální evropské trendy říkají, že
- Evropa miluje šetrné vozy vyvinuté ve Wolfsburgu
- Poptávka vysoce překračuje veškerá očekávání

Nejekonomičtější pětimístný automobil v Evropě, Polo BlueMotion, míří za úspěchem napříč evropským kontinentem. Stále více importérů se nemůže dočkat představení modelu Polo BlueMotion na jejich národních trzích, a to dokonce včetně verze s pravostranným řízením, určené pro kupce ve Velké Británii.
Koncept Polo BlueMotion, kombinující požitek z řízení s ekonomikou provozu a nízkou spotřebou, má být prodáván s minimální marží. Tento koncept dosáhl v době stále se zvyšujících cen pohonných hmot v Evropě extrémního úspěchu. K uspokojení nezměrných očekávání, které tento vůz vyvolal,
 byla nyní navýšena produkce továrny ve španělské Pamploně více než trojnásobně. To umožnilo co nejrychlejší zkrácení dodacích lhůt z původních několika týdnů na přijatelnější dobu.

Navzdory svým prokázaným ekonomickým a ekologickým výhodám nabízí přesto Polo BlueMotion také nevšední požitek z řízení. Vůz, osazený známým dieselovým motorem o výkonu 59 kW/80 koní, využívá technologii přímého vstřiku paliva do válců, je vybaven filtrem pevných částic a točivý moment motoru dosahuje hodnoty 195 Nm již při 1800 otáčkách za minutu. Díky těmto vlastnostem propůjčuje motor vozu dostatečnou dynamiku. Pokud využije řidič naplno dynamického potenciálu tohoto tříválcového motoru TDI, zrychlí Polo BlueMotion o hmotnosti pouhých 1084 kg z klidu na rychlost 100 km/h za 12,8 sekundy. Maximální rychlost vozu je pak 176 km/h. Takto výjimečně vyvážený poměr mezi agilitou a ekonomikou provozu je výsledkem upravené aerodynamiky, doplněné vysokou úrovní funkcionality této pohonné jednotky.

Základní cena vozu činí 16157,33 euro a vůz má tak výjimečný předpoklad k udržení ceny, podobný, jaký vždy nabízely všechny modely Polo. Nové Polo BlueMotion se tak pro kupce stává ekonomicky vyváženou a vhodnou volbou.
Oproti srovnatelné verzi Polo Trendline je tento šetrný vůz dále vybaven standardně čtrnáctipalcovými litými koly, nárazníky a vnějšími zpětnými zrcátky kompletně lakovanými v barvě karoserie, aerodynamicky optimalizovanou přední částí vozu, zadním spoilerem, sportovními sedačkami v nové designu "Popcorn" nebo "Select"  a multifunkčním displejem, který nabízí přístup k celé řadě informací o jízdě, včetně okamžité a průmerné spotřebě paliva. Dalším ekonomicky atraktivním apektem tohoto vozu jsou i podmínky a možnosti jeho financování.

Polo BlueMotion je nejpůsobivějším modelem Volkswagenu, co se týká ekonomiky pořízení a provozu, a je tak vhodným prvním zástupcem trvalé iniciativy Volkswagenu BlueMotion. Toto označení není jen pojmenováním modelu, nevztahuje se pouze na vůz s nízkou spotřebou a emisemi škodlivých plynů, ale také příhodně vykresluje společnost Volkwagen jako celek. Modrá barva "Blue" je barvou  Volkswagenu a současně zastupuje vodu a vzduch, tedy elementy, které je potřeba ochránit a zachovat i pro budoucí generace. Slůvko "Motion" znamená pohyb a reprezentuje pokrokový design, který bere ohled na budoucnost a přináší neustálá vylepšení. Deklarovaným cílem je uchovat pozemské zdroje pro budoucí generace. Společnost Volkswagen hodlá profilovat vozy se jmenovkou BlueMotion jako modely, nabízející v té které modelové řadě nejlepší kvalitu z čistě ekonomického pohledu. Polo BlueMotion je prvním modelem, který je v rámci této iniciativy představován.

Foto: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Nejekonomičtější Volkswagen Polo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cee´d SportyWagon

Prodeje vozů Kia v roce 2006 opět vzrostly

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud