Švýcarský supersport - Beck LM GTR

Jan Fiala, 15. ledna 2007, 10:30 Google+

Na vídeňské motorshow luxusních vozů byl představen nový supersport ze Švýcarska - Beck LM GTR.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
LM 800

LM 800 | foto: Beck

Sdílejte článek

Společnost Berne Beck Engineering & Composits GmbH, která sídlí v městečku Muri poblíž Bernu ve Švýcarsku, poprvé představila veřejnosti 10. ledna 2007 na motorshow luxusních vozů ve Vídni vzrušující novinku, model Beck LM GTR.

Společnost Beck je malým švýcarským výrobcem, který se specializuje na produkci špičkových supersportovních vozů. V návrhu těchto vozů hraje hlavní roli odolná, avšak lehká konstrukce, která je spojena s použitím nejrůznějších lehkých materiálů, jakými jsou hliník, hořčík, titan a také nejmodernější plastové a kompozitní materiály, například kevlar. Rozumí se samo sebou, že ve shodě s tradicí švýcarských výrobců jsou při výrobě a návrhu kladeny ty nejvyšší nároky na kvalitu provedení a zpracování.

Většina řešení na poli nízkohmotnostní konstrukce a vysoce efektivní aerodynamiky byla převzata a okoukána z přírody. Příroda totiž díky evoluci nabízí pouze úspěšná a nanejvýš účinná řešení nejrůznějších problémů, co se designu týká. Samozřejmě, že některá řešení pocházejí také z Formule 1, a to ať již jde o technické komponenty nebo metody konstrukce, použité při výrobě vozu Beck LM GTR.

Při návrhu vozu se podařilo dosáhnout Velmi nízkého koeficientu odporu vzduchu cw, a to díky redukci příčného profilu vozu na absolutní minimum. Nenajdeme zde žádný nadbytečný materiál, který by narušoval čisté linie skeletu, a tak je desing vozu v souladu s rčením, že forma je dána funkcí. Výsledkem je velmi zvláštní vzhled, ve kterém lze vypozorovat specializovanou orientaci na techniku, výkon a který je přesto futuristicky krásný.

Beck LM GTR je vozem, který uvnitř vozu nabízí řidiči pocit čistokrevného sportovního prožitku, má optimální jízdní charakteristiku  díky svému aktivnímu, elektronicky řízenému podvozku a nabízí také jako výsledek ultranízké hmotnosti enormní výkonové rezervy. Navíc je údržba vozu velmi snadná, díky jeho modulární konstrukci a telescopickému zvedacímu systému.

Základní konstrukce vozu je podobná konstrukci závodních vozů Formule 1. Vůz má centrální monokok, vyrobený z kompozitních materiálů, který chrání řidiče a poskytuje potřebnou tuhost celé konstrukci. K monokoku jsou připevněny díly, umožňující zástavbu motoru a převodovky, a také příčné přední řídící rámy podvozku.

Centrální monokok nese veškerou hmotnost a dává celé konstrukci vozu nezbytnou tuhost. Je vyroben z hliníkového rámu a nejmodernějších kompozitních materiálů. Stejný mix materiálů, jaké jsou použity pro monokok (karbon, kevlar a hliník), je použit také pro další díly karoserie. To s sebou nese velkou výhodu v tom, při návrhu již byly splněny požadavky na ochranu pasažérů, jejichž platnost ještě není nařízena, ale je připravena a bude vyžadována v blízké budoucnosti.

Veškeré připojené části jsou pak vyrobeny z vysoce odolné hliníkové slitiny. Jsou sestaveny ze samostatných částí, následně povrchově upraveny a elekticky potaženy ochrannou vrstvou laku.

Čtyři vrchní vrstvy viditelných částí jsou vyrobeny z karbonu a látkou nebo kůží potažené komponenty jsou ze 100% kevlaru. Všechny díly jsou následně sešroubovány nebo slepeny. Ergonomicky tvarované sedačky jsou individuálně tvarovány, vyráběny z několika vrstev kevlaru a následně čalouněny. Digitální přístroje vozu splňují i ty nejvyšší nároky.

Vůz disponuje elektronicky řízeným hydraulickým aktivním podvozkem, jaký bývá obvykle použit pouze ve vozech Formule 1, a který reaguje na data z telemetrie. Také kola jsou vyrobena ze speciálně připravených hliníkových dílů, které jsou posléze sestaveny a forézně potaženy.

Srdcem vozu je osmiválec V8 o objemu 4,2 litru, dopovaný speciálně pro Beck LM navrženým a vyráběným turbodmychadlem. Motor přenáší svou sílu na zadní kola prostřednictvím poloautomatické sekvenční sedmistupňové převodovky. Hladký přenos síly na kola je zajištěn také prostřednictvím diferenciálu s omezenou svorností, který pro vůz o výkonu 650 koní nabízí ještě výrazné rezervy. Řadit lze buď prostřednictvím klasické řadicí páky, nebo pomocí pádel pod volantem.

Ve voze je integrován také pneumatický zvedací systém, který umožňuje snadnou výměnu pneumatik. Použití tohoto systému ve voze, který je určen pro provoz na silnici, je velmi inovativní - obvykle je jeho použití vyhrazeno pouze pro závodní vozy.

Cena základní verze modelu Beck LM GTR je 750000 švýcarských franků. V nabídce jsou čtyři varianty o výkonech 550, 650, 800 a 1000 koní.

Foto: Beck

Vytisknout

Diskuze: Švýcarský supersport - Beck LM GTR

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Z Fairlady

Fairlady Z – by Nismo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud