Lexus nedlouho po oznámení konceptu IS-F přichází s další novinkou. Na autosalonu v Detroitu se totiž vedle IS-F představí ještě jeden koncept sportovního vozu, a to Lexus LF-A Sports.
Původní koncept LF-A byl na autoshow NAIAS představen již v roce 2005 a naznačil tehdy nové směřování, design a styling sportovních sedanů značky Lexus. Záměry představení nového konceptu LF-A Sports zůstávají stále stejné, jako tomu bylo při představení originálního konceptu LF-A, a to vytvořit super auto se špičkovým výkonem, které by však neslo veškeré znaky značky exus, včetně jisté exkluzivity, luxusu a špičkových technických řešení.
Jak je zvykem u všech nových vozů značky Lexus, také styling konceptu LF-A Sports vychází ze stylu designu, nazvaného L-finesse. Koncept designového stylu L-finesse byl použit již při návrhu původního konceptu LF-A a je opět použit i pro koncept LF-A Sports, samozřejmě však byl mírně poupraven a doplněn o nové detaily. Lexus ještě navíc doladil styling nového konceptu LF-A Sports tak, aby dále zdůraznil jeho exotickou náturu, a to rozsáhlým použitím zakřivených ploch a dalšími zajímavými detaily.
Pohonné ústrojí nového konceptu LF-A Sports je stejné, jako tomu bylo u originálního LF-A. Pod kapotou se skrývá vysokoobrátkový desetiválec V10 a výkonu přes 500 koní. Je umístěn za přední nápravou, ve středu mezi koly. Díky pohonu zadních kol a vzadu umístěným chladičům bylo dosaženo excelentního rozložení hmotnosti. Nejen díky zmíněným vlastnostem a výkonu, ale i díky špičkové aerodynamice a upravenému designu bude maximální rychlost konceptu dosahovat 320 km/h.
Logo "F", které prozrazuje zařazení konceptu do řady modelů a konceptů "F" (podobně jako model IS-F, který je rovněž přestavován na autoshow NAIAS v Detroitu), je umístěno na obou předních blatnících.
Jak říká jeden z návrhářů konceptu LF-A Sports: "původní LF-A byl čistokrevný koncept, avšak takovým, který prošel analýzou za účelem návrhu pozdější výroby a stal se tak určitým vodítkem. Tento nový koncept je samozřejmě mnohem blíže sériové podobě vozuý, který bude uveden do prodeje, a na němž si hodláme ověřit zájem potenciálních kupců o takovýto vůz."
Předběžné specifikace konceptu Lexus LF-A
Phonná jednotka: - Motor V 10 o objemu do 5,0 litru - Výkon přes 500 koní - Maximální rychlost přibližně 320 km/h
Rozměry pneumatik: - vepředu 265/35 R20 - vzadu 305/30 R20
Vnější rozměry: - délka 4460 mm - šířka 1895 mm - výška 1219 mm - rozvor kol 2598 mm
Foto: Lexus
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?