Lexus nedlouho po oznámení konceptu IS-F přichází s další novinkou. Na autosalonu v Detroitu se totiž vedle IS-F představí ještě jeden koncept sportovního vozu, a to Lexus LF-A Sports.
Původní koncept LF-A byl na autoshow NAIAS představen již v roce 2005 a naznačil tehdy nové směřování, design a styling sportovních sedanů značky Lexus. Záměry představení nového konceptu LF-A Sports zůstávají stále stejné, jako tomu bylo při představení originálního konceptu LF-A, a to vytvořit super auto se špičkovým výkonem, které by však neslo veškeré znaky značky exus, včetně jisté exkluzivity, luxusu a špičkových technických řešení.
Jak je zvykem u všech nových vozů značky Lexus, také styling konceptu LF-A Sports vychází ze stylu designu, nazvaného L-finesse. Koncept designového stylu L-finesse byl použit již při návrhu původního konceptu LF-A a je opět použit i pro koncept LF-A Sports, samozřejmě však byl mírně poupraven a doplněn o nové detaily. Lexus ještě navíc doladil styling nového konceptu LF-A Sports tak, aby dále zdůraznil jeho exotickou náturu, a to rozsáhlým použitím zakřivených ploch a dalšími zajímavými detaily.
Pohonné ústrojí nového konceptu LF-A Sports je stejné, jako tomu bylo u originálního LF-A. Pod kapotou se skrývá vysokoobrátkový desetiválec V10 a výkonu přes 500 koní. Je umístěn za přední nápravou, ve středu mezi koly. Díky pohonu zadních kol a vzadu umístěným chladičům bylo dosaženo excelentního rozložení hmotnosti. Nejen díky zmíněným vlastnostem a výkonu, ale i díky špičkové aerodynamice a upravenému designu bude maximální rychlost konceptu dosahovat 320 km/h.
Logo "F", které prozrazuje zařazení konceptu do řady modelů a konceptů "F" (podobně jako model IS-F, který je rovněž přestavován na autoshow NAIAS v Detroitu), je umístěno na obou předních blatnících.
Jak říká jeden z návrhářů konceptu LF-A Sports: "původní LF-A byl čistokrevný koncept, avšak takovým, který prošel analýzou za účelem návrhu pozdější výroby a stal se tak určitým vodítkem. Tento nový koncept je samozřejmě mnohem blíže sériové podobě vozuý, který bude uveden do prodeje, a na němž si hodláme ověřit zájem potenciálních kupců o takovýto vůz."
Předběžné specifikace konceptu Lexus LF-A
Phonná jednotka: - Motor V 10 o objemu do 5,0 litru - Výkon přes 500 koní - Maximální rychlost přibližně 320 km/h
Rozměry pneumatik: - vepředu 265/35 R20 - vzadu 305/30 R20
Vnější rozměry: - délka 4460 mm - šířka 1895 mm - výška 1219 mm - rozvor kol 2598 mm
Foto: Lexus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.