Audi Q7 V12 TDI - naftový majestát

Michal Otruba, 12. ledna 2007, 08:08 Google+

Audi se na autosalonu v Detroitu mimo jiné prezentovalo novým dieselovým motorem V12 TDI. V plánu je jeho nasazení do modelu Q7.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q7

Q7 | foto: Audi Press

Sdílejte článek

Pokud pošilháváte po obřím SUV od Audi, můžete si vybrat zatím pouze ze dvou motorů. Jedním je benzínový osmiválec 4,2 FSI o výkonu 257 kW, pro příznivce nafty je připraven šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI - 171 kW využívající technologii common-rail. A právě příznivci nafty se mohou radovat, protože do Q7 přijde konečně pořádný turbodiesel. Ne že by třílitrové TDI bylo špatné, je to výborný motor - ale do jiných modelů. Do Q7 by se hodilo něco silnějšího a hlavně objemnějšího. Audi to ví a hodlá to napravit. Pravdou je, že Audi s tímto motorem hodlá prorazit hlavně na poli dieselových agregátů na americkém trhu, kde prodejnost Q7 zaostává za očekáváním.

6,0 V12 TDI je ve své podstatě složený ze stejných komponent jako třílitr, jenom má dvakrát větší objem. Používá technologii common-rail s tlaky až 200 MPa a piezzoelektrické vstřikovače. Naladěný bude na 367 kW (rovných 500 koní), točivý moment bude mít nejvyšší hodnotu 1000 Nm mezi 1750 až 3000 ot/min - konečně pořádné parametry! Audi Q7 bude mít opravdu působivé parametry: stokilometrovou rychlost pokoří za 5,5 vteřiny (pozn: sportovní Audi TT 3,2 FSI - 5,9 vteřiny), maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/hod. To jsou hodnoty, které Q7 bude závidět kdejaký sporťák. Navíc díky technologii Bluetec je tento motor i mimořádně ekologický.

Foto: Audi Press

Vytisknout

Diskuze: Audi Q7 V12 TDI - naftový majestát

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Logan MCV

Přichází nová Dacia Logan MCV

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud