Audi se na autosalonu v Detroitu mimo jiné prezentovalo novým dieselovým motorem V12 TDI. V plánu je jeho nasazení do modelu Q7.
Pokud pošilháváte po obřím SUV od Audi, můžete si vybrat zatím pouze ze dvou motorů. Jedním je benzínový osmiválec 4,2 FSI o výkonu 257 kW, pro příznivce nafty je připraven šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI - 171 kW využívající technologii common-rail. A právě příznivci nafty se mohou radovat, protože do Q7 přijde konečně pořádný turbodiesel. Ne že by třílitrové TDI bylo špatné, je to výborný motor - ale do jiných modelů. Do Q7 by se hodilo něco silnějšího a hlavně objemnějšího. Audi to ví a hodlá to napravit. Pravdou je, že Audi s tímto motorem hodlá prorazit hlavně na poli dieselových agregátů na americkém trhu, kde prodejnost Q7 zaostává za očekáváním.
6,0 V12 TDI je ve své podstatě složený ze stejných komponent jako třílitr, jenom má dvakrát větší objem. Používá technologii common-rail s tlaky až 200 MPa a piezzoelektrické vstřikovače. Naladěný bude na 367 kW (rovných 500 koní), točivý moment bude mít nejvyšší hodnotu 1000 Nm mezi 1750 až 3000 ot/min - konečně pořádné parametry! Audi Q7 bude mít opravdu působivé parametry: stokilometrovou rychlost pokoří za 5,5 vteřiny (pozn: sportovní Audi TT 3,2 FSI - 5,9 vteřiny), maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/hod. To jsou hodnoty, které Q7 bude závidět kdejaký sporťák. Navíc díky technologii Bluetec je tento motor i mimořádně ekologický.
Foto: Audi Press
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.