Audi se na autosalonu v Detroitu mimo jiné prezentovalo novým dieselovým motorem V12 TDI. V plánu je jeho nasazení do modelu Q7.
Pokud pošilháváte po obřím SUV od Audi, můžete si vybrat zatím pouze ze dvou motorů. Jedním je benzínový osmiválec 4,2 FSI o výkonu 257 kW, pro příznivce nafty je připraven šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI - 171 kW využívající technologii common-rail. A právě příznivci nafty se mohou radovat, protože do Q7 přijde konečně pořádný turbodiesel. Ne že by třílitrové TDI bylo špatné, je to výborný motor - ale do jiných modelů. Do Q7 by se hodilo něco silnějšího a hlavně objemnějšího. Audi to ví a hodlá to napravit. Pravdou je, že Audi s tímto motorem hodlá prorazit hlavně na poli dieselových agregátů na americkém trhu, kde prodejnost Q7 zaostává za očekáváním.
6,0 V12 TDI je ve své podstatě složený ze stejných komponent jako třílitr, jenom má dvakrát větší objem. Používá technologii common-rail s tlaky až 200 MPa a piezzoelektrické vstřikovače. Naladěný bude na 367 kW (rovných 500 koní), točivý moment bude mít nejvyšší hodnotu 1000 Nm mezi 1750 až 3000 ot/min - konečně pořádné parametry! Audi Q7 bude mít opravdu působivé parametry: stokilometrovou rychlost pokoří za 5,5 vteřiny (pozn: sportovní Audi TT 3,2 FSI - 5,9 vteřiny), maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/hod. To jsou hodnoty, které Q7 bude závidět kdejaký sporťák. Navíc díky technologii Bluetec je tento motor i mimořádně ekologický.
Foto: Audi Press
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.