Audi se na autosalonu v Detroitu mimo jiné prezentovalo novým dieselovým motorem V12 TDI. V plánu je jeho nasazení do modelu Q7.
Pokud pošilháváte po obřím SUV od Audi, můžete si vybrat zatím pouze ze dvou motorů. Jedním je benzínový osmiválec 4,2 FSI o výkonu 257 kW, pro příznivce nafty je připraven šestiválcový turbodiesel 3,0 TDI - 171 kW využívající technologii common-rail. A právě příznivci nafty se mohou radovat, protože do Q7 přijde konečně pořádný turbodiesel. Ne že by třílitrové TDI bylo špatné, je to výborný motor - ale do jiných modelů. Do Q7 by se hodilo něco silnějšího a hlavně objemnějšího. Audi to ví a hodlá to napravit. Pravdou je, že Audi s tímto motorem hodlá prorazit hlavně na poli dieselových agregátů na americkém trhu, kde prodejnost Q7 zaostává za očekáváním.
6,0 V12 TDI je ve své podstatě složený ze stejných komponent jako třílitr, jenom má dvakrát větší objem. Používá technologii common-rail s tlaky až 200 MPa a piezzoelektrické vstřikovače. Naladěný bude na 367 kW (rovných 500 koní), točivý moment bude mít nejvyšší hodnotu 1000 Nm mezi 1750 až 3000 ot/min - konečně pořádné parametry! Audi Q7 bude mít opravdu působivé parametry: stokilometrovou rychlost pokoří za 5,5 vteřiny (pozn: sportovní Audi TT 3,2 FSI - 5,9 vteřiny), maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/hod. To jsou hodnoty, které Q7 bude závidět kdejaký sporťák. Navíc díky technologii Bluetec je tento motor i mimořádně ekologický.
Foto: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.