Na český automobilový trh vstupuje nový model z Wolfsburgu - Volkswagen CrossGolf. V autosalonech Volkswagen se objeví koncem ledna a jeho cena bude začínat na 642 900 Kč.
Nový CrossGolf, dodávaný výhradně s pohonem předních kol, je odvozen od modelu Golf Plus. Od něj přebírá praktické detaily jako zadní sklopná, podélně posuvná sedadla, sklápěcí stolky na opěradlech předních sedadel a pod sedadly umístěné odkládací schránky, zvýšenou polohu sedadel a pětidvéřové provedení včetně rozměrných zadních výklopných dveří. Tato pozoruhodná novinka svým vnějším vzhledem připomíná SUV - jejími charakteristickými znaky jsou speciální boční ochranné panely, vícedílné nárazníky, o 20 mm větší světlost vozu korespondující s velkými 17" koly a mnoho dalších detailů. Ve výbavě je samozřejmě ABS a za příplatek i stabilizační systém ESP, který je podobně jako u všech Golfů vybaven systémem eliminace nedotáčivosti a ochranou proti rozkývání přívěsu spolu se systémem ABS s brzdovým asistentem. V sériové výbavě nechybí ani šest airbagů, klimatizace Climatic a rádio s CD přehrávačem.
Vnějším vzhledem se CrossGolf od klasického Golfu Plus liší řadou úprav. Výrazná je zejména nová barva laku stříbrná "Ice", nové nárazníky a integrované ochranné panely kolem celé spodní části karoserie vyrobené z velmi kvalitního plastu v barvě saténově anthrazitová.
Interiér nového CrossGolfu upoutá kontrastními barvami. Designéři připravili speciální styling interiéru, který zaujme výběrem materiálů a barevnosti potahů sedadel, výplní dveří i částmi přístrojové desky. Střední části sedadel mají nový barevný potah , který kontrastuje s boční a zadní stranou sedadel. Zadní strana opěradel předních sedadel nese odklápěcí stolky a odkládací kapsy. I pod sériově dodávanými sedadly naleznete praktické odkládací schránky. Potahy dveří jsou barevně sladěné se středovým pruhem sedadel. Interiér je dále doplněn pedály v alu-designu a nástupními lištami s nápisem CrossGolf.
CrossGolf je dodáván se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základní zážehový motor dodává výkon 77 kW (105 k) a základní diesel TDI 77 kW (105 k). Oba nejvýkonnější agregáty (1.4 TSI a 2.0 TDI) dosahují shodně výkonu 103 kW (140 k). Zvláště pozoruhodný je Twincharger 1.4 TSI, který se díky zdvojenému přeplňování může chlubit neobyčejně vysokým točivým momentem a velmi dynamickou charakteristikou, přičemž je i vysoce úsporný. Oba diesely TDI jsou sériově opatřeny filtry pevných částic a mohou být stejně jako 1.4 TSI spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG s přímým řazením.
zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.