Na český automobilový trh vstupuje nový model z Wolfsburgu - Volkswagen CrossGolf. V autosalonech Volkswagen se objeví koncem ledna a jeho cena bude začínat na 642 900 Kč.
Nový CrossGolf, dodávaný výhradně s pohonem předních kol, je odvozen od modelu Golf Plus. Od něj přebírá praktické detaily jako zadní sklopná, podélně posuvná sedadla, sklápěcí stolky na opěradlech předních sedadel a pod sedadly umístěné odkládací schránky, zvýšenou polohu sedadel a pětidvéřové provedení včetně rozměrných zadních výklopných dveří. Tato pozoruhodná novinka svým vnějším vzhledem připomíná SUV - jejími charakteristickými znaky jsou speciální boční ochranné panely, vícedílné nárazníky, o 20 mm větší světlost vozu korespondující s velkými 17" koly a mnoho dalších detailů. Ve výbavě je samozřejmě ABS a za příplatek i stabilizační systém ESP, který je podobně jako u všech Golfů vybaven systémem eliminace nedotáčivosti a ochranou proti rozkývání přívěsu spolu se systémem ABS s brzdovým asistentem. V sériové výbavě nechybí ani šest airbagů, klimatizace Climatic a rádio s CD přehrávačem.
Vnějším vzhledem se CrossGolf od klasického Golfu Plus liší řadou úprav. Výrazná je zejména nová barva laku stříbrná "Ice", nové nárazníky a integrované ochranné panely kolem celé spodní části karoserie vyrobené z velmi kvalitního plastu v barvě saténově anthrazitová.
Interiér nového CrossGolfu upoutá kontrastními barvami. Designéři připravili speciální styling interiéru, který zaujme výběrem materiálů a barevnosti potahů sedadel, výplní dveří i částmi přístrojové desky. Střední části sedadel mají nový barevný potah , který kontrastuje s boční a zadní stranou sedadel. Zadní strana opěradel předních sedadel nese odklápěcí stolky a odkládací kapsy. I pod sériově dodávanými sedadly naleznete praktické odkládací schránky. Potahy dveří jsou barevně sladěné se středovým pruhem sedadel. Interiér je dále doplněn pedály v alu-designu a nástupními lištami s nápisem CrossGolf.
CrossGolf je dodáván se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základní zážehový motor dodává výkon 77 kW (105 k) a základní diesel TDI 77 kW (105 k). Oba nejvýkonnější agregáty (1.4 TSI a 2.0 TDI) dosahují shodně výkonu 103 kW (140 k). Zvláště pozoruhodný je Twincharger 1.4 TSI, který se díky zdvojenému přeplňování může chlubit neobyčejně vysokým točivým momentem a velmi dynamickou charakteristikou, přičemž je i vysoce úsporný. Oba diesely TDI jsou sériově opatřeny filtry pevných částic a mohou být stejně jako 1.4 TSI spojeny s dvojspojkovou převodovkou DSG s přímým řazením.
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.