Koncept Chevrolet Camaro Convertible si odbývá premiéru na Autoshow v Detroitu, do sériové výroby se dostane v roce 2009
Na loňském ročníku autoshow v Detroitu byl představen koncept Chevrolet Camaro. Nyní, o rok později, přichází další hvězda - koncept Chevrolet Camaro convertible. Jeho slavnostní odhalení bude velkolepou podívanou ve stylu GM - půjde o exkluzivní a stylovou událost, v jejímž rámci budou účinkovat nejrůznější celebrity a proběhne přehlídka šatů i automobilů. Chevrolet již oznámil plány na výrobu modelu Camaro, který se na americkém trhu začne prodávat v roce 2009. Výroba modelu convertible započne ve druhé polovině stejného roku 2009.
Koncept Camaro convertible vychází z původního konceptu Camaro, na který bylo aplikováno pouze nezbytné minimum změn tak, aby výsledkem byl vůz s odnímatelnou střechou.Vnější rozměry jsou shodné s konceptem Camaro (délka 4730 mm, šířka 2022 mm a výška 1344 mm), ale přední sklo konceptu covertible je mírně upraveno tak, aby bylo možno připevnit odnímatelnou střechu. O pohon konceptu Camaro convertible se stará osmiválec V-8, jehož výkon je přenášen na zadní kola pomocí manuální převodovky. Koncept je vybaven podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové.
Barva konceptu Camaro convertible má název Hugger Orange pearl tri-coat a jde o nástupce barvy, která byla v nabídce pro originální model v roce 1969. Oranžový lak je doplněn dvěma šedými pruhy, působícími sportovním dojmem.
Koncept Camaro convertible je postaven na kolech o průměru 21 palců vepředu a 22 palců na zadní nápravě. Kola mají široké disky s pěti paprsky a jsou lemovány oranžovým proužkem, ladícím s barvou karoserie.
Kokpit
Uvnitř konceptu Camaro convertible najdeme prostý a účelný interiér, který používá designové prvky inspirované érou svalnatých vozů, do které patřila i první generace původního modelu Camaro. Použito je barevné schéma, využívající kontrastu mezi tmavými a světlými bravami, kterí navozuje vzdušnou atmosféru, tak vhodnou pro vůz s odnímatelnou střechou.
Přední sedačky jsou potaženy kůží v platinové barvě, výplně dveří a zadní části sedaček jsou z Alcantary. Použití světlé barvy pouze na povrchu sedaček je vzpomínkou na podobu interiérů klasických vozů; pro zvýraznění přístrojové desky a dveřních panelů byla použita světlá platinová barva.
Podobně jako koncept Camaro kupé, také koncetp Camaro convertible má panel přístrojů inspirovaný první generací modelu Camaro (ve výrobě v letech 1967 - 1969). Přístroje mají hluboký, třídimenzionální vzhled, bílé podkreslení a rudé ukazatele.
Výborné zpracování a pozornost věnavaná každému detailu jsou patrné v celém interiéru, a to včetně kouřově hedvábného zpracování hliníkových povrchů na ozdobných lištách, madlech sedaček nebo sponách bezpečnostních pásů. Řadicí páka a pedály jsou vyrobeny z hliníku. Volant má zajímavý tvar hlubokého talíře, design se třemi paprsky a přední sedačky jsou umístěny spíše doprostřed vozu, aby bylo dosaženo sportovnějšího dojmu při řízení. Pro startování je použito speciální tlačítko a rafičky rychloměru a otáčkoměru při nastartování motoru opíší cestu celým rozsahem patřičného přístoje.
Motiv páteře probíhá středem celého vozu, počínaje přední kapotou, pokračujíce středovou konzolou mezi předními sedačkami a protaženou až do zadní části a konče lakováním krytu zavazadlového prostoru. Tato páteř podtrhuje symetrický designu konceptu Camaro convertible i pečlivost, s jakou byl navržen a vyroben.
Foto: General Motors
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.