Koncept Chevrolet Camaro Convertible

Jan Fiala, 9. ledna 2007, 10:15 Google+

Koncept Chevrolet Camaro Convertible si odbývá premiéru na Autoshow v Detroitu, do sériové výroby se dostane v roce 2009

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Camaro

Camaro | foto: General Motors

Sdílejte článek

Na loňském ročníku autoshow v Detroitu byl představen koncept Chevrolet Camaro. Nyní, o rok později, přichází další hvězda - koncept Chevrolet Camaro convertible. Jeho slavnostní odhalení bude velkolepou podívanou ve stylu GM - půjde o exkluzivní a stylovou událost, v jejímž rámci budou účinkovat nejrůznější celebrity a proběhne přehlídka šatů i automobilů. Chevrolet již oznámil plány na výrobu modelu Camaro, který se na americkém trhu začne prodávat v roce 2009. Výroba modelu convertible započne ve druhé polovině stejného roku 2009.

Koncept Camaro convertible vychází z původního konceptu Camaro, na který bylo aplikováno pouze nezbytné minimum změn tak, aby  výsledkem byl vůz s odnímatelnou střechou.Vnější rozměry jsou shodné s konceptem Camaro (délka 4730 mm, šířka 2022 mm a výška 1344 mm), ale přední sklo konceptu covertible je mírně upraveno tak, aby bylo možno připevnit odnímatelnou střechu. O pohon konceptu Camaro convertible se stará osmiválec V-8, jehož výkon je přenášen na zadní kola pomocí manuální převodovky. Koncept je vybaven podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové.

Barva konceptu Camaro convertible má název Hugger Orange pearl tri-coat a jde o nástupce barvy, která byla v nabídce pro originální model v roce 1969. Oranžový lak je doplněn dvěma šedými pruhy, působícími sportovním dojmem.

Koncept Camaro convertible je postaven na kolech o průměru 21 palců vepředu a 22 palců na zadní nápravě. Kola mají široké disky s pěti paprsky a jsou lemovány oranžovým proužkem, ladícím s barvou karoserie.

Kokpit

Uvnitř konceptu Camaro convertible najdeme prostý a účelný interiér, který používá designové prvky inspirované érou svalnatých vozů, do které patřila i první generace původního modelu Camaro. Použito je barevné schéma, využívající kontrastu mezi tmavými a světlými bravami, kterí navozuje vzdušnou atmosféru, tak vhodnou pro vůz s odnímatelnou střechou.

Přední sedačky jsou potaženy kůží v platinové barvě, výplně dveří a zadní části sedaček jsou z Alcantary. Použití světlé barvy pouze na povrchu sedaček je vzpomínkou na podobu interiérů klasických vozů; pro zvýraznění přístrojové desky a dveřních panelů byla použita světlá platinová barva.

Podobně jako koncept Camaro kupé, také koncetp Camaro convertible má panel přístrojů inspirovaný první generací modelu Camaro (ve výrobě v letech 1967 - 1969). Přístroje mají hluboký, třídimenzionální vzhled, bílé podkreslení a rudé ukazatele.

Výborné zpracování a pozornost věnavaná každému detailu jsou patrné v celém interiéru, a to včetně kouřově hedvábného zpracování hliníkových povrchů na ozdobných lištách, madlech sedaček nebo sponách bezpečnostních pásů. Řadicí páka a pedály jsou vyrobeny z hliníku. Volant má zajímavý tvar hlubokého talíře, design se třemi paprsky a přední sedačky jsou umístěny spíše doprostřed vozu, aby bylo dosaženo sportovnějšího dojmu při řízení. Pro startování je použito speciální tlačítko a rafičky rychloměru a otáčkoměru při nastartování motoru opíší cestu celým rozsahem patřičného přístoje.

Motiv páteře probíhá středem celého vozu, počínaje přední kapotou, pokračujíce středovou konzolou mezi předními sedačkami a protaženou až do zadní části a konče lakováním krytu zavazadlového prostoru. Tato páteř podtrhuje symetrický designu konceptu Camaro convertible i pečlivost, s jakou byl navržen a vyroben.

Foto: General Motors

Vytisknout

Diskuze: Koncept Chevrolet Camaro Convertible

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

3 cabrio

Detroit: BMW 3 kabriolet oficiálně představen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud