Koncept Chevrolet Camaro Convertible si odbývá premiéru na Autoshow v Detroitu, do sériové výroby se dostane v roce 2009
Na loňském ročníku autoshow v Detroitu byl představen koncept Chevrolet Camaro. Nyní, o rok později, přichází další hvězda - koncept Chevrolet Camaro convertible. Jeho slavnostní odhalení bude velkolepou podívanou ve stylu GM - půjde o exkluzivní a stylovou událost, v jejímž rámci budou účinkovat nejrůznější celebrity a proběhne přehlídka šatů i automobilů. Chevrolet již oznámil plány na výrobu modelu Camaro, který se na americkém trhu začne prodávat v roce 2009. Výroba modelu convertible započne ve druhé polovině stejného roku 2009.
Koncept Camaro convertible vychází z původního konceptu Camaro, na který bylo aplikováno pouze nezbytné minimum změn tak, aby výsledkem byl vůz s odnímatelnou střechou.Vnější rozměry jsou shodné s konceptem Camaro (délka 4730 mm, šířka 2022 mm a výška 1344 mm), ale přední sklo konceptu covertible je mírně upraveno tak, aby bylo možno připevnit odnímatelnou střechu. O pohon konceptu Camaro convertible se stará osmiválec V-8, jehož výkon je přenášen na zadní kola pomocí manuální převodovky. Koncept je vybaven podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové.
Barva konceptu Camaro convertible má název Hugger Orange pearl tri-coat a jde o nástupce barvy, která byla v nabídce pro originální model v roce 1969. Oranžový lak je doplněn dvěma šedými pruhy, působícími sportovním dojmem.
Koncept Camaro convertible je postaven na kolech o průměru 21 palců vepředu a 22 palců na zadní nápravě. Kola mají široké disky s pěti paprsky a jsou lemovány oranžovým proužkem, ladícím s barvou karoserie.
Kokpit
Uvnitř konceptu Camaro convertible najdeme prostý a účelný interiér, který používá designové prvky inspirované érou svalnatých vozů, do které patřila i první generace původního modelu Camaro. Použito je barevné schéma, využívající kontrastu mezi tmavými a světlými bravami, kterí navozuje vzdušnou atmosféru, tak vhodnou pro vůz s odnímatelnou střechou.
Přední sedačky jsou potaženy kůží v platinové barvě, výplně dveří a zadní části sedaček jsou z Alcantary. Použití světlé barvy pouze na povrchu sedaček je vzpomínkou na podobu interiérů klasických vozů; pro zvýraznění přístrojové desky a dveřních panelů byla použita světlá platinová barva.
Podobně jako koncept Camaro kupé, také koncetp Camaro convertible má panel přístrojů inspirovaný první generací modelu Camaro (ve výrobě v letech 1967 - 1969). Přístroje mají hluboký, třídimenzionální vzhled, bílé podkreslení a rudé ukazatele.
Výborné zpracování a pozornost věnavaná každému detailu jsou patrné v celém interiéru, a to včetně kouřově hedvábného zpracování hliníkových povrchů na ozdobných lištách, madlech sedaček nebo sponách bezpečnostních pásů. Řadicí páka a pedály jsou vyrobeny z hliníku. Volant má zajímavý tvar hlubokého talíře, design se třemi paprsky a přední sedačky jsou umístěny spíše doprostřed vozu, aby bylo dosaženo sportovnějšího dojmu při řízení. Pro startování je použito speciální tlačítko a rafičky rychloměru a otáčkoměru při nastartování motoru opíší cestu celým rozsahem patřičného přístoje.
Motiv páteře probíhá středem celého vozu, počínaje přední kapotou, pokračujíce středovou konzolou mezi předními sedačkami a protaženou až do zadní části a konče lakováním krytu zavazadlového prostoru. Tato páteř podtrhuje symetrický designu konceptu Camaro convertible i pečlivost, s jakou byl navržen a vyroben.
Foto: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.