Koncept Chevrolet Camaro Convertible si odbývá premiéru na Autoshow v Detroitu, do sériové výroby se dostane v roce 2009
Na loňském ročníku autoshow v Detroitu byl představen koncept Chevrolet Camaro. Nyní, o rok později, přichází další hvězda - koncept Chevrolet Camaro convertible. Jeho slavnostní odhalení bude velkolepou podívanou ve stylu GM - půjde o exkluzivní a stylovou událost, v jejímž rámci budou účinkovat nejrůznější celebrity a proběhne přehlídka šatů i automobilů. Chevrolet již oznámil plány na výrobu modelu Camaro, který se na americkém trhu začne prodávat v roce 2009. Výroba modelu convertible započne ve druhé polovině stejného roku 2009.
Koncept Camaro convertible vychází z původního konceptu Camaro, na který bylo aplikováno pouze nezbytné minimum změn tak, aby výsledkem byl vůz s odnímatelnou střechou.Vnější rozměry jsou shodné s konceptem Camaro (délka 4730 mm, šířka 2022 mm a výška 1344 mm), ale přední sklo konceptu covertible je mírně upraveno tak, aby bylo možno připevnit odnímatelnou střechu. O pohon konceptu Camaro convertible se stará osmiválec V-8, jehož výkon je přenášen na zadní kola pomocí manuální převodovky. Koncept je vybaven podvozkem s nezávislým zavěšením všech kol. Brzdy jsou na všech kolech kotoučové.
Barva konceptu Camaro convertible má název Hugger Orange pearl tri-coat a jde o nástupce barvy, která byla v nabídce pro originální model v roce 1969. Oranžový lak je doplněn dvěma šedými pruhy, působícími sportovním dojmem.
Koncept Camaro convertible je postaven na kolech o průměru 21 palců vepředu a 22 palců na zadní nápravě. Kola mají široké disky s pěti paprsky a jsou lemovány oranžovým proužkem, ladícím s barvou karoserie.
Kokpit
Uvnitř konceptu Camaro convertible najdeme prostý a účelný interiér, který používá designové prvky inspirované érou svalnatých vozů, do které patřila i první generace původního modelu Camaro. Použito je barevné schéma, využívající kontrastu mezi tmavými a světlými bravami, kterí navozuje vzdušnou atmosféru, tak vhodnou pro vůz s odnímatelnou střechou.
Přední sedačky jsou potaženy kůží v platinové barvě, výplně dveří a zadní části sedaček jsou z Alcantary. Použití světlé barvy pouze na povrchu sedaček je vzpomínkou na podobu interiérů klasických vozů; pro zvýraznění přístrojové desky a dveřních panelů byla použita světlá platinová barva.
Podobně jako koncept Camaro kupé, také koncetp Camaro convertible má panel přístrojů inspirovaný první generací modelu Camaro (ve výrobě v letech 1967 - 1969). Přístroje mají hluboký, třídimenzionální vzhled, bílé podkreslení a rudé ukazatele.
Výborné zpracování a pozornost věnavaná každému detailu jsou patrné v celém interiéru, a to včetně kouřově hedvábného zpracování hliníkových povrchů na ozdobných lištách, madlech sedaček nebo sponách bezpečnostních pásů. Řadicí páka a pedály jsou vyrobeny z hliníku. Volant má zajímavý tvar hlubokého talíře, design se třemi paprsky a přední sedačky jsou umístěny spíše doprostřed vozu, aby bylo dosaženo sportovnějšího dojmu při řízení. Pro startování je použito speciální tlačítko a rafičky rychloměru a otáčkoměru při nastartování motoru opíší cestu celým rozsahem patřičného přístoje.
Motiv páteře probíhá středem celého vozu, počínaje přední kapotou, pokračujíce středovou konzolou mezi předními sedačkami a protaženou až do zadní části a konče lakováním krytu zavazadlového prostoru. Tato páteř podtrhuje symetrický designu konceptu Camaro convertible i pečlivost, s jakou byl navržen a vyroben.
Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.