Nejdelší Tranzit na světě - Tranzit XXL

Jan Fiala, 5. ledna 2007, 09:25 Google+

Evropský vývojový tým společnosti Ford, zabývající se návrhy užitkových vozů a sídlící v technickém centru společnosti ve městě Dunton ve Velké Británii,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Transit

Transit | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

svérázně oslavil skutečnost, že model Ford Transit získal titul International Van of the Year 2007. Při této příležitosti totiž vznikla unikátní verze této dodávky roku - Transit XXL.

Transit XXL v pravém slova smyslu protáhl osobní model Transit Tourneo do extrémní délky, čímž se z tohoto speciálu stal skutečně nejdelší Ford Transit na světě!

Transit XXL byl navržen a postaven vývojovým týmem z Duntonu jako speciální projekt, který však komplexně používá stejné díly, jaké jsou běžně použity pro standardní modely Ford Transit. Je postaven na základě dvou vozů Transit Tourneo (jejich krátké verzi podvozkové platformy), které byly pečlivě složeny dohromady. Tím vznikla na nevšední limuzína, která nabízí řidiči a sedmi pasažérům nadstandardní komfort, známý zákazníkům leteckých společností nebo železnice z míst první třídy.

Všichni pasažéři se mohou těšit ze sedaček Transit 'Captain's Seat', které jsou čalouněny kůží, jsou nastavitelné v sedmi směrech, jsou vyhřívané a vybavené bederní a loketními opěrkami. V souladu s očekáváním má také každý pasažér k dispozici nadbytek místa pro nohy i v oblasti ramen.

Unikátní speciál Ford Transit XXL byl navržen a sestrojen proto, aby opětovně dokázal a demonstroval flexibilitu Fordu Transit a jeho schopnosti. Na délku měří Transit XXL 740 centimetrů a rozvor činí neuvěřitelných 5,9 metru. Pro srovnání - standardní Ford Transit Tourneo má délku 4,9 metru a rozvor "pouhých" 2,9 metru.

Transit XXL je vybaven dvojicí standardních dveří a čtveřicí dveří posuvných (dvoje na každé straně vozu). Celý vůz je prosklen speciálním, zvenčí neprůhledným sklem, které umožňuje pasažérům těšit se z neobvyklého soukromí a anonymity a které je chrání před zvědavými pohledy obdivovatelů. Čtvery posuvné dveře Transitu XXL jsou vhodné i s ohledem na fakt, že jde o vůz s pravostranným řízením. Přesto i v zemích s pravostranným provozem může řidič Transitu XXL zastavit u obrubníku a rychle pomoci pasažérům nastoupit do vozu nebo z něj vystoupit - což je záležitost, jakou pochopí a ocení každý řidič dlouhé luxusní limuzíny.

V interiéru rovněž nalezneme plně přizpůsobené koberce, vyrobené ze standardních koberců z Transitu Tourneo, a plnou čalouněnou přepážku, oddělující prostor pro cestující od zavazadlového prostoru. Tím je přístup k zavazadlům možný pouze pomocí zadních výklopných dveří.

Komfort přepravovaných osob je maximalizován díky použití dvou nezávislých klimatizačních jednotek, samostatně řídícich teplotu v přední a zadní části kabiny. Jednotka ovládající zadní část kabiny je řízena z panelu, který je umístěn v prostoru zadních sedaček a díky výkonu obou jednotek jde o Transit, který je "nejvíce cool".

Vývoj tohoto speciálu není ještě zcela ukončen. Tým vývojářů plánuje například instalaci komplexního multimediálního systému, který by pasažérům umožnil sledování DVD či hraní her pomocí konzolí PlayStation, a to vše i díky samostatným monitorům pro každého cestujícího.

V jádru jde pořád o Transit

Transit XXL je poháněn standardním motorem Ford Duratorq TDCi o objemu 2,2 litru a výkonu 130 koní. Motor je spřažen s pětistupnňovou manuální převodovkou, která byla speciálně upravena tak, aby se lépe využilo výkonu motoru ve středních otáčkách. Také brzdový systém byl přizpůsoben vyšší hmotnosti vozu a využívá kotoučových brzd na přední i zadní nápravě. Konstrukce karoserie Fordu Transit XXL obsahuje rozsáhlá zesílení v oblasti podlahové plošiny a ve střeše, díky čemuž vůz i přes prodloužení zůstává torzně tuhý a bezpečný. Pohotovostní hmotnost vozu činí 2500 kg. Výkon motoru je po vzoru modelu FT350 přenášen na kola přední nápravy. Bylo zesíleno také odpružení a podvozek vozu tak, aby Transit XXL byl schopen jízdy v plném zatížení - maximální povolená hmotnost vozu je totiž 3500 kg.

Transit XXL je lakován ve standardní bílé barvě a kromě ní je vybaven i množstvím dalších standardních prvků výbavy běžných Tranzitů, jako například satelitní navigací, možností konektivity BlueTooth zařízení, špičkového audiosystému Ford, vyhřívaným předním sklem nebo parkovacími senzory.

Foto: Ford Motor Company

Vytisknout

Diskuze: Nejdelší Tranzit na světě - Tranzit XXL

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

56

ABA umí informovat o aktuálním stavu silnic

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud