Smrt si v roce 2006 vybírala méně

Michal Otruba, 3. ledna 2007, 08:59 Google+

Na českých silnicích zemřelo za loňský rok “pouze“ 951 osob. Je to nejméně od roku 1989. Že by se čeští řidiči stali ohleduplnějšími a jezdili bezpečněji?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
407 Coupe

407 Coupe | foto: Euro NCAP

Sdílejte článek

Po 17 letech od listopadu 89 je počet mrtvých za rok menší než jeden tisíc. Konkrétně je to 951 osob, což je o 176 méně než v roce 2005. Pokračuje tak dlouhodobý trend poklesu počtu obětí při dopravních nehodách. Čím to je?

Ministerstvo dopravy resp. jeho zástupci by letošní “úspěšný rok“ nejraději připočítali novému silničnímu zákonu (a tím vlastně sobě). Ale je to skutečně tak? Určitý vliv na nehodovost jistě měl, zejména v prvních měsících svého působení (v platnost vstoupil 1. července 2006), kdy většina řidičů jezdila opravdu předpisově (někdy až moc), ale dnes většina řidičů opět jezdí svým “starým stylem“. Další díl poklesu mrtvých lze připsat dlouhodobému trendu, který je způsoben stále se zvyšující aktivní i pasivní bezpečnosti nových, ale i ojetých vozů.

V roce 2006 řešili policisté celkem 187 400 nehod, což je o téměř 12 tisíc méně než v roce 2005. To je pěkný úbytek, ale není to jenom zásluha slušnějších a disciplinovanějších řidičů. Svůj podíl na tom má jistě i letošní zatím velmi mírná zima, kdy hrozba náledí a zasněžených silnic téměř ještě nehrozila. Svůj díl koláče na menším počtu nehod lze také připsat k dobru zvýšení limitu škody při nehodě k povinnému přivolání policistů z 20 000 na 50 000 Kč. Spousta nehod se tak obejde bez asistence policie a pak také nefigurují ve statistikách.

Malé shrnutí na závěr: v roce 2006 došlo ke 128 400 nehodám (- 12 000), bylo zraněno 28 000 osob (- 4 500) a zemřelo 951 osob (-176). Co dodat na závěr? Snad jen šťastnou a také bezpečnou cestu!

Pozn. Čísla jsou odhad, oficiální čísla za prosinec 2006 zatím nejsou k dispozici

Vytisknout

Diskuze: Smrt si v roce 2006 vybírala méně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

MKR

Design Lincolnu se v budoucnu změní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud