A protože je venku vlastně pořád teplo, je jedině dobře, že to bude kabriolet..
Tradiční autoshow v Detroitu je ideálním místem, kde se americké automobilky mohou pochlubit se svými nejnovějšími kousky. Letos je ale možná zastíní Angličan: automobilka Rolls Royce zde totiž představí svůj Phantom Drophead Coupe, model pro rok 2008. Čtyřmístný kabriolet je plánován jako přímá konkurence neméně oslnivého vozu Bentley Azure.
Drophead Coupe je vlastně k dokonalosti dotažený koncept 100EX, který Rolls royce představil v roce 2004 v Ženevě. Nechybí mu LEDková světla, dozadu se otevírající dveře ani luxusní vzhled, jenom do motorového prostoru se dostal ověřený 6,75l dvanáctiválec o síle 453 koní, namísto šestnáctiválce, který se v konceptu tak hezky vyjímal.
Cestující si v novém Dropheadu užijí moře kůže. lesy dřeva a tuny chromu. Kdyby náhodou začalo pršet, všechen ten luxus okamžitě ochrání pětivrstvá střecha, o které Rolls Royce tvrdí, že je největší látkovou střechou, která byla pro moderní kabriolet použita..
Rolls Royce Drophead Coupe je další důvod, proč se těšit na zahájení detoritského autosalonu: osobní dojmy z tohoto nového auta budou určitě zajímavé, i když to pravděpodobně nebudou dojmy naše.
Foto: Rolls Royce
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.