Je to o pocitu vládnout vozu a cítit vůni oleje. Je to o návratu k romantice, dobrým mravům a životu pro radost. Je to o stylu. Přečtěte si tento článek a uvidíte, co máme na mysli.
Zjistěte, zda ladíte s profilem HB a připravte se na vlastní magické zážitky ...
Bratři Huetové - mechanici každým coulemPaul (1971) a Tino (1975) Huetové jsou bratři. Jejich životním stylem je plnit si své sny. Proto o sobě tvrdí, že měli extrémní štěstí, když vyrůstali mezi klasickými Alfami a vybranými vozy Bugatti.
A možná právě to je důvod, proč s nadsázkou tvrdí, že jim v žilách koluje olej místo krve. Proto tak milují zvuk vytočeného motoru a pocit souznění s vozem. Je těžké vysvětlit, jakým zážitkem je projet se starým modelem 35C švýcarskými Alpami. A totéž platí pro všechny milovníky speciálů Le Mans z padesátých let. Paul a Tino nazývají tyto vozy "nedotknutelnými". A to je také důvodem, proč se rozhodli postavit sami takovýto vůz. Chcete-li s nimi sdílet tuto vášeň, speciál HB byl navržen proto, abyste jej mohli sami vyzkoušet!
Vůz HB si zachovává ducha originálu
Jaký může být důvod sestrojit vůz, který není určen k prodeji, ale pouze k ukojení touhy právě takový vůz řídit? Odpověď je prostá - je to proto, aby mohl tvůrce vozu sdílet svou vášeň s ostatními. Bratři Huetové nám tak umožňují zažít pocit z řízení vozu tak, jak tomu bylo ve starých dobrých časech, kdy důležitější než funkce byl tvar vozu a zážitek z jízdy. Kdy vozy nebyly vyráběny masově, ale jako výsledek rozhodnutí nadšenců, s vytrvalostí a pravou řemeslnou zručností. Kdy řízení vozu bylo, narozdíl od dnešního postávání v kolonách, dobrodružstvím.
Bratři Huetové začali na uskutečnění svého snu pracovat před pěti lety a předpokládaný termín dokončení vozů je březen 2007. To bude také okamžik, kdy bude veřejnosti představen prototyp speciálu HB. Tento speciál HB je mnohem více, než jen pouhým automobilem. Je to výsledek poctivé ruční práce. Udržuje si ducha původního závodního vozu, ale má svou vlastní identitu. Nabízíme vám proto popis kritérií designu vozu, jeho specifikace a postup, jakým byl vyroben.
Kritéria designu
Design speciálu HB vychází ze stylu závodních vozů Barchetta, které vládly v závodech jako Mille Miglia, Targa Florio nebo Le Mans uprostřed padesátých let minulého století. Vozy jako Aston Martin DBR1, Maserati 300 S nebo Ferrari 412 S rozhodně ovlivnily jeho vzhled a pocit, kterým působí. Speciál HB nabízí zážitky, soupeřící s klasickými závodními vozy. Hluk, vibrace, řízení vyžadující přesnou techniku a mistrovství. Je to vůz, který jde ve šlépějích originálu a nese v sobě stejného ducha klasických závodních aut, přestože nemá ambice být pouhou jejich kopií.
Speciál HB využívá materiálů, jakými jsou hliník nebo uhlíková vlákna, díky čemuž se podařilko snížit hmotnost vozu na pouhých 750 kg. Tato hmotnost je ideální pro snadné řízení, dynamické schopnosti a ovladatelnost. Možná se ptáte, proč byla použita uhlíková vlákna? Pokud by tento materiál byl k dispozici již v 50 letech, jistě by byl použit již u originálu. Jde totiž dnes o nejpevnější materiál, který má současně takto nízkou hmotnost. Návrh vozu současně obsahuje integrovaný ochranný rám pro případ převrácení vozu - rám je umístěn za sedačkou řidiče.
Šasi
Použito bylo šasi, pocházející z vozu Triumph TR6, a to z několika různých důvodů. Šasi disponuje nezávislým zavěšením na přední i zadní nápravě a možností specializovaných úprav a vylepšení. Šasi speciálu HB bude obsahovat následující vylepšení: nezávislé a snížené zavěšení na přední i zadní nápravě v souladu se standardy pro závodní vozy, vylepšené zadní bubnové a přední kotoučové brzdy, které budou čtyřpístkové, aby bylo dosaženo maximální brzdné síly a omezilo se vadnutí brzd v hornatých oblastech. Implementovány budou také nastavitelné tlumiče, které umožní měnit charakteristiku tlumení od měkké až po závodní tvrdou, vyztužený přední stabilizátor pro omezení náklonů v zatáčkách a závodní převodku řízení pro maximalizaci kontaktu řidiče s podvozkem.
Motor
Vůz je poháněn šestiválcem TR6 o objemu 2,5 litru. Je spřažen se čtyřstupňovou převodovkou s kulisou řazení ve tvaru písmene H. Narozdíl od původních verzí, které disponovaly výkonem 105 - 150 koní (77 - 110 kW), dává motor speciálu HB výkon více než 180 koní (132 kW). Motor prošel i dalšími úpravami, jako například odlehčení setrvačníku pro zlepšení reakcí motoru na, vačka s upraveným časováním pro provoz ve vyšších otáčkách, nebo závodní výfuk zlepšující výkon vozu a zvuk motoru. Dále byly použity dva karburátory SU, které disponují systémem přizpůsobení tlaku paliva nadmořské výšce, díky čemuž jsou obzvláště vhodné pro provoz po horských silnicích a implementován byl také olejový chladič.
Karoserie
Karoserie je uhlíková skořepina, jejíž výroba probíhá v domovském závodě bratří Huetů v Nizozemí. Výhody karoserie ve formě uhlíkové skořepiny jsou dobře známy všem výrobcům špičkových sportovních vozů:
pevnost a odolnost materiálujeho nízká hmotnostsnadné použití ve výroběnení tak obvyklá u malosériově vyráběných vozůKokpit je vyroben z hliníku a podobně jako ukazatele v přístrojové desce je produkován přímo v dílně bratří Huetů.
Foto: Huet Brothers
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.