Je to o pocitu vládnout vozu a cítit vůni oleje. Je to o návratu k romantice, dobrým mravům a životu pro radost. Je to o stylu. Přečtěte si tento článek a uvidíte, co máme na mysli.
Zjistěte, zda ladíte s profilem HB a připravte se na vlastní magické zážitky ...
Bratři Huetové - mechanici každým coulemPaul (1971) a Tino (1975) Huetové jsou bratři. Jejich životním stylem je plnit si své sny. Proto o sobě tvrdí, že měli extrémní štěstí, když vyrůstali mezi klasickými Alfami a vybranými vozy Bugatti.
A možná právě to je důvod, proč s nadsázkou tvrdí, že jim v žilách koluje olej místo krve. Proto tak milují zvuk vytočeného motoru a pocit souznění s vozem. Je těžké vysvětlit, jakým zážitkem je projet se starým modelem 35C švýcarskými Alpami. A totéž platí pro všechny milovníky speciálů Le Mans z padesátých let. Paul a Tino nazývají tyto vozy "nedotknutelnými". A to je také důvodem, proč se rozhodli postavit sami takovýto vůz. Chcete-li s nimi sdílet tuto vášeň, speciál HB byl navržen proto, abyste jej mohli sami vyzkoušet!
Vůz HB si zachovává ducha originálu
Jaký může být důvod sestrojit vůz, který není určen k prodeji, ale pouze k ukojení touhy právě takový vůz řídit? Odpověď je prostá - je to proto, aby mohl tvůrce vozu sdílet svou vášeň s ostatními. Bratři Huetové nám tak umožňují zažít pocit z řízení vozu tak, jak tomu bylo ve starých dobrých časech, kdy důležitější než funkce byl tvar vozu a zážitek z jízdy. Kdy vozy nebyly vyráběny masově, ale jako výsledek rozhodnutí nadšenců, s vytrvalostí a pravou řemeslnou zručností. Kdy řízení vozu bylo, narozdíl od dnešního postávání v kolonách, dobrodružstvím.
Bratři Huetové začali na uskutečnění svého snu pracovat před pěti lety a předpokládaný termín dokončení vozů je březen 2007. To bude také okamžik, kdy bude veřejnosti představen prototyp speciálu HB. Tento speciál HB je mnohem více, než jen pouhým automobilem. Je to výsledek poctivé ruční práce. Udržuje si ducha původního závodního vozu, ale má svou vlastní identitu. Nabízíme vám proto popis kritérií designu vozu, jeho specifikace a postup, jakým byl vyroben.
Kritéria designu
Design speciálu HB vychází ze stylu závodních vozů Barchetta, které vládly v závodech jako Mille Miglia, Targa Florio nebo Le Mans uprostřed padesátých let minulého století. Vozy jako Aston Martin DBR1, Maserati 300 S nebo Ferrari 412 S rozhodně ovlivnily jeho vzhled a pocit, kterým působí. Speciál HB nabízí zážitky, soupeřící s klasickými závodními vozy. Hluk, vibrace, řízení vyžadující přesnou techniku a mistrovství. Je to vůz, který jde ve šlépějích originálu a nese v sobě stejného ducha klasických závodních aut, přestože nemá ambice být pouhou jejich kopií.
Speciál HB využívá materiálů, jakými jsou hliník nebo uhlíková vlákna, díky čemuž se podařilko snížit hmotnost vozu na pouhých 750 kg. Tato hmotnost je ideální pro snadné řízení, dynamické schopnosti a ovladatelnost. Možná se ptáte, proč byla použita uhlíková vlákna? Pokud by tento materiál byl k dispozici již v 50 letech, jistě by byl použit již u originálu. Jde totiž dnes o nejpevnější materiál, který má současně takto nízkou hmotnost. Návrh vozu současně obsahuje integrovaný ochranný rám pro případ převrácení vozu - rám je umístěn za sedačkou řidiče.
Šasi
Použito bylo šasi, pocházející z vozu Triumph TR6, a to z několika různých důvodů. Šasi disponuje nezávislým zavěšením na přední i zadní nápravě a možností specializovaných úprav a vylepšení. Šasi speciálu HB bude obsahovat následující vylepšení: nezávislé a snížené zavěšení na přední i zadní nápravě v souladu se standardy pro závodní vozy, vylepšené zadní bubnové a přední kotoučové brzdy, které budou čtyřpístkové, aby bylo dosaženo maximální brzdné síly a omezilo se vadnutí brzd v hornatých oblastech. Implementovány budou také nastavitelné tlumiče, které umožní měnit charakteristiku tlumení od měkké až po závodní tvrdou, vyztužený přední stabilizátor pro omezení náklonů v zatáčkách a závodní převodku řízení pro maximalizaci kontaktu řidiče s podvozkem.
Motor
Vůz je poháněn šestiválcem TR6 o objemu 2,5 litru. Je spřažen se čtyřstupňovou převodovkou s kulisou řazení ve tvaru písmene H. Narozdíl od původních verzí, které disponovaly výkonem 105 - 150 koní (77 - 110 kW), dává motor speciálu HB výkon více než 180 koní (132 kW). Motor prošel i dalšími úpravami, jako například odlehčení setrvačníku pro zlepšení reakcí motoru na, vačka s upraveným časováním pro provoz ve vyšších otáčkách, nebo závodní výfuk zlepšující výkon vozu a zvuk motoru. Dále byly použity dva karburátory SU, které disponují systémem přizpůsobení tlaku paliva nadmořské výšce, díky čemuž jsou obzvláště vhodné pro provoz po horských silnicích a implementován byl také olejový chladič.
Karoserie
Karoserie je uhlíková skořepina, jejíž výroba probíhá v domovském závodě bratří Huetů v Nizozemí. Výhody karoserie ve formě uhlíkové skořepiny jsou dobře známy všem výrobcům špičkových sportovních vozů:
pevnost a odolnost materiálujeho nízká hmotnostsnadné použití ve výroběnení tak obvyklá u malosériově vyráběných vozůKokpit je vyroben z hliníku a podobně jako ukazatele v přístrojové desce je produkován přímo v dílně bratří Huetů.
Foto: Huet Brothers
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.