Velká kočka s ostrými drápy

Jan Fiala, 30. prosince 2006, 14:45 Google+

Arden předvedl svou variaci na téma vozu agenta 007 Jamese Bonda a představuje velkou kočku s ostrými drápy,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
XK

XK | foto: Arden

Sdílejte článek

model Arden Jaguar XK AJ 20 Coupe s výkonem až 480 koní, s následující specifikací:

  • Upravený motor o objemu 4.5 l
  • K dispozici verze s atmosférickým plněním a přeplňováním o výkonech 392 až 480 koní
  • Sportovní výfukový systém
  • 21" kola v designu Arden "Sportline"
  • Sportovní pružiny a zavěšení
  • Stylové doplňky interiéru

Společnost Arden se již po dobu 30 let věnuje tuningu britských vozů a je jednou z nejvyhledávanějších pro zákazníky, toužícími po zdůraznění typických vlastností a dalších úpravách vozů značek Jaguar či Range Rover. Arden již pro nejnovější model Jaguar XK navrhl množství úprav a doplňků. Co se týká modelu Arden Jaguar XK AJ 20 Coupe, jde o šelmu s vyměněným motorem o větším objemu, která nabízí čisté a nefalšované potěšení značky Jaguar, zdůrazněné vybranými doplňky společnosti Arden.

Jaguar dodává kupé XK standardně s osmiválcem V8 o výkonu 298 koní / 219 kW, který poskytuje maximální točivý moment 411 Nm. Arden však tento osmiválec kompletně přepracoval a zvýšil jeho zdvihový objem. Ten nově představuje 4.5 l, čehož bylo dosaženo osazením novou klikovou hřídelí Arden, ojnicemi a písty. Arden také zlepšil mazání a chlazení motoru a garantuje tak dlouhou životnost komponent, což je koneckonců pro Arden s jeho dvacetiletými zkušenostmi s tuningem motorů Jaguar typické. Spolu s upraveným sacím a výfukovým systémem a sportovními katalyzátory a překalibrovanou řídící jednotkou nabízí motor výrazný, přesto harmonicky dodávaný nárůst výkonu, přičemž si uchovává úroveň emisí škodlivin. Z pohledu řidiče se tyto úpravy primárně projevují jako skvělé zlepšení zážitků z jízdy. Motor o objemu 4.5 dává o takřka 100 koní vyšší výkon, který nově vrcholí hodnotou 392 koní (288 kW). Současně se zvýšil i maximální točivý moment, a to na 475 Nm při 3800 otáčkách. Vůz zrychlí z klidu na rychlost 100 km/h za 5,3 sekundy, což je o takřka sekundu rychlejší čas, nežli u sériového provedení. Vůz nově dosahuje maximální rychlosti 285 km/h.

Protože Jaguar nenabízí přeplňované motory, rozhodl se Arden vyvinout ještě výkonnější model s kompresorem přeplňovaným motorem . Tento model pak dává výkon působivých 480 koní / 353 kW a maximum točivého momentu vzrostlo na úchvatných 640 Nm, dosahovaných v 3850 otáčkách. Přeplňovaný model XK zrychlí z klidu na stovku ještě o 0,5 s rychleji, nežli atmosféricky plněná verze, což znamená proti sériovému provedení hodnotu lepší o 1,4 sekundy. Maximální rychlost pak činí 295 km/h, čímž se z  modelu XK AJ 20 Coupe stává aktuálně nejrychlejší silniční Jaguar.

Na neutrál přede Jaguar XK jako kočička, ale to se po přidání plynu zcela mění. Arden XK AJ 20 Coupe vyjadřuje svůj zvýšený výkon v podobě hlubokého vrčení, které je produkováno sportovním výfukem s možností volby zakončení dvěma nebo čtyřmi chromovanými koncovkami. Na přání pak lze tento výfukový systém doplnit také o závodní katalyzátory se sníženým odporem proudění výfukových plynů.

Arden u vozu XK AJ 20 Coupe nabízí kontrast jemnějšího vzhledu produkční verze se svaly verze upravené. V přední části dostalo kupé působivý výraz díky upravenému přednímu spoileru s rozměrnými vstupy pro vzduch. Také nové nástavce prahů obsahují integrované vstupy vzduchu a v návaznosti na design předního spoileru vytvářejí dojem menší výšky vozu. Arden také vyměnil boční otvory za jiné, vyvedené v odlišné barvě než zbytek karoserie. Chladicí otvory na levé i pravé straně přední kapoty (podobně jako boční otvory jsou lakovány odlišnou barvou, než zbytek karoserie) vyvolávají ještě sportovnější dojem. Zadní část vozu pak navazuje na zbytek designu. Podobně jako vepředu obsahuje zadní nárazník integrované chladicí otvory. Pro redukci vztlaku a získání větší stability ve vysokých rychlostech dostal Arden XK AJ 20 Coupe aerodynamicky navržený zadní spoiler.

Velké kočky potřebují při lovu výborný kontakt se zemským povrchem. A protože Arden XK AJ 20 Coupe je také velkou kočkou, dostalo od Ardenu upravený podvozek. Například byly použity sportovní pružiny s progresivním účinkem, které snižují světlou výšku vozu i jeho těžíště o zhruba 30 mm, čímž je dosaženo lepšího ovládání vozu v rychle projížděných zatáčkách a vůz také získal dynamičtější siluetu. Pro řidiče, inklinující ke sportovní jízdě, pak Arden vyvíjí kompletní sportovní podvozek včetně speciálních tlumičů. Podvozek je vyvíjen a testován nejen na silnicích, ale i na uzavřených závodních okruzích.

Arden XK AJ 2é Coupe dostalo také nová kola o průměru 21". Na přední nápravě jsou použity disky o rozměru 9J x 21 s pneumatikami 255/35 R21 a na zadní nápravě pak diskÿ o rozměru 10J x 21 s pneumatikami 295/30 R21. Disky jsou navrženy ve speciálním designu Arden "Sportline". Spolu s upravenými pružinami a sportovním podvozkem kola optimalizují kontakt vozu s jízdním povrchem a dotvářejí vzhled modelu Arden XK AJ 20 Coupe.

Arden je také expertem na úpravy interiéru. V nabídce jsou například dřevěné prvky obložení interiéru, karbonové doplňky nebo čalounění z kůže nebo Alcantary, které navozují uvnitř vozu zvláštní luxusní atmosféru.

Foto: Arden

Vytisknout

Diskuze: Velká kočka s ostrými drápy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

REMIX

Honda předvedla světu nový koncept

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud