Donkervoort - uzavřený zabiják

Martin Kovalčík, 28. prosince 2006, 12:16 Google+

Poprvé v 30-ti leté historii firmy Dankervoort Cars se představí sportovní vozidlo s uzavřenou střechou, model D8 GT si svůj debut odbude na Ženevském autosalonu v březnu 2007.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
D8 GT

D8 GT | foto: Autoindex.org

Sdílejte článek

Donkerwoort je firmou zabývající se replikami úspěšných vozů Lotus Seven, přestože není jediným a tolik známým jako například konkurencni Caterham, jde zcela odlišnou cestou. D8 GT je postaven na stejné podvozkové plošině jako klasická otevřená D8, ovšem s pevnou střechou, což dodává vozu velmi zajímavý vzhled nevšedního kupé. Přední náprava D8 GT je nová a o 80mm širší, zatímco zadní je pozměněna pro větší 17-ti palcová kola a rozšířená o 40mm, navíc je možno podvozek štelovat jak tuhostně, tak výškově, výsledkem jsou ještě lepší jízdní vlastnosti než u otevřené D8.

Změny se dotkly i aerodynamiky, podvozek je pokryt hladkými karbonovými deskami, čímž se zvýšil tolik potřebný přítlak, který byl vytýkán ostatním modelům. Nízká hmotnost byla cílem celého projektu, proto lehké materiály pokrývají střechu i zadní přítlačné křidélka, váha se tak zastavila na hodnotě 650kg, což je jen o 20kg více než u D8, když k tomu přičteme celkově lepší tuhost karosérie a přeplňovaný 1,8 litrový motor z koncernu VW o výkonech 180, 210 nebo 270 koní, snadno tak získáte velmi nebezpečnou zbraň pro všechny supersporty, vždyť jen zrychlení z 0 – 100 km/h zvládne pod 4s a nízké těžiště se špičkovým podvozkem se postará o abnormálně rychlý průjezd zatáčkou.

Dankervoort plánuje maximální produkci 50-ti vozů D8 GT ročně, ceny budou oficiálně známy až v roce 2007.

Foto: autoindex.org

Vytisknout

Diskuze: Donkervoort - uzavřený zabiják

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

M3 E30

Návrat do minulosti: Bmw E30 M3

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud