Donkervoort - uzavřený zabiják

Martin Kovalčík, 28. prosince 2006, 12:16 Google+

Poprvé v 30-ti leté historii firmy Dankervoort Cars se představí sportovní vozidlo s uzavřenou střechou, model D8 GT si svůj debut odbude na Ženevském autosalonu v březnu 2007.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
D8 GT

D8 GT | foto: Autoindex.org

Sdílejte článek

Donkerwoort je firmou zabývající se replikami úspěšných vozů Lotus Seven, přestože není jediným a tolik známým jako například konkurencni Caterham, jde zcela odlišnou cestou. D8 GT je postaven na stejné podvozkové plošině jako klasická otevřená D8, ovšem s pevnou střechou, což dodává vozu velmi zajímavý vzhled nevšedního kupé. Přední náprava D8 GT je nová a o 80mm širší, zatímco zadní je pozměněna pro větší 17-ti palcová kola a rozšířená o 40mm, navíc je možno podvozek štelovat jak tuhostně, tak výškově, výsledkem jsou ještě lepší jízdní vlastnosti než u otevřené D8.

Změny se dotkly i aerodynamiky, podvozek je pokryt hladkými karbonovými deskami, čímž se zvýšil tolik potřebný přítlak, který byl vytýkán ostatním modelům. Nízká hmotnost byla cílem celého projektu, proto lehké materiály pokrývají střechu i zadní přítlačné křidélka, váha se tak zastavila na hodnotě 650kg, což je jen o 20kg více než u D8, když k tomu přičteme celkově lepší tuhost karosérie a přeplňovaný 1,8 litrový motor z koncernu VW o výkonech 180, 210 nebo 270 koní, snadno tak získáte velmi nebezpečnou zbraň pro všechny supersporty, vždyť jen zrychlení z 0 – 100 km/h zvládne pod 4s a nízké těžiště se špičkovým podvozkem se postará o abnormálně rychlý průjezd zatáčkou.

Dankervoort plánuje maximální produkci 50-ti vozů D8 GT ročně, ceny budou oficiálně známy až v roce 2007.

Foto: autoindex.org

Vytisknout

Diskuze: Donkervoort - uzavřený zabiják

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

M3 E30

Návrat do minulosti: Bmw E30 M3

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud