Poprvé v 30-ti leté historii firmy Dankervoort Cars se představí sportovní vozidlo s uzavřenou střechou, model D8 GT si svůj debut odbude na Ženevském autosalonu v březnu 2007.
Donkerwoort je firmou zabývající se replikami úspěšných vozů Lotus Seven, přestože není jediným a tolik známým jako například konkurencni Caterham, jde zcela odlišnou cestou. D8 GT je postaven na stejné podvozkové plošině jako klasická otevřená D8, ovšem s pevnou střechou, což dodává vozu velmi zajímavý vzhled nevšedního kupé. Přední náprava D8 GT je nová a o 80mm širší, zatímco zadní je pozměněna pro větší 17-ti palcová kola a rozšířená o 40mm, navíc je možno podvozek štelovat jak tuhostně, tak výškově, výsledkem jsou ještě lepší jízdní vlastnosti než u otevřené D8.
Změny se dotkly i aerodynamiky, podvozek je pokryt hladkými karbonovými deskami, čímž se zvýšil tolik potřebný přítlak, který byl vytýkán ostatním modelům. Nízká hmotnost byla cílem celého projektu, proto lehké materiály pokrývají střechu i zadní přítlačné křidélka, váha se tak zastavila na hodnotě 650kg, což je jen o 20kg více než u D8, když k tomu přičteme celkově lepší tuhost karosérie a přeplňovaný 1,8 litrový motor z koncernu VW o výkonech 180, 210 nebo 270 koní, snadno tak získáte velmi nebezpečnou zbraň pro všechny supersporty, vždyť jen zrychlení z 0 – 100 km/h zvládne pod 4s a nízké těžiště se špičkovým podvozkem se postará o abnormálně rychlý průjezd zatáčkou.
Dankervoort plánuje maximální produkci 50-ti vozů D8 GT ročně, ceny budou oficiálně známy až v roce 2007.
Foto: autoindex.org
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.