Poprvé v 30-ti leté historii firmy Dankervoort Cars se představí sportovní vozidlo s uzavřenou střechou, model D8 GT si svůj debut odbude na Ženevském autosalonu v březnu 2007.
Donkerwoort je firmou zabývající se replikami úspěšných vozů Lotus Seven, přestože není jediným a tolik známým jako například konkurencni Caterham, jde zcela odlišnou cestou. D8 GT je postaven na stejné podvozkové plošině jako klasická otevřená D8, ovšem s pevnou střechou, což dodává vozu velmi zajímavý vzhled nevšedního kupé. Přední náprava D8 GT je nová a o 80mm širší, zatímco zadní je pozměněna pro větší 17-ti palcová kola a rozšířená o 40mm, navíc je možno podvozek štelovat jak tuhostně, tak výškově, výsledkem jsou ještě lepší jízdní vlastnosti než u otevřené D8.
Změny se dotkly i aerodynamiky, podvozek je pokryt hladkými karbonovými deskami, čímž se zvýšil tolik potřebný přítlak, který byl vytýkán ostatním modelům. Nízká hmotnost byla cílem celého projektu, proto lehké materiály pokrývají střechu i zadní přítlačné křidélka, váha se tak zastavila na hodnotě 650kg, což je jen o 20kg více než u D8, když k tomu přičteme celkově lepší tuhost karosérie a přeplňovaný 1,8 litrový motor z koncernu VW o výkonech 180, 210 nebo 270 koní, snadno tak získáte velmi nebezpečnou zbraň pro všechny supersporty, vždyť jen zrychlení z 0 – 100 km/h zvládne pod 4s a nízké těžiště se špičkovým podvozkem se postará o abnormálně rychlý průjezd zatáčkou.
Dankervoort plánuje maximální produkci 50-ti vozů D8 GT ročně, ceny budou oficiálně známy až v roce 2007.
Foto: autoindex.org
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?