Ano, je to tak. Honda použila v reklamní kampani na nový model CR-V neobvyklý přístup a tak je nový model propagován nejen lidmi, ale také mechanickou postavičkou - robotem Asimo.
Nová reklamní kampaň Hondy, prošpikovaná špičkovou technologií, byla spuštěna v pátek 15. prosince 2006. Kampaň má zdůrazňovat přístup Hondy k pokročilým technologiím a současně má sloužit jako podpora pro uvedení nového modelu CR-V na trh v lednu 2007.
Kampaň byla navržena studiem Wieden+Kennedy, a začíná devadesátisekundovou televizní reklamou, představující pokročilého humanoidního robota Honda ASIMO. ASIMO ztělesňuje vřelý, lidský a optimistický přístup Hondy k technologiím a dokazuje, že Honda vždy myslí na budoucnost.
Reklama ukazuje ASIMO v prostředí muzea, poutajícím pozornost množstvím exponátů i všedních předmětů, a demonstruje tak 'lidské' vlastnosti a pokročilou technologii robota. Končí pak myšlenkou 'jěště více dopředu, prosím', která má charakterizovat neustálou snahu Hondy o technologické inovace.
Televizní kampaň doplní velké billboardy a plakáty představující robot ASIMO. Budou ukazovat úspěchy dvacetiletého robotického programu Hondy of prvních párů nohou, připojených k počítači, až po dnešního humaniodního robota ASIMO.
Další články plakáty pak budou spojovat ASIMO s novým modelem CR-V a zdůrazňovat pokročilou technologii vozu: adaptivní přední světlomety, brzdný systém pro zmírnění následků kolizí, zadní parkovací kamery nebo satelitní navigační systém.
Až do konce kampaně bude na stránkách anglické Hondy denně promítáno pět krátkých filmů. Série filmů představí ASIMO a ukáže jeho přínos vědě a technologii pro širokou veřejnost celéhop světa.
Od 15. prosince je provozována také nová webová stránka www.warmtechnology.co.uk, která představuje rozsáhlou galerii, věnovanou rozvoji myšlenky Hondy "ještě více kupředu, prosím". Tak jako ASIMO, tak i vůz FCX s vodíkovým palivovým článkem, nové letadlo HondaJet a nové CR-V jsou představovány jako příklady přístupu Hondy k alternativním technologiím. Webová stránka byla vytvořena společností Midas Collective.
O robotu ASIMORobotický projekt Hondy byl započat v roce 1986, kdy získal tým inženýrů finance na práci na stroji, který může chodit jako člověk. První pokusy byly vpodstatě jen počítače na nemotorných mechanických nohách, ale dnes, o 20 let později, je ASIMO schopen kráčet rychlostí 6 km/h, což znamená, že v určitém okamžiku jeho chůze nespočívá ani jedna noha na podložce - což je z hlediska návrhu neuvěřitelně složitý proces a výsledek.
Robot má také schopnost plnit úkoly v reálném prostředí, například vést se s jiným člověkem za ruku, nést nebo táhnout předměty a je také schopen rozeznat pohybující se objekty, sklon, prostředí, zvuky nebo tváře. Tým inženýrůl nyní pracuje na další výzvě, kterou je inteligence podobná té, jakou představuje myslící mozek.
Foto: Honda
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.