Autosalon v Americkém Detroitu je velkou výzvou pro všechny automobilky, zvláště pak pro Bmw, které zde představí nejen současné novinky, ale také modely pro rok 2007.
Asi nejžhavější novinkou je trojková řada v kabriu, která je již čtvrtou generací v historii Bmw. Pevná skládací střecha se dokáže složit do zavazadlového prostoru za pouhých 22 vteřin. Nová konstrukce je zvukově i tuhostně odolnější, pod kapotou trůní 2,5 litrový šestiválec o výkonu 230 koní nebo silnější třílitr s dvojicí turbodmychadel, výkon 300k je skryt pod označením 335i. První Kabrio se objeví v prodeji v březnu 2007.
Budoucnost pohonných jednotek odhalí řada 7 Hydrogen s vodíkovým pohonem. Vynikající hodnoty spotřeby paliva i emisních limitů jsou výsledkem dlouhodobého projektu BMW EfficientDynamic. Vodíková technologie s 12-ti válci vyvine sílu 260 koní a rozhýbe limuzínu z klidu na 100km/h za 9,5s a je schopna běžet i na klasický benzínový pohon. Bmw 7 Hydrogen se poprvé objeví v prodeji v půli příštího roku.
Po sedmi letech se dočkala nástupce i řada X5, krom líbivého designu se zlepšila především dynamika a jízdní vlastnosti, Bmw opět vsadilo na řadové 6-ti válce a V8: 3,0si s 260k nebo 4,8i o výkonu 350k a 6-ti stupňovým automatem Steptronic či pohonem všech kol xDrive.
zdroj: bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.