Fiat nejrychleji rostoucí značkou v EU

Martin Kovalčík, 21. prosince 2006, 18:54 Google+

Luca de Meo, ředitel značky Fiat, ve své nedávné prezentaci shrnul úspěchy, kterých Fiat dosáhl během 2 let, kdy se snažil vymanit z hluboké ekonomické krize.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
500

500 | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Bezpochyby nejmarkantnějším úspěchem je 22% meziroční nárůst prodeje za období leden-září 2006, který Fiat řadí na čelní pozici coby nejrychleji rostoucí značku v západní Evropě. Úspěchu dosáhl Fiat především v zemích mimo Itálii (+28%), zatímco na jejím domácím trhu činil růst 19%. A nejen to,
ve svém tradičním segmentu - malých vozech a minivozech - se Fiat poprvé po 4 letech opět stal nejprodávanější značkou.

Za období 2005-2006 Fiat dosáhl rovněž významné regionální expanze. Nyní se Fiat kromě svých tradičních evropských a latinskoamerických trhů nově rozšířil i do zemí Ruské federace, Austrálie, severní Afriky a dalších zemí latinské Ameriky.

Veškeré úspěchy jsou kromě značného úsilí managementu a zaměstnanců automobilky podpořeny těmito faktory:

Důraz na design: Fiat se vrací ke klasickým italským tvarům. Dokládají to nedávné modely Croma, Grande Punto a Panda, v roce 2007 v tomto trendu budou úspěšně pokračovat nové Bravo a Fiat 500.

zdroj: fiat

Důraz na bezpečnost: Bezpečnost je dnes jedním ze základních faktorů při rozhodování o koupi nového vozu. Již dva modely – Croma a Grande Punto – obdržely maximální hodnocení 5 hvězdiček v testech EuroNCAP, stejné ambice si dělá i nové Bravo.

Důraz na ekologii: Úroveň emisí dosahovaných vozy Fiat je výrazně pod celotržním průměrem. Fiat má rovněž vedoucí postavení ve výrobě ekologických automobilů s pohonem na zemní plyn. V ČR jsou dnes s tímto pohonem nabízeny Multipla, Doblò Cargo a Punto Van, v příštím roce se nabídka rozšíří o Fiat Panda.

Výsledky Fiatu za poslední dva roky lze tedy shrnout těmito slovy: „Fiat se vrací do elitní ligy!“

Vytisknout

Diskuze: Fiat nejrychleji rostoucí značkou v EU

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

599 GTB

Hamann vyladil Ferrari 599 GTB na 673 koní!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud