Designová studie konceptu Mercedes-Benz Ocean Drive představuje jeden z nejkomfortnějších a nejelegantnějších moderních vozů typu convertible.
Na americké Auto Show v Detroitu se Mercedes-Benz zařadil mezi průkopníky a tvůrce budoucích trendů mezi prémiovými výrobci automobilů, a to představením čtyřdveřového konceptu typu convertible Ocean Drive. Tato studie je jednorázovou kreací značky Mercedes-Benz, která oživuje tradici velkých a luxusních vozů s odklápěcí střechou. Designéři dostali při návrhu volnou ruku a nebyli vázáni žádnými specifikacemi pro výrobu. Možná i proto je výsledkem jejich práce jeden z nejkomfortnějších a nejelegantnějšěích vozů s odnímatelnou střechou.
Koncept Ocean Drive je drahokamem na kolech. Je to čtyřdveřový vůz s odnímatelnou střechou a patří do segmentu luxusních vozů, jaké už ze silnic takřka vymizely. Podobně jako vozy s odklápěcí střechou v minulosti představuje tento skvost ze Stuttgartu maximum v obnlasti elegance, životního stylu, sofistikovanosti i exkluzivity. řečeno slovy klasika - reprezentuje automobilovou kulturu v té nejatraktivnější a nejžádanější podobě.
Tento jedinečný speciál dostal zcela novou karoserii klasických tvarů s jasně definovanými liniemi. Vnější lakování je vyvedeno ve výjimečně charismatické dvoutónové kombinaci. Na jedné straně představuje koncept Ocean Drive omezení, kladená na prémiový a aristokratický vůz, ale na straně druhé je přesto koncept prošpikován inovativními nápady a novými řešeními, která vyniknou nejen při jízdě bez střechy po přímořské pobřežní promenádě. Použity byly luxusní a exotické materiály, zpracování je dokonalé a návrhářům se tak podařilo vytvořit drahokam s nesrovnatelnou kvalitou.
Designové studie Mercedes-Benz - stylové ukázky budoucího vývoje
Koncept Ocean Drive nebyl navržen pouze k tomu, aby podnítil fantazii a inspiroval představy a sny. Poslouží také k velmi praktickým účelům, protože designové studie jsou pro návrháře vždy dobrou příležitostí, jak vytvořit variaci na nové, neobvyklé téma, jak vidět problémy z jiného úhlu, jak objevovat nové myšlenky. Nejde jen o pouhá designová cvičení, jsou to také způsoby, jak navázat bližší dialog se zákazníky a jak si u motoristické veřejnosti ověřit v praxi reakce na nové nápady. To pak pomáhá designérům získat cit pro budoucí stylové trendy a jakým způsobem rozvinout a implementovat nové myšlenky.
To vše se stalo skutečností u této unikatně luxusní studie vozu s odklápěcí střechou. Současně jde také o potvrzení excelentního designu a hodnot představovaných značkou Mercedes-Benz, zahrnující její tradiční základní principy, jakými jsou excelentní kvalita a zpracování, komfort, nenásilná nadřazenost, zachování hodnoty nebo bezpečnost. K těmto hodnotám se nově připojují tři další: vášeň, okouzlení a inovace. Designová filozofie značky Mercedes-Benz jednak zvěčňuje styl a témata svázaná s touto značkou, a také k nim přidává nové a překvapivé nápady.
Styling působí nenásilnou nadřazeností a elegancí
Nemluvě o čtyřech dveřích, viditelná rozlišovací znamení tohoto konceptu zahrnují obrovskou a kolmou mřížku chladiče, přední i koncová světla používající technologii LED, dvoutónové lakování a překvapivou hru napnutých linií a velkých, klidných ploch. To propůjčuje tomuto jedinečnému speciálu dojem nenásilné nadřazenosti, síly, elegance a kupředu plynoucí energie.
Velká plocha bočních oken není přerušena B sloupkem ani okenními rámy a propůjčuje tak vozu zcela hladký a nenásilný přechod mezi interiérem a exteriérem, ať již se staženou střechou, nebo střechou v rozvinuté poloze. Rozsáhlé použití hodnotných materiálů, jakými jsou nejkvalitnější kůže, materiály s 3D-efekty, rozsáhlé obložení z javorového dřeva (ať již v interiéru, nebo dokonce na krytu pro uložení střechy) a mnoho dalších pečlivě navržených detailů interiéru zdůrazňují luxusnost a unikátní charakter této studie.
Špičková technika
Tato designová studie vychází z dvanáctiválcového modelu Mercedes-Benz S 600, a to kvůli velmi dlouhé podvozkové platformě tohoto vozu. Nově pak jsou přidány další detaily, jako inovativní mechanismus skládání a rozkládání střechy, který má hladký chod a je při rozkládání střechy velmi rychlý. Vůz dále používá inovativní systém vyhřívání krku AIRSCARF. Tento systém je použit pro všechna čtyři sedadla a dovoluje tak pasažérům vychutnat si jízdu se staženou střechou dokonce i v chladných měsících roku. Není třeba zdůrazňovat, že výbava zahrnuje další špičková řešení Mercedes-Benz, z nichž některá jsou světově unikátní, jako například brzdový asistent PLUS, brzdový systém PRE-SAFE (v kombinaci se systémem DISTRONIC PLUS, využívajícím radar) včetně systému předběžné ochrany pasažérů.
Foto: Mercedes-Benz
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.