Designová studie konceptu Mercedes-Benz Ocean Drive představuje jeden z nejkomfortnějších a nejelegantnějších moderních vozů typu convertible.
Na americké Auto Show v Detroitu se Mercedes-Benz zařadil mezi průkopníky a tvůrce budoucích trendů mezi prémiovými výrobci automobilů, a to představením čtyřdveřového konceptu typu convertible Ocean Drive. Tato studie je jednorázovou kreací značky Mercedes-Benz, která oživuje tradici velkých a luxusních vozů s odklápěcí střechou. Designéři dostali při návrhu volnou ruku a nebyli vázáni žádnými specifikacemi pro výrobu. Možná i proto je výsledkem jejich práce jeden z nejkomfortnějších a nejelegantnějšěích vozů s odnímatelnou střechou.
Koncept Ocean Drive je drahokamem na kolech. Je to čtyřdveřový vůz s odnímatelnou střechou a patří do segmentu luxusních vozů, jaké už ze silnic takřka vymizely. Podobně jako vozy s odklápěcí střechou v minulosti představuje tento skvost ze Stuttgartu maximum v obnlasti elegance, životního stylu, sofistikovanosti i exkluzivity. řečeno slovy klasika - reprezentuje automobilovou kulturu v té nejatraktivnější a nejžádanější podobě.
Tento jedinečný speciál dostal zcela novou karoserii klasických tvarů s jasně definovanými liniemi. Vnější lakování je vyvedeno ve výjimečně charismatické dvoutónové kombinaci. Na jedné straně představuje koncept Ocean Drive omezení, kladená na prémiový a aristokratický vůz, ale na straně druhé je přesto koncept prošpikován inovativními nápady a novými řešeními, která vyniknou nejen při jízdě bez střechy po přímořské pobřežní promenádě. Použity byly luxusní a exotické materiály, zpracování je dokonalé a návrhářům se tak podařilo vytvořit drahokam s nesrovnatelnou kvalitou.
Designové studie Mercedes-Benz - stylové ukázky budoucího vývoje
Koncept Ocean Drive nebyl navržen pouze k tomu, aby podnítil fantazii a inspiroval představy a sny. Poslouží také k velmi praktickým účelům, protože designové studie jsou pro návrháře vždy dobrou příležitostí, jak vytvořit variaci na nové, neobvyklé téma, jak vidět problémy z jiného úhlu, jak objevovat nové myšlenky. Nejde jen o pouhá designová cvičení, jsou to také způsoby, jak navázat bližší dialog se zákazníky a jak si u motoristické veřejnosti ověřit v praxi reakce na nové nápady. To pak pomáhá designérům získat cit pro budoucí stylové trendy a jakým způsobem rozvinout a implementovat nové myšlenky.
To vše se stalo skutečností u této unikatně luxusní studie vozu s odklápěcí střechou. Současně jde také o potvrzení excelentního designu a hodnot představovaných značkou Mercedes-Benz, zahrnující její tradiční základní principy, jakými jsou excelentní kvalita a zpracování, komfort, nenásilná nadřazenost, zachování hodnoty nebo bezpečnost. K těmto hodnotám se nově připojují tři další: vášeň, okouzlení a inovace. Designová filozofie značky Mercedes-Benz jednak zvěčňuje styl a témata svázaná s touto značkou, a také k nim přidává nové a překvapivé nápady.
Styling působí nenásilnou nadřazeností a elegancí
Nemluvě o čtyřech dveřích, viditelná rozlišovací znamení tohoto konceptu zahrnují obrovskou a kolmou mřížku chladiče, přední i koncová světla používající technologii LED, dvoutónové lakování a překvapivou hru napnutých linií a velkých, klidných ploch. To propůjčuje tomuto jedinečnému speciálu dojem nenásilné nadřazenosti, síly, elegance a kupředu plynoucí energie.
Velká plocha bočních oken není přerušena B sloupkem ani okenními rámy a propůjčuje tak vozu zcela hladký a nenásilný přechod mezi interiérem a exteriérem, ať již se staženou střechou, nebo střechou v rozvinuté poloze. Rozsáhlé použití hodnotných materiálů, jakými jsou nejkvalitnější kůže, materiály s 3D-efekty, rozsáhlé obložení z javorového dřeva (ať již v interiéru, nebo dokonce na krytu pro uložení střechy) a mnoho dalších pečlivě navržených detailů interiéru zdůrazňují luxusnost a unikátní charakter této studie.
Špičková technika
Tato designová studie vychází z dvanáctiválcového modelu Mercedes-Benz S 600, a to kvůli velmi dlouhé podvozkové platformě tohoto vozu. Nově pak jsou přidány další detaily, jako inovativní mechanismus skládání a rozkládání střechy, který má hladký chod a je při rozkládání střechy velmi rychlý. Vůz dále používá inovativní systém vyhřívání krku AIRSCARF. Tento systém je použit pro všechna čtyři sedadla a dovoluje tak pasažérům vychutnat si jízdu se staženou střechou dokonce i v chladných měsících roku. Není třeba zdůrazňovat, že výbava zahrnuje další špičková řešení Mercedes-Benz, z nichž některá jsou světově unikátní, jako například brzdový asistent PLUS, brzdový systém PRE-SAFE (v kombinaci se systémem DISTRONIC PLUS, využívajícím radar) včetně systému předběžné ochrany pasažérů.
Foto: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.