Další variace na téma Porsche Carrera GT - tak by se dal ve stručnosti charakterizovat tento vysoce výkonný vůz - Gemballa Mirage GT.
Takto odbýt si však Gemballa nezaslouží. Tento supersport, který má pod kapotou atmosféricky plněný desetiválec V10 o výkonu 635-645 koní a tedy výkonovém poměru 111,4 - 113,2 koně na litr objemu, si totiž zaslouží mnohem více. Pojďme se podívat, k jakým úpravám vlastně došlo.
Aerodynamické prvky
Vůz dostal nový přední spiler, zahrnující spodní karbonový nástavec spoileru v černé barvě. Upravena je přední kapota s nasávacím otvorem a také boční strany předních blatníků. V nových bočních spoilerech jsou integrovány otvory pro přístup vzduchu k motoru a jsou ozdobeny logy Gemballa Mirage GT. Stejnými logy jsou ozdobeny i otvory odvádějící ohřátý vzduch od motoru, které najdeme v zadním spoileru. Uprostřed spodní části zadního spileru je integrován difuzér, ve kterém jsou osazeny světlomet zpětného chodu a zadní mlhová svítilna. Nad zadním nárazníkem pak je velkoplošné zadní křídlo s integrovaným brzdovým světlem. I 4 koncovky výfuku jsou opraveny a integrovány v difuzéru. Na střeše vozu je pak další vstup vzduchu, který směřuje přímo k sání motoru, jak tomu pro koncept střechy Targa má být.
Motor
Výkon motoru je proti sérii zvýšeno o 30-40 koní. Byl upraven výfukový systém, včetně 4 koncovek vyrobených z ušlechtilé slitiny ve speciálním designu.
Kola
Vůz je osazen 19palcovými koly na přední nápravě a 20palcovými koly na zadní nápravě. Přední kola 9,5J x 19" jsou obuta do pneumatik o rozměru 265/35 ZR 19´, kola zadní nápravy mají disky 12,5J x 20" a jsou obuta do pneumatik rozměru 335/30 ZR 20.
Interiér
Vůz dostal novou středovou konzolu s integrovaným audiosystémem, 6.5" obrazovkou a infosystémem s dotykovým displejem. Střední část středové konzoly má karbonový rám a je na ní logo s výrobním číslem vozu Gemballa Mirage GT. Karbonové jsou také levá a pravá strana přístrojové desky, horní část přístrojové desky pak je potažena Alcantarou. Karbonová je i hlavice řadicí páky. Stříbrné jsou horní části dveřních výplní, které jsou také potaženy Alcantarou. Dveřní páčky jsou lakovány černě. Nový je volant o průměru 340mm, potažený kůží a s úchopovými plochami potaženými Alcantarou. I ve dveřích jsou loga MIRAGE GT. Kryty airbagů jsou potaženy rovněž Alcantarou, stejně jako čalounění střechy.
Doplňková výbava tohoto vozu pak zahrnuje další prvky. Co se týká exteriéru, na voze jsou přídavná světla, kamera pro pohled vzad, okrasné kryty motoru, exkluzivní lakování a karbonové doplňky exteriéru. Uvnitř pak jsou jako doplňky karbonové horní části sportovních sedaček a kožené dvoubarevné čalounění.
Foto: Gemballa
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?