Další variace na téma Porsche Carrera GT - tak by se dal ve stručnosti charakterizovat tento vysoce výkonný vůz - Gemballa Mirage GT.
Takto odbýt si však Gemballa nezaslouží. Tento supersport, který má pod kapotou atmosféricky plněný desetiválec V10 o výkonu 635-645 koní a tedy výkonovém poměru 111,4 - 113,2 koně na litr objemu, si totiž zaslouží mnohem více. Pojďme se podívat, k jakým úpravám vlastně došlo.
Aerodynamické prvky
Vůz dostal nový přední spiler, zahrnující spodní karbonový nástavec spoileru v černé barvě. Upravena je přední kapota s nasávacím otvorem a také boční strany předních blatníků. V nových bočních spoilerech jsou integrovány otvory pro přístup vzduchu k motoru a jsou ozdobeny logy Gemballa Mirage GT. Stejnými logy jsou ozdobeny i otvory odvádějící ohřátý vzduch od motoru, které najdeme v zadním spoileru. Uprostřed spodní části zadního spileru je integrován difuzér, ve kterém jsou osazeny světlomet zpětného chodu a zadní mlhová svítilna. Nad zadním nárazníkem pak je velkoplošné zadní křídlo s integrovaným brzdovým světlem. I 4 koncovky výfuku jsou opraveny a integrovány v difuzéru. Na střeše vozu je pak další vstup vzduchu, který směřuje přímo k sání motoru, jak tomu pro koncept střechy Targa má být.
Motor
Výkon motoru je proti sérii zvýšeno o 30-40 koní. Byl upraven výfukový systém, včetně 4 koncovek vyrobených z ušlechtilé slitiny ve speciálním designu.
Kola
Vůz je osazen 19palcovými koly na přední nápravě a 20palcovými koly na zadní nápravě. Přední kola 9,5J x 19" jsou obuta do pneumatik o rozměru 265/35 ZR 19´, kola zadní nápravy mají disky 12,5J x 20" a jsou obuta do pneumatik rozměru 335/30 ZR 20.
Interiér
Vůz dostal novou středovou konzolu s integrovaným audiosystémem, 6.5" obrazovkou a infosystémem s dotykovým displejem. Střední část středové konzoly má karbonový rám a je na ní logo s výrobním číslem vozu Gemballa Mirage GT. Karbonové jsou také levá a pravá strana přístrojové desky, horní část přístrojové desky pak je potažena Alcantarou. Karbonová je i hlavice řadicí páky. Stříbrné jsou horní části dveřních výplní, které jsou také potaženy Alcantarou. Dveřní páčky jsou lakovány černě. Nový je volant o průměru 340mm, potažený kůží a s úchopovými plochami potaženými Alcantarou. I ve dveřích jsou loga MIRAGE GT. Kryty airbagů jsou potaženy rovněž Alcantarou, stejně jako čalounění střechy.
Doplňková výbava tohoto vozu pak zahrnuje další prvky. Co se týká exteriéru, na voze jsou přídavná světla, kamera pro pohled vzad, okrasné kryty motoru, exkluzivní lakování a karbonové doplňky exteriéru. Uvnitř pak jsou jako doplňky karbonové horní části sportovních sedaček a kožené dvoubarevné čalounění.
Foto: Gemballa
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.