Další variace na téma Porsche Carrera GT - tak by se dal ve stručnosti charakterizovat tento vysoce výkonný vůz - Gemballa Mirage GT.
Takto odbýt si však Gemballa nezaslouží. Tento supersport, který má pod kapotou atmosféricky plněný desetiválec V10 o výkonu 635-645 koní a tedy výkonovém poměru 111,4 - 113,2 koně na litr objemu, si totiž zaslouží mnohem více. Pojďme se podívat, k jakým úpravám vlastně došlo.
Aerodynamické prvky
Vůz dostal nový přední spiler, zahrnující spodní karbonový nástavec spoileru v černé barvě. Upravena je přední kapota s nasávacím otvorem a také boční strany předních blatníků. V nových bočních spoilerech jsou integrovány otvory pro přístup vzduchu k motoru a jsou ozdobeny logy Gemballa Mirage GT. Stejnými logy jsou ozdobeny i otvory odvádějící ohřátý vzduch od motoru, které najdeme v zadním spoileru. Uprostřed spodní části zadního spileru je integrován difuzér, ve kterém jsou osazeny světlomet zpětného chodu a zadní mlhová svítilna. Nad zadním nárazníkem pak je velkoplošné zadní křídlo s integrovaným brzdovým světlem. I 4 koncovky výfuku jsou opraveny a integrovány v difuzéru. Na střeše vozu je pak další vstup vzduchu, který směřuje přímo k sání motoru, jak tomu pro koncept střechy Targa má být.
Motor
Výkon motoru je proti sérii zvýšeno o 30-40 koní. Byl upraven výfukový systém, včetně 4 koncovek vyrobených z ušlechtilé slitiny ve speciálním designu.
Kola
Vůz je osazen 19palcovými koly na přední nápravě a 20palcovými koly na zadní nápravě. Přední kola 9,5J x 19" jsou obuta do pneumatik o rozměru 265/35 ZR 19´, kola zadní nápravy mají disky 12,5J x 20" a jsou obuta do pneumatik rozměru 335/30 ZR 20.
Interiér
Vůz dostal novou středovou konzolu s integrovaným audiosystémem, 6.5" obrazovkou a infosystémem s dotykovým displejem. Střední část středové konzoly má karbonový rám a je na ní logo s výrobním číslem vozu Gemballa Mirage GT. Karbonové jsou také levá a pravá strana přístrojové desky, horní část přístrojové desky pak je potažena Alcantarou. Karbonová je i hlavice řadicí páky. Stříbrné jsou horní části dveřních výplní, které jsou také potaženy Alcantarou. Dveřní páčky jsou lakovány černě. Nový je volant o průměru 340mm, potažený kůží a s úchopovými plochami potaženými Alcantarou. I ve dveřích jsou loga MIRAGE GT. Kryty airbagů jsou potaženy rovněž Alcantarou, stejně jako čalounění střechy.
Doplňková výbava tohoto vozu pak zahrnuje další prvky. Co se týká exteriéru, na voze jsou přídavná světla, kamera pro pohled vzad, okrasné kryty motoru, exkluzivní lakování a karbonové doplňky exteriéru. Uvnitř pak jsou jako doplňky karbonové horní části sportovních sedaček a kožené dvoubarevné čalounění.
Foto: Gemballa
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.