Rinspeed představí na Ženevském autosalonu v březnu 2007 novou studii čtyřkolového proskleného konceptu „eXasis“. Návrh je ve skutečnosti vytvořen z průhledného vysoce kvalitního plastu.
eXasis má vystrčená kola ve stylu roadsteru „Hotrod“. Otevřená karosérie pojme dvě osoby v řadě za sebou. Že si posádka vychutná adrenalinovou jízdu je zcela zřejmé, koncept pohání vysokootáčkový dvouválcový motor na bioethanol, s obsahu 750ccm a dopingem turbodmychadla je schopen vyvinout výkon 150-ti koní. V praxi to znamená jízdní dynamiku shodnou s vozem jako je například Porsche, vždyť eXasis váží pouhých 750 kg.
Rámová konstrukce má plechovou podlahu a zbytek je pokryt průhledným modro-fialovým plastem, který působí spíše jako sklo, což bylo cílem majitele Rinspeedu Franka M. Rinderknechta.
foto: autoindex.org
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.