Rinspeed představí na Ženevském autosalonu v březnu 2007 novou studii čtyřkolového proskleného konceptu „eXasis“. Návrh je ve skutečnosti vytvořen z průhledného vysoce kvalitního plastu.
eXasis má vystrčená kola ve stylu roadsteru „Hotrod“. Otevřená karosérie pojme dvě osoby v řadě za sebou. Že si posádka vychutná adrenalinovou jízdu je zcela zřejmé, koncept pohání vysokootáčkový dvouválcový motor na bioethanol, s obsahu 750ccm a dopingem turbodmychadla je schopen vyvinout výkon 150-ti koní. V praxi to znamená jízdní dynamiku shodnou s vozem jako je například Porsche, vždyť eXasis váží pouhých 750 kg.
Rámová konstrukce má plechovou podlahu a zbytek je pokryt průhledným modro-fialovým plastem, který působí spíše jako sklo, což bylo cílem majitele Rinspeedu Franka M. Rinderknechta.
foto: autoindex.org
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?