Německá tuningová společnost Abt, která se specializuje na úpravy vozů značky Audi, tentokrát upřela pozornost na největší model - Audi Q7. Výsledkem je Audi Q7 ABT AS7-R.
Jak je pro Abt obvyklé, písmenko R v názvu AS7-R znamená Racing, čili závodění. A tak je vůz, který vychází ze sériového modelu Q7, opravdovám závoďákem. Maximální rychlost byla zvýšena až na přibližně 260 km/h, což je působivá hodnota nejen pro vozy ze segmentu SUV. Motor je nově dopován turbodmychadlem a tak se z tohoto motoru V8 o objemu 4.2 litru stal umělec se špičkovými výkony. V porovnání se sériovým modelem zvýšil Abt výkon vozu AS7-R o neuvěřitelných 150 koní. A tak těžkotonážní Q7 pohání nezkrotných 500 koní, díky nimž vůz sprintuje z klidu na rychlost 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy.
Model AS7-R však není jen pouhým extrémním sportovním náčiním, je také vozem noblesním. Spodní část předního spoileru a nástavce blatníků jsou lakovány nápadným matným chromováním. Další části karoserie jsou matně černé. Extravagantní i diskrétní, tak působí Abt AS7-R nejen navenek, ale také uvnitř. Tým návrhářů společnosti Abt, sídlící v Kemptenu, vytvořil koncept luxusního SUV té nejvyšší kvality. Interiér je vyveden v kůži a vybaven multimediálním systémem, vyvinutým technologickým partnerem Abt Sportsline, firmou Alpine Electronics. Výjimečný systém Rear-Seat-Entertainment, umožňující poslech a sledování filmů na zadních sedačkách, zahrnuje kromě jiného také desetipalcové monitory, integrované do opěradel předních sedaček, DVD-changer pro šest disků, tuner, přehrávač iPod, tuner pro příjem digitálního televizního signálu DVB-S a herní konzolu Playstation 2. Ovládání systémů je jednoduché a samozřejmě dotažené do nejmenšího detailu, ve shodě s očekáváními, kladenými na vozy Abt.
Jako doplnění nabídky nabízí Abt kromě modelu AS7-R také stylingové úpravy a úpravy podvozku pro standardní modely Q7. Dále Abt vyvinul výkonový kit pro motor 3.0 TDI. Vůz Abt AS7 má působivý vzhled a zdůrazňuje charakter modelu Q7. Tento automobil s pohonem všech kol lze nazvat lecčím, ale ne lenochem, protože Abt Sportsline zvýšilo výkon motoru 3.0 TDI o 39 koní na konečných 272 koní. To, co činí tento diesel tak speciálním, je jeho enormní zátah. Již sériové Audi Q7 dosahuje točivého momentu 500 Nm, ale Abt zvýšil tuto hodnotu na 550 Nm. Podobně jako AS7-R, také model AS7 byl vylepšen pomocí speciální dílů. Nástavce blatníků a zadní křídlo činí vzhled tohoto modelu Q7 ještě výkonnějším. Kola AR o průměru 22 palců podtrhují délku tohoto SUV a zdůrazňují jeho design. Společnosti Abt Sportsline se podařilo vylepšit model Q7, aniž by došlo ke znevážení jeho charakteru.
Foto: Abt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.