Známý německý úpravce Hamann se odvážil doladit již tak špičkový automobil a výsledkem je Ferrari 599 GTB s výkonem 673 koní!
Nárůst výkonu je umožněn díky použití vyladěných svodů, včetně závodních katalyzátorů se sníženým odporem proti proudění výfukových plynů čímž bylo získáno 39 kW/53 koní. Tím vzrosl maximální výkon tohoto dvanáctiválce V12 o objemu 6 litrů, který známe již z modelu Ferrari Enzo, až na majestátních 673 koní. Je pouze málo výkonnějších vozů, nežli toto Hamannem upravené Ferrari. Působivý je také výkonový poměr, který se společnosti Hamann podařilo snížit z původních 2,5 kg/kůň na 2,3 kg/kůň.
Buďte si jisti, že pokud přijíždí tento vůz, nikdo ho nepřeslechne. HAMANN totiž osadil výfukový systém sportovními koncovými tlumiči s koncovkami o obrovském průměru 90 mm, a to na obou stranách. Rozumí se samo sebou, že koncové tlumiče jsou vyrobeny z nerezové oceli a zvuk, linoucí se z nich, budí mnohem větší respekt, nežli u sériového provedení.
Už v sériovém provedení má dvanáctiválec Berlinetta sportovní charakter, vůz je okouzlující a má delikátní vlnité linie. HAMANN upravil několik detailů této karoserie, navržené světově proslulým návrhářem Pininfarinou, po svém. Například na předním nárazníku je přidán nový spoiler, který vytváří více přítlačné síly na přední nápravě. Aby tento pefrektně padnoucí díl, který ctí charakter vozu, nezasáhl násilně do celého designu, HAMANN k němu nabízí také nástavce prahů, které propůjčují modelu 599 GTB znatelně svalnatější vzhled. Také střechu zdobí další spoiler, který směřuje vzduch, proudící kolem karoserie, k zadnímu křídlu. To pak vytváří přítlak na zadní nápravě a stabilizuje toto Ferrari ve vysokých rychlostech. Protože 599 GTB je kocepčně závodním vozem, upraveným pro provoz na silnici, HAMANN se rozhodl upravit zadní část vozu pomocí třídílného difuzéru, jehož design ladí s ostatními novými prvky. Spolu se zadním křídlem a ve shodě s principem, že hezký zadeček přitahuje pozornost, ukazuje tento aerodynamický tuningový kit svou nejlepší tvář. Je pravdou, že Hamannem upravené 599 GTB je vskutku nádherné ze všech úhlů.
HAMANN se rozhodl vyvinout také nové disky, jež nesou název Edition Race. Tyto třídílné, ultralehké kované disky s designem křížených paprsků jako u černého pavouka, zapůsobí hlavně svými devíti hlavními paprsky, z nichž každý se rozvětvuje na dva menší. Navíc se k tomu vzrušujícímu designu přidávají titanové ráfky, které přitahují pozornost každého pozorovatele. Stylový vzhled je završen zrcadlově lesklými obrubami ráfků. Sada kol je Hamannem nabízena i samostatně. Typická kombinace používá vepředu ráfky o rozměru 9.0J x 21 s pneumatikami 245/30 ZR21, vzadu pak ráfky rozměru 12.0J x 21 s pneumatikami 345/25 ZR21.
Uvnitř propůjčuje exkluzivní sada černých koberečků kokpitu tohoto Ferrari útulnější atmosféru. HAMANN samozřejmě ochotně doladí výbavu a prvky interiéru modelu 599 GTB každému zákazníkovi přímo na míru tak, aby uspokojil jeho veškerá přání. V nabídce figuruje například extravagantní kožené čalounění v různých barvách, rozsáhlé multimediální úpravy, včetně zabudování DVD playeru, přijímače TV signálu nebo herní konzoly PlayStation.
Foto: Hamann motorsport
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.