Hamann vyladil Ferrari 599 GTB na 673 koní!

Jan Fiala, 20. prosince 2006, 21:10 Google+

Známý německý úpravce Hamann se odvážil doladit již tak špičkový automobil a výsledkem je Ferrari 599 GTB s výkonem 673 koní!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
599 GTB

599 GTB | foto: Hamann

Sdílejte článek

Nárůst výkonu je umožněn díky použití vyladěných svodů, včetně závodních katalyzátorů se sníženým odporem proti proudění výfukových plynů čímž bylo získáno 39 kW/53 koní. Tím vzrosl maximální výkon tohoto dvanáctiválce V12 o objemu 6 litrů, který známe již z modelu Ferrari Enzo, až na majestátních 673 koní. Je pouze málo výkonnějších vozů, nežli toto Hamannem upravené Ferrari. Působivý je také výkonový poměr, který se společnosti Hamann podařilo snížit z původních 2,5 kg/kůň na 2,3 kg/kůň.

Buďte si jisti, že pokud přijíždí tento vůz, nikdo ho nepřeslechne. HAMANN totiž osadil výfukový systém sportovními koncovými tlumiči s koncovkami o obrovském průměru 90 mm, a to na obou stranách. Rozumí se samo sebou, že koncové tlumiče jsou vyrobeny z nerezové oceli a zvuk, linoucí se z nich, budí mnohem větší respekt, nežli u sériového provedení.

Už v sériovém provedení má dvanáctiválec Berlinetta sportovní charakter, vůz je okouzlující a má delikátní vlnité linie. HAMANN upravil několik detailů této karoserie, navržené světově proslulým návrhářem Pininfarinou, po svém. Například na předním nárazníku je přidán nový spoiler, který vytváří více přítlačné síly na přední nápravě. Aby tento pefrektně padnoucí díl, který ctí charakter vozu, nezasáhl násilně do celého designu, HAMANN k němu nabízí také nástavce prahů, které propůjčují modelu 599 GTB znatelně svalnatější vzhled. Také střechu zdobí další spoiler, který směřuje vzduch, proudící kolem karoserie, k zadnímu křídlu. To pak vytváří přítlak na zadní nápravě a stabilizuje toto Ferrari ve vysokých rychlostech. Protože 599 GTB je kocepčně závodním vozem, upraveným pro provoz na silnici, HAMANN se rozhodl upravit zadní část vozu pomocí třídílného difuzéru, jehož design ladí s ostatními novými prvky. Spolu se zadním křídlem a ve shodě s principem, že hezký zadeček přitahuje pozornost, ukazuje tento aerodynamický tuningový kit svou nejlepší tvář. Je pravdou, že Hamannem upravené 599 GTB je vskutku nádherné ze všech úhlů.

HAMANN se rozhodl vyvinout také nové disky, jež nesou název Edition Race. Tyto třídílné, ultralehké kované disky s designem křížených paprsků jako u černého pavouka, zapůsobí hlavně svými devíti hlavními paprsky, z nichž každý se rozvětvuje na dva menší. Navíc se k tomu vzrušujícímu designu přidávají titanové ráfky, které přitahují pozornost každého pozorovatele. Stylový vzhled je završen zrcadlově lesklými obrubami ráfků. Sada kol je Hamannem nabízena i samostatně. Typická kombinace používá vepředu ráfky o rozměru 9.0J x 21 s pneumatikami 245/30 ZR21, vzadu pak ráfky rozměru 12.0J x 21 s pneumatikami 345/25 ZR21.

Uvnitř propůjčuje exkluzivní sada černých koberečků kokpitu tohoto Ferrari útulnější atmosféru. HAMANN samozřejmě ochotně doladí výbavu a prvky interiéru modelu 599 GTB každému zákazníkovi přímo na míru tak, aby uspokojil jeho veškerá přání. V nabídce figuruje například extravagantní kožené čalounění v různých barvách, rozsáhlé multimediální úpravy, včetně zabudování DVD playeru, přijímače TV signálu nebo herní konzoly PlayStation.

Foto: Hamann motorsport

Vytisknout

Diskuze: Hamann vyladil Ferrari 599 GTB na 673 koní!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Roomster

Škoda Roomster slaví další úspěch

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud