Známý německý úpravce Hamann se odvážil doladit již tak špičkový automobil a výsledkem je Ferrari 599 GTB s výkonem 673 koní!
Nárůst výkonu je umožněn díky použití vyladěných svodů, včetně závodních katalyzátorů se sníženým odporem proti proudění výfukových plynů čímž bylo získáno 39 kW/53 koní. Tím vzrosl maximální výkon tohoto dvanáctiválce V12 o objemu 6 litrů, který známe již z modelu Ferrari Enzo, až na majestátních 673 koní. Je pouze málo výkonnějších vozů, nežli toto Hamannem upravené Ferrari. Působivý je také výkonový poměr, který se společnosti Hamann podařilo snížit z původních 2,5 kg/kůň na 2,3 kg/kůň.
Buďte si jisti, že pokud přijíždí tento vůz, nikdo ho nepřeslechne. HAMANN totiž osadil výfukový systém sportovními koncovými tlumiči s koncovkami o obrovském průměru 90 mm, a to na obou stranách. Rozumí se samo sebou, že koncové tlumiče jsou vyrobeny z nerezové oceli a zvuk, linoucí se z nich, budí mnohem větší respekt, nežli u sériového provedení.
Už v sériovém provedení má dvanáctiválec Berlinetta sportovní charakter, vůz je okouzlující a má delikátní vlnité linie. HAMANN upravil několik detailů této karoserie, navržené světově proslulým návrhářem Pininfarinou, po svém. Například na předním nárazníku je přidán nový spoiler, který vytváří více přítlačné síly na přední nápravě. Aby tento pefrektně padnoucí díl, který ctí charakter vozu, nezasáhl násilně do celého designu, HAMANN k němu nabízí také nástavce prahů, které propůjčují modelu 599 GTB znatelně svalnatější vzhled. Také střechu zdobí další spoiler, který směřuje vzduch, proudící kolem karoserie, k zadnímu křídlu. To pak vytváří přítlak na zadní nápravě a stabilizuje toto Ferrari ve vysokých rychlostech. Protože 599 GTB je kocepčně závodním vozem, upraveným pro provoz na silnici, HAMANN se rozhodl upravit zadní část vozu pomocí třídílného difuzéru, jehož design ladí s ostatními novými prvky. Spolu se zadním křídlem a ve shodě s principem, že hezký zadeček přitahuje pozornost, ukazuje tento aerodynamický tuningový kit svou nejlepší tvář. Je pravdou, že Hamannem upravené 599 GTB je vskutku nádherné ze všech úhlů.
HAMANN se rozhodl vyvinout také nové disky, jež nesou název Edition Race. Tyto třídílné, ultralehké kované disky s designem křížených paprsků jako u černého pavouka, zapůsobí hlavně svými devíti hlavními paprsky, z nichž každý se rozvětvuje na dva menší. Navíc se k tomu vzrušujícímu designu přidávají titanové ráfky, které přitahují pozornost každého pozorovatele. Stylový vzhled je završen zrcadlově lesklými obrubami ráfků. Sada kol je Hamannem nabízena i samostatně. Typická kombinace používá vepředu ráfky o rozměru 9.0J x 21 s pneumatikami 245/30 ZR21, vzadu pak ráfky rozměru 12.0J x 21 s pneumatikami 345/25 ZR21.
Uvnitř propůjčuje exkluzivní sada černých koberečků kokpitu tohoto Ferrari útulnější atmosféru. HAMANN samozřejmě ochotně doladí výbavu a prvky interiéru modelu 599 GTB každému zákazníkovi přímo na míru tak, aby uspokojil jeho veškerá přání. V nabídce figuruje například extravagantní kožené čalounění v různých barvách, rozsáhlé multimediální úpravy, včetně zabudování DVD playeru, přijímače TV signálu nebo herní konzoly PlayStation.
Foto: Hamann motorsport
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.