Mazda3 patří do kategorie malých rychlých aut, které jsou mezi řidiči pro své vlastnosti velmi oblíbené.
Automobil, který sdílí podvozek s ještě oblíbenějším Fordem Focus, se začal na silnicích objevovat relativně nedávno. Měl vrátit Mazdě její ztracené postavení v segmentu nadupaných hatchbacků, a alespoň zčásti se mu to podařilo. Nyní automobilka Mazda přidává do výbavy dieselový motor, který určitě potěší spoustu zákazníků především v Evropě.
Na jaře se do autosalonů vypraví Mazda3 s označením D Sport. Dieselový turbomotor o výkonu 143 koní a hladká šestistupňová převodovka umožní Mazdě z nuly na sto zrychlit za 8,5s a nejvyšší rychlost se zvedne na 210 km/h, což znamená, že bude zrychlovat o 3,5s lépe a maximálka stoupne o 25 km/h.
Rychlejší a silnější Mazda se objeví právě včas, aby dokázala konkurovat 175koňovému Meganu od Renaultsportu a 180koňové Toyotě Auris a své místo na evropském trhu si udržela.
Foto: conceptcarz.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?