Mazda3 patří do kategorie malých rychlých aut, které jsou mezi řidiči pro své vlastnosti velmi oblíbené.
Automobil, který sdílí podvozek s ještě oblíbenějším Fordem Focus, se začal na silnicích objevovat relativně nedávno. Měl vrátit Mazdě její ztracené postavení v segmentu nadupaných hatchbacků, a alespoň zčásti se mu to podařilo. Nyní automobilka Mazda přidává do výbavy dieselový motor, který určitě potěší spoustu zákazníků především v Evropě.
Na jaře se do autosalonů vypraví Mazda3 s označením D Sport. Dieselový turbomotor o výkonu 143 koní a hladká šestistupňová převodovka umožní Mazdě z nuly na sto zrychlit za 8,5s a nejvyšší rychlost se zvedne na 210 km/h, což znamená, že bude zrychlovat o 3,5s lépe a maximálka stoupne o 25 km/h.
Rychlejší a silnější Mazda se objeví právě včas, aby dokázala konkurovat 175koňovému Meganu od Renaultsportu a 180koňové Toyotě Auris a své místo na evropském trhu si udržela.
Foto: conceptcarz.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?