Mazda3 patří do kategorie malých rychlých aut, které jsou mezi řidiči pro své vlastnosti velmi oblíbené.
Automobil, který sdílí podvozek s ještě oblíbenějším Fordem Focus, se začal na silnicích objevovat relativně nedávno. Měl vrátit Mazdě její ztracené postavení v segmentu nadupaných hatchbacků, a alespoň zčásti se mu to podařilo. Nyní automobilka Mazda přidává do výbavy dieselový motor, který určitě potěší spoustu zákazníků především v Evropě.
Na jaře se do autosalonů vypraví Mazda3 s označením D Sport. Dieselový turbomotor o výkonu 143 koní a hladká šestistupňová převodovka umožní Mazdě z nuly na sto zrychlit za 8,5s a nejvyšší rychlost se zvedne na 210 km/h, což znamená, že bude zrychlovat o 3,5s lépe a maximálka stoupne o 25 km/h.
Rychlejší a silnější Mazda se objeví právě včas, aby dokázala konkurovat 175koňovému Meganu od Renaultsportu a 180koňové Toyotě Auris a své místo na evropském trhu si udržela.
Foto: conceptcarz.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?