Severní Amerika uvidí jako první další koncept pocházející z Asie: Kia Motors na detroitském autosalonu představí svou novinku Kue.
Společnost Kia Motors je jedním z nejrychleji se rozvíjejících výrobců automobilů na světě. Korejská automobilka, která byla založena v roce 1944 a je nejstarším tamním výrobcem aut, se snaží propracovat mezi přední světové automobilky a tomuto cíli jsou podřízeny všechny její plány na nové automobily.
Koncept Kia Kue se řadí do segmentu takzvaných crossoverů, což jsou automobily, které by měly vyhovovat všem požadavkům řidičů. Jak se podaří skloubit možnost přepravovat rodinu a náklad s požadavky na sportovní jízdu a přitom vypadat dobře, se však dozvíme, teprve až bude nový model ve výrobě.
Kue prý bude orientována především na řidiče a jeho dojmy z jízdy. Má mít samonosnou karoserii o rozvoru cca 2,90 m a celkové délce přes 4,70 m. I když je Kue pouze koncept a zatím existují pouze studie, naznačuje její design, kudy pravděpodobně povede budoucí cesta korejských designérů. A ta by pro automobilku skutečně mohal znamea¨nat průlom na světových trzích..
Foto: KiaMotors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.