Severní Amerika uvidí jako první další koncept pocházející z Asie: Kia Motors na detroitském autosalonu představí svou novinku Kue.
Společnost Kia Motors je jedním z nejrychleji se rozvíjejících výrobců automobilů na světě. Korejská automobilka, která byla založena v roce 1944 a je nejstarším tamním výrobcem aut, se snaží propracovat mezi přední světové automobilky a tomuto cíli jsou podřízeny všechny její plány na nové automobily.
Koncept Kia Kue se řadí do segmentu takzvaných crossoverů, což jsou automobily, které by měly vyhovovat všem požadavkům řidičů. Jak se podaří skloubit možnost přepravovat rodinu a náklad s požadavky na sportovní jízdu a přitom vypadat dobře, se však dozvíme, teprve až bude nový model ve výrobě.
Kue prý bude orientována především na řidiče a jeho dojmy z jízdy. Má mít samonosnou karoserii o rozvoru cca 2,90 m a celkové délce přes 4,70 m. I když je Kue pouze koncept a zatím existují pouze studie, naznačuje její design, kudy pravděpodobně povede budoucí cesta korejských designérů. A ta by pro automobilku skutečně mohal znamea¨nat průlom na světových trzích..
Foto: KiaMotors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?