Včera byla ukončena výroba Mercedesu třídy C (serie W 203). Teď už se jenom čeká na jeho nástupce, který by se měl objevit "během několika následujících týdnů".
Včera byla v továrně Sindelfingen ukončena výroba úspěšného Mercedesu třídy C (serie 203). Poslední vyrobený model byl Mercedes C 230 určený na americký trh. Od roku 2000, kdy sjel z pásu první vyrobený kus, jich bylo vyrobeno v Sindelfingenu přibližně 630 000 a tato řada se stala daleko úspěšnější než ta předchozí. Mercedes má již připraveného nástupce, kterého pravděpodobně představí na lednovém autosalonu v Detroitu.
Foto: Mercedes-Benz, Pascal Piérart
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.