Chevrolet přichází s novým modelem Equinox Sport, který je výkonově orientovanou verzí tohoto populárního kompaktního SUV.
Vůz má agresivní výraz a sportovní náturu, a to díky snížené světlé výšce, mohutným osmnáctipalcovým kolům, výkonnému motoru DOHC o výkonu 263 koní (196 kW), spřaženému s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenčního řazení, vyladěnému výfukovému systému a unikátnímu vžezření exteriéru. Detaily, jakými jsou nárazníky lakované v barvě vozu, nebo ostranění podélných střešních nosičů, přispívají k uhlazenému designu a dělají z modelu Equinox Sport nekompromisně výkonný automobil.
Chevrolet Equinox Sport by měl být k dostání u prodejců značky Chevrolet ve třetím čtvrtletí 2007. Na výběr budou varianty s pohonem pouze předních kol, nebo verze s pohonem všech kol AWD.
Detaily designu
Za základ by vzat, jak již napovídá samotný názer modelu, populární SUV Chevrolet Equinox. Model Equinox Sport však působí mnohem výkonnějším dojmem, a to díky přednímu a zadnímu nárazníku, které jsou lakovány v barvě karoserie, stejně jako středová linie, procházející přední maskou. Přední za dní nárazník nesou stopy trapezoidního designu - přední nárazník zahrnuje stříbrně lakované trapezoidní vstupy vzduchu, na zadním nárazníku nalezneme dvě chromované trapezoidní koncovky výfuku.
Na výkon zaměřený vzhled modelu Equinox Sport je vylepšen také ostraněním střešních lyžin, a tyto jsou pro něj nabízeny jako volitelná výbava. Agresivní vzhled dokreslují také kovaná osmnáctipalcová hliníková pětiparsková kola, leštěná do vysokého lesku a obutá do pneumatik o rozměru 235/50 R18.
Uvnitř modelu Equinox Sport nalezneme standardně kožené obložení Ebony. Standardní výbavou jsou i nové sedačky se zlepšeným bočním vedením pro zlepšení posezu a zamezení pohybu těla v agresivněji projížděných zatáčkách. Sedačky lze objednat v provedení s perforovanou kůží. Řidič si jistě užije příjemných pocitů z kůží potaženého volantu se čtyřmi paprsky a také upraveného přístrojového panelu, který nyní obsahuje rychloměr, cejchovaný až do 140 mílí za hodinu (225 km/h). I volič rychlostí je v modelu Equinox Sport nový, navržený v designu J-gate, jenž umožňuje přesné ovládání šestirychlostní automatické převodovky, která umožňuje také funkci manuáloního sekvenčního řazení převodových stupňů.
Standardní výbava zahrnuje také prvky, známé z modelu Equinox : všechny sedačky systému Multi-Flex, po částech sklopné zadní sedačky, zcela sklopná opěradla předních sedadel, umožňující vytvořit zcela rovnou plochu, centrální zamykání s s bezklíčovým dálkovým ovládáním keyless entry, elektrická okna, klimatizaci, posilovač řízení, zadní výklopné dveře s vyhříváním, ostřikovačem a stěračem, nebo rádio s přehrávačem CD/MP3 a audiosystém se šesti reproduktory. Standardem jsou také satelitní rádio XM Satellite a možnost vzdáleného nastartování vozu. Jako volitelná výbava jsou nabízeny elektrické střešní okno, audiosystém Pioneer se sedmi reproduktory a navigace OnStar.
Výkon
O pohon modelu Equinox Sport se stará špičkový šestiválec V6 o objemu 3.6 litru. Jde o motor DOHC s variabilním časováním ventilů, který dosahuje výkonu 263 koní (196 kW) točivého momentu 342 Nm, což značí proti modelu Equinox LT nárůst výkonu o 42 procent. Motor 3.6 je spřažen s novou automatickou šestistupňovou převodovkou Hydra-Matic 6T70, která nabízí vyvážený poměr mezi výkoností a ekonomikou provozu. Tato kombinace motoru a převodovky nabízí výkony, které by modelu Equinox Sport mohlo závidět leckteré sportovní auto - vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za zhruba 7s.
Výkon modelu Equinox Sport jde ruku v ruce s podvozkem, upravený pro vyšší výkon vozu. Rozvor činí 2857 mm a rozchod kol 1569 mm, což dává vozu stabilitu. Model Sport má navíc sníženou světlou výšku, upravené tlumiče, vyztužené nápravy a silnější a odolnější stabilizátory, což v souhrnu poskytuje řidiči při jízdě sportovnější jízdní zážitky. Přední náprava je systému McPherson, zadní zavěšení je pak nezávislé, čtyřprvkové. Celkové snížení světlé výšky, které snižuje těžiště vozu, činí zhruba 25 mm.
Přední a zadní brzdy jsou kotoučové a aůz je vybaven systémem kontroly stability GM StabiliTrak a čtyřkanálovým systémem ABS. Dále je ve výbavě systém kontroly tlaku v pneumatikách - to vše ve standardu. Modely AWD jsou vybaveny automatickým systémem pohonu všech kol, který se připojuje automaticky při detekci prokluzu hnaných předních kol.
Foto: GM
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.