Tuningová firma RUF představuje upravenou verzi Porsche 911 Carrera. Pod kapotou tohoto vozu najdeme upravený motor, jehož základ vychází z původního motoru Porsche 911.
Motor je atmosféricky plněný a vysokoobrátkový a používá původní blok motoru. Mazání motoru využívá oddělenou olejovou komoru, aby bylo zajištěno dokonalé mazání i v rychle projížděných zatáčkách, kde by při klasické konstrukci s olejovou vanou ve spodní části klikové skříně hrozilo, že kvůli odstředivým silám by nebyl v těchto zatáčkách k dispozici dostatečný tlak oleje. Motor má objem 3,8 litru a kompresní poměr ve válcích dosahuje poměrně vysoké hodnoty 12:1. Motor dává výkon 445 koní (327 kW) v 7600 otáčkách za minutu.
RUF Porsche 911 Carrera RGT vystřelí z klidu na rychlost 100 km/h za pouhé 4,2 sekundy a rychlosti 200 km/h je dosaženo již po 13,5 sekundách. Maximální rychlost vozu je pak 315 km/h.
Motor RGT poutá pozornost svými spontánními reakcemi na podněty ridiče, svým vzorným chováním a také svou nevšední ochotou dosahovat nadprůměrně vysokých maximálních otáček. Model RUF Porsche 911 Carrera RGT bude sériově dodáván s pohonem zadních kol, šestistupňovou převodovkou a diferenciálem s omezenou svorností.
Sportovní podvozek vozu je přizpůsoben jak běžnému silničnímu provozu, tak provozu na závodních okruzích, a to především díky pomoci speciálně nastavených plynových tlumičů Bilstein a také díky upraveným pružinám s progresivní charakteristikou.
Standardní RGT Coupé je vybaveno integrovaným ochranným rámem, který je takřka celý potažen nejkvalitnější Alcantarou, a to u sloupků A, B i C. Příčné výztuhy jsou samozřejmě demontovatelné.
Foto: RUF
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.