Tuningová firma RUF představuje upravenou verzi Porsche 911 Carrera. Pod kapotou tohoto vozu najdeme upravený motor, jehož základ vychází z původního motoru Porsche 911.
Motor je atmosféricky plněný a vysokoobrátkový a používá původní blok motoru. Mazání motoru využívá oddělenou olejovou komoru, aby bylo zajištěno dokonalé mazání i v rychle projížděných zatáčkách, kde by při klasické konstrukci s olejovou vanou ve spodní části klikové skříně hrozilo, že kvůli odstředivým silám by nebyl v těchto zatáčkách k dispozici dostatečný tlak oleje. Motor má objem 3,8 litru a kompresní poměr ve válcích dosahuje poměrně vysoké hodnoty 12:1. Motor dává výkon 445 koní (327 kW) v 7600 otáčkách za minutu.
RUF Porsche 911 Carrera RGT vystřelí z klidu na rychlost 100 km/h za pouhé 4,2 sekundy a rychlosti 200 km/h je dosaženo již po 13,5 sekundách. Maximální rychlost vozu je pak 315 km/h.
Motor RGT poutá pozornost svými spontánními reakcemi na podněty ridiče, svým vzorným chováním a také svou nevšední ochotou dosahovat nadprůměrně vysokých maximálních otáček. Model RUF Porsche 911 Carrera RGT bude sériově dodáván s pohonem zadních kol, šestistupňovou převodovkou a diferenciálem s omezenou svorností.
Sportovní podvozek vozu je přizpůsoben jak běžnému silničnímu provozu, tak provozu na závodních okruzích, a to především díky pomoci speciálně nastavených plynových tlumičů Bilstein a také díky upraveným pružinám s progresivní charakteristikou.
Standardní RGT Coupé je vybaveno integrovaným ochranným rámem, který je takřka celý potažen nejkvalitnější Alcantarou, a to u sloupků A, B i C. Příčné výztuhy jsou samozřejmě demontovatelné.
Foto: RUF
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?